Subway, PepsiCo en Vrumona verlengen samenwerking

Auteur: Redactie
Duurzaamheid Drinks 30 maart 2023
Subway, PepsiCo en Vrumona verlengen samenwerking

Na een succesvolle samenwerking in de afgelopen jaren gaan Subway, het grootste broodjesrestaurant ter wereld, PepsiCo, een wereldwijd toonaangevend voedingsmiddelen- en drankenbedrijf en Vrumona, frisdrankproducent, opnieuw met elkaar in zee. Vrumona zal Subway restaurants in heel Nederland tot minstens eind 2027 voorzien van dranken van PepsiCo zoals Pepsi, Pepsi MAX en 7UP en Vrumona eigen merk producten zoals Sisi, Crystal Clear, Sourcy en Sourcy Vitaminwater.

Met meer dan 186 restaurants in Nederland is Subway nu PepsiCo’s en Vrumona’s grootste partner in het quick-service segment. Subway zal ook klanten blijven voorzien van PepsiCo-snacks van Lays en Doritos. Naast deze verlengde samenwerking in Nederland wordt de gehele Subway business unit van de NedNordics en DACH regio voorzien van PepsiCo producten.

Samen voor duurzaamheid

Vrumona en Subway werken er hard aan om eind 2023 alle dranken te serveren in flessen van 100 procent gerecycled PET (rPET). Ook zetten Subway en PepsiCo zich gezamenlijk in voor gezondere frisdrankkeuzes. Hierover zegt Ferry Poppegaai, Directeur Out of Home bij Vrumona: “We zijn heel trots op de samenwerking met Subway. De visie en missie van beide bedrijven sluiten goed op elkaar aan. We willen mensen onbezorgd kunnen laten genieten. Al sinds de start van de samenwerking, in 2016, bieden we gezondere frisdrankkeuzes aan. En met succes, inmiddels is 71 procent van het water en fris volume dat wij leveren aan Subway laagcalorisch. Niet alleen op het gebied van gezondheid past de samenwerking goed, ook daar waar het gaat om het verkleinen van de milieu-impact vinden wij elkaar.

Gedeelde passie

Met deze verlenging blijft er voor gasten bij Subway een ruime keuze aan cultmerken van onder andere PepsiCo om bij hun sandwich te bestellen. "Subway, PepsiCo en Vrumona zijn merken met veel overeenkomsten. We willen onze gasten motiveren betere voedingskeuzes te maken, zonder in te leveren op smaak. We zijn verheugd om ook de komende vijf jaar ons weer in te zetten om mensen de beste beleving te geven en ze samen te brengen middels een uitgebreid voeding- en dranken assortiment.", zegt Hicham Ghazal, Managing Director Subway DACH & NedNordics.

Blijf op de hoogte

Wil jij op de hoogte gehouden worden van het laatste luchroomnieuws en één keer per week de digitale nieuwsbrierf van Lunchroom ontvangen? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.

Overig nieuws