Sterrenzaken doen mee aan Culi Weken

18 mei 2015 |
Sterrenzaken doen mee aan Culi Weken<

Van 18 tot en met 31 mei organiseert Groupon de Culi Weken. Vele Nederlandse toprestaurants, waaronder tien Michelinster-restaurants doen mee
aan deze campagne om hun deals onder de aandacht te brengen in de Culi Shop. In deze shop maken mensen naast Michelinster-restaurants ook kennis met restaurants met GaultMillau-punten, Bib Gourmand-onderscheiding, of andere culinaire topzaken. Groupon ziet een groeiende populariteit van de high-end restaurantacties. In drie jaar tijd heeft het bedrijf al meer dan 125.000 couverts bij Michelinster-restaurants verkocht. Mede daarom start Groupon de Culi Weken.

Drempelverlagend
Uit recent onderzoek dat Groupon naar de mening van consumenten over sterrenrestaurants, blijkt dat vier op de tien restaurantbezoekers wel eens bij een sterrenrestaurant heeft gegeten, waarvan in vier op de tien gevallen wel eens gebruik is gemaakt van een kortingsactie. Als er een korting wordt geboden, werkt dat voor 56% van de (potentiële) sterrenrestaurantbezoekers drempelverlagend. Nederlanders houden nou eenmaal van korting. 71% van de personen die nog nooit naar een sterrenrestaurant is geweest, wil dit wel eens proberen, maar 79% laat zich tegenhouden door de prijs.

Enorme aantallen
“Binnen drie jaar hebben wij samenwerkingen opgezet met 29 Michelinster-restaurants met één of twee sterren en met nog veel meer topzaken. Inmiddels zijn Nederlanders al meer dan 125.000 keer aangeschoven bij een sterrenrestaurant via Groupon. Om nóg meer mensen te laten genieten van ons culinaire aanbod, starten we op 18 mei voor de eerste keer de Culi Weken. Wij willen die nichemarkt samen met de restaurants openbreken. Dit onderzoek wijst uit dat er veel potentie in de markt is om een nieuwe doelgroep voor sterrenrestaurants te bereiken”, aldus Shurendy Gerardus, regionaal directeur bij Groupon.

Kwaliteit van het eten nr. 1 reden voor bezoek sterrenrestaurant
Mensen die kortingsacties benutten, gaan over het algemeen vaker uit eten bij een sterrenrestaurant. De redenen om voor een sterrenrestaurant te kiezen en niet voor een gewoon restaurant zijn vooral voor de kwaliteit van het eten (50%), de verrassende menu’s die geserveerd worden (43%) en omdat mensen zichzelf willen verwennen (29%). Mensen zijn bereid gemiddeld 75 euro per persoon uit te geven voor een sterrendiner. Bij Groupon houden zij dan, naast de gemiddelde waarde van 50 euro voor een sterrendiner, nog zo’n 25 euro per persoon over om te besteden aan iets extra’s zoals een wijnarrangement.

71% beveelt sterrenrestaurant aan
71% van de personen die bij een sterrenrestaurant hebben gegeten zijn enthousiast en zouden het anderen die er nog nooit zijn geweest aanraden om daar te gaan eten. Eenmaal de keuze gemaakt voor een sterrenrestaurant, dan doet de restaurantbezoeker er van alles aan om niet voor verrassingen te staan. Zo checkt 36% van de sterrenrestaurantbezoekers van te voren de menukaart. En bekijkt 28% de gehele website. Ook reviews worden door 24% van hen van te voren goed bekeken.

Deelnemers Culi Weken
Aan de Culi Weken van 18 mei tot en met 31 mei doen diverse toprestaurants mee waarvan tien Michelinster-restaurants, te weten: Bridges (Amsterdam), Posthoorn (Monnickendam), Schultenhues (Zutphen), Niven (Rijswijk), De Kromme Watergang (Zeeland), Mijn Keuken (Brabant), De Karpendonkse Hoeve (Eindhoven), Brienen aan de Maas (Limburg), Kaatje bij de Sluis (Zwolle) en Lucas Rive (Hoorn).

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Bezorgen
Plotseling tekort van 2500 maaltijdbezorgers

Door een overnacht ingevoerde maatregel van staatssecretaris Tamara van Ark van sociale zaken zitten duizenden cafetaria’s, snackbars en frituren van de ene op de andere dag met een tekort van 2500 maaltijdbezorgers. Afgelopen maandag maakte Van Ark bekend dat maaltijdbezorgers voortaan min...

Opening Fastservice
Kwalitaria Délifrance nu ook in centrum van Zwolle

Het centrum van Zwolle is een cafetaria en lunchroom rijker. Vandaag opent Kwalitaria Délifrance Zwolle Centrum officieel haar deuren. Ondernemer Rubin Hu is geen onbekende in de regio; de gloednieuwe vestiging is zijn derde in Zwolle. ‘Een plek om gezellig te zitten’ Na een...

Achtergronden Culinair
Mosselseizoen van start met grootste mosselpan ter wereld

Morgen, donderdag 2 juli, start het mosselseizoen met de verkoop van Zeeuwse bodemcultuurmosselen. Dit jaar als eerste exclusief verkrijgbaar bij Sligro. Vanuit de grootste mosselpan ter wereld werden de eerste bodemcultuurmosselen van het seizoen aangeboden aan JRE-chef Joppe Sprinkhuizen, chef van...

Bezorgen Achtergronden
15-jarige maaltijdbezorgers mogen niet meer de straat op

Frans van Rooij, directeur ProFri, vakvereniging Professionele Frituurders, schreef een brief aan Tamara van Ark, Staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Zij maakte gisteren bekend dat het vanaf 1 juli (dat is morgen al!) niet meer is toegestaan om medewerkers jonger dan 16 jaar in te...

Achtergronden Coronacrisis
Zo kwam Anne&Max door de afgelopen periode heen

Wobbe van Zoelen, eigenaar en oprichter van de bekende lunch- en koffieketen Anne&Max, vertelt over de afgelopen periode, die voor de horeca onwerkelijk was: "Door simpelweg te kijken naar wat we wél konden leveren in de Covid-19 periode waren we in staat om ons businessmodel deels ...

Drinks Achtergronden
Nederlanders drinken steeds vaker caloriearme frisdranken

Uit de jaarlijkse monitoringscijfers van de Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters, Sappen (FWS) blijkt dat frisdrankproducenten voorlopen op de afspraken uit het Nationaal Preventieakkoord. Staatssecretaris Paul Blokhuis meldde vorige week in een brief aan de Tweede Kamer dat de industrie al in...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: