Sterrenzaken doen mee aan Culi Weken

18 mei 2015 |
Sterrenzaken doen mee aan Culi Weken<

Van 18 tot en met 31 mei organiseert Groupon de Culi Weken. Vele Nederlandse toprestaurants, waaronder tien Michelinster-restaurants doen mee
aan deze campagne om hun deals onder de aandacht te brengen in de Culi Shop. In deze shop maken mensen naast Michelinster-restaurants ook kennis met restaurants met GaultMillau-punten, Bib Gourmand-onderscheiding, of andere culinaire topzaken. Groupon ziet een groeiende populariteit van de high-end restaurantacties. In drie jaar tijd heeft het bedrijf al meer dan 125.000 couverts bij Michelinster-restaurants verkocht. Mede daarom start Groupon de Culi Weken.

Drempelverlagend
Uit recent onderzoek dat Groupon naar de mening van consumenten over sterrenrestaurants, blijkt dat vier op de tien restaurantbezoekers wel eens bij een sterrenrestaurant heeft gegeten, waarvan in vier op de tien gevallen wel eens gebruik is gemaakt van een kortingsactie. Als er een korting wordt geboden, werkt dat voor 56% van de (potentiële) sterrenrestaurantbezoekers drempelverlagend. Nederlanders houden nou eenmaal van korting. 71% van de personen die nog nooit naar een sterrenrestaurant is geweest, wil dit wel eens proberen, maar 79% laat zich tegenhouden door de prijs.

Enorme aantallen
“Binnen drie jaar hebben wij samenwerkingen opgezet met 29 Michelinster-restaurants met één of twee sterren en met nog veel meer topzaken. Inmiddels zijn Nederlanders al meer dan 125.000 keer aangeschoven bij een sterrenrestaurant via Groupon. Om nóg meer mensen te laten genieten van ons culinaire aanbod, starten we op 18 mei voor de eerste keer de Culi Weken. Wij willen die nichemarkt samen met de restaurants openbreken. Dit onderzoek wijst uit dat er veel potentie in de markt is om een nieuwe doelgroep voor sterrenrestaurants te bereiken”, aldus Shurendy Gerardus, regionaal directeur bij Groupon.

Kwaliteit van het eten nr. 1 reden voor bezoek sterrenrestaurant
Mensen die kortingsacties benutten, gaan over het algemeen vaker uit eten bij een sterrenrestaurant. De redenen om voor een sterrenrestaurant te kiezen en niet voor een gewoon restaurant zijn vooral voor de kwaliteit van het eten (50%), de verrassende menu’s die geserveerd worden (43%) en omdat mensen zichzelf willen verwennen (29%). Mensen zijn bereid gemiddeld 75 euro per persoon uit te geven voor een sterrendiner. Bij Groupon houden zij dan, naast de gemiddelde waarde van 50 euro voor een sterrendiner, nog zo’n 25 euro per persoon over om te besteden aan iets extra’s zoals een wijnarrangement.

71% beveelt sterrenrestaurant aan
71% van de personen die bij een sterrenrestaurant hebben gegeten zijn enthousiast en zouden het anderen die er nog nooit zijn geweest aanraden om daar te gaan eten. Eenmaal de keuze gemaakt voor een sterrenrestaurant, dan doet de restaurantbezoeker er van alles aan om niet voor verrassingen te staan. Zo checkt 36% van de sterrenrestaurantbezoekers van te voren de menukaart. En bekijkt 28% de gehele website. Ook reviews worden door 24% van hen van te voren goed bekeken.

Deelnemers Culi Weken
Aan de Culi Weken van 18 mei tot en met 31 mei doen diverse toprestaurants mee waarvan tien Michelinster-restaurants, te weten: Bridges (Amsterdam), Posthoorn (Monnickendam), Schultenhues (Zutphen), Niven (Rijswijk), De Kromme Watergang (Zeeland), Mijn Keuken (Brabant), De Karpendonkse Hoeve (Eindhoven), Brienen aan de Maas (Limburg), Kaatje bij de Sluis (Zwolle) en Lucas Rive (Hoorn).

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview
Reportage: Eetcafé Joos, De Bilt [video]

In juli 2015 opende eetcafé Joos haar deuren. Met buiten 56 zitplekken en binnen 30 zitplekken is het een van de meest bruisende eetcafés in de Bilt. Jolanda Wouters is de trotse eigenaar van Joos en vertelt in geuren en kleuren over haar ondernemerschap. Wanneer je binnen komt lope...

Achtergronden
Vaders missen verschoonplekken in de horeca

83% van de Nederlandse vaders met jonge kinderen heeft weleens meegemaakt dat er, op het moment dat de luier van zijn kindje vervangen moest worden, geen verschoonplek op een openbaar herentoilet aanwezig was, bijvoorbeeld in een restaurant of bij een tankstation. Twee derde van de vaders vindt ...

Awards
Edwin Hollanders maakt de Lekkerste Pannenkoek van 2020

Edwin Hollanders wordt twee keer eerste bij De Lekkerste Pannenkoek van 2020. Hij won tijdens de Horecava met zijn creatie 'Hollanders krijg je 'm niet' niet alleen de eerste prijs van de proefjury, maar ook de kinderjuryprijs. Edwin werkt bij Pannenkoekenhuis De Perdstal in Venray. D...

Awards
Melissa de Kolk wint de De Lekkerste Tosti van 2020

Melissa de Kolk wint de De Lekkerste Tosti van 2020 op de Horecava. Zij won tijdens de Horecava met haar creatie 'Tosti by Melissa' de eerste prijs van de vakjury. Melissa de Kolk werkt bij Kwalitaria Lekkerrr by Amersfoort. De voorzitter van de proefjury, Steven Strijbosch (CityGuys), wa...

Awards
Ferry van Daal maakt de Lekkerste Maaltijdsalade van 2020

Ferry van Daal maakt de Lekkerste Maaltijdsalade van 2020. Hij won tijdens de Horecava met zijn creatie 'Beef & Tabouleh' deze vooraanstaande vakwedstrijd. Ferry werkt bij Eurest Catering uit Amsterdam. De voorzitter van de proefjury, Michael Simon, prees het winnende gerecht met name...

Awards Fastservice
Fresh2Go Sushi voor vijfde keer uitgeroepen tot beste bezorgrestaurant

Tijdens de zesde editie van de Thuisbezorgd.nl Awards is Fresh2Go Sushi opnieuw uitgeroepen tot het beste restaurant uit meer dan 8.000 restaurants in heel Nederland. Thuisbezorgd.nl heeft ook de winnaars per stad en per categorie bekendgemaakt en zet hiermee de beste presterende restaurants in elke...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: