Sligro Food Group en Heineken sluiten overeenkomst

1 december 2017 | Roy Spijker
Sligro Food Group en Heineken sluiten overeenkomst<

Sligro Good Group n.v. en Heineken Nederland b.v. delen mee dat, na een eerdere intentieovereenkomst en goedkeuring door de acm, finale overeenstemming is bereikt over de op 9 mei 2017 aangekondigde Strategische samenwerking op het gebied van logistiek voor bier en cider in Nederland en de verkoop Van de overige onderdelen van de Heineken drankengroothandel aan Sligro Good Group.

In deze samenwerking zal Sligro de logistieke activiteiten van Heineken voor de Nederlandse horeca gaan uitvoeren. Dit betekent dat Sligro het verwerken, opslaan en leveren van bier- en ciderbestellingen door de horeca voor Heineken gaat uitvoeren. Hiermee ontstaat een ‘one stop shop’ voor alle drank, food en non food bestellingen voor horecaklanten van Heineken en Sligro. De uitzondering hierop is het leveren van kelderbier. Dat zal Heineken volledig zelf blijven doen.

Heineken is in deze samenwerking dé partner van Sligro op het gebied van bier en cider. Daarnaast zijn de groothandelsactiviteiten van het overige food en non food assortiment waaronder frisdranken, waters, gedistilleerd, wijnen, thee en koffie, door Heineken verkocht aan Sligro. De samenwerking heeft een looptijd van 15 jaar. Partijen hebben besloten geen nadere mededeling te doen over de overnamesom en de waarde van de contracten. De Autoriteit Consument & Markt heeft reeds in september haar goedkeuring gegeven.

Koen Slippens, CEO Sligro Food Group: “Wij zijn er trots op dat beide marktleiders deze bijzondere samenwerking gaan realiseren. Er volgt nu een intensieve opstartfase en daarna een integratieperiode die drie tot vier jaar in beslag zal nemen. Om de gecombineerde food- en drankenleveringen mogelijk te maken zullen wij de komende jaren zo'n 80 tot 100 miljoen euro  investeren ten behoeve van één geïntegreerd ‘state of the art’ distributienetwerk. De synergieën verwachten we daarna in de volle omvang te kunnen verwezenlijken.”

Pascal Gilet, Algemeen Directeur Heineken Nederland: “Door deze samenwerking bundelen we de krachten van beide partijen met als doel om onze klanten nog beter te bedienen. 2018 zal vooral een overgangsjaar worden waarin de voordelen voor onze gezamenlijke klanten stap voor stap merkbaar en zichtbaar worden, met behoud van kwaliteit en maximale service. We kijken er naar uit om ons als Heineken Nederland volledig te richten op onze kerncompetenties: het brouwen, verpakken, verkopen en bouwen van prachtige bier- en cidermerken.”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events
Innovatief netwerken tijdens BBB Maastricht 2018

BBB Maastricht, de oudste horecavakbeurs van Nederland, vindt plaats van maandag 8 t/m woensdag 10 oktober in MECC Maastricht. BBB Maastricht biedt een veelzijdig programma voor horecaprofessionals uit ieder segment. Van (speciaal) bieren tot biologische streekproducten en van innovatieve productont...

Creëer een ijzersterke Social Media strategie

Je bedrijf gratis promoten en verkopen op Facebook is aan banden gelegd. Pitchen, promoten, reacties uitlokken, win acties en zelfs vragen om een like, het is allemaal uit den boze. Facebook wil enkel waardevolle verhalen van je zien. Wil je je horecabedrijf actief promoten dan kan dat alleen nog vi...

Verbouwen
Family Naarden is verbouwd

Bij Family Naarden zijn ze een aantal weken geleden druk bezig geweest om alle wanden in de vestiging een nieuwe uitstraling te geven. En het resultaat mag er wezen! De wand achter de counter en bij de bakwand heeft een mooie, frisblauwe tegellaag gekregen. Op de andere wand zijn tegels geplaatst in...

Opening Culinair
Foodhallen Rotterdam geopend op Kop van Zuid

Vanaf vandaag valt er weer flink wat te nassen in Rotterdam. Vier jaar na de introductie van de Foodhallen Amsterdam opent een tweedeindoor foodmarket in 010. Geen gevalletje copy-paste, maar een ras-Rotterdammer van een foodhal. Foodhallen Rotterdam betrekt samen met het naastgelegen designhotel Ro...

Uber Eats breidt uit

Waar Foodora sopt in Nederland, pakt Uber Eats juist door. Het bedrijf breidt voor het einde van dit jaar uit naar Groningen en Haarlem en vergroot het bezorggebied in de regio Den Haag door Scheveningen en Voorburg aan de app toe te voegen. Daarnaast kunnen bestaande en nieuwe gebruikers van de app...

Opening
Sidney Schutte en David Baxter openen Café Cliché

Vandaag opent Café Cliché, de gloednieuwe buurtbrasserie van Amsterdam-Oost. Hier kookt chef David Baxter vijf dagen per week voor de buurt en voor wie in de buurt is. Het initiatief en het menu zijn van Sidney Schutte, die net als Baxter carrière maakte in sterrenrestaurants. ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: