PostNL breidt foodbezorging uit naar ochtend 

12 juli 2018 | Thijs Jacobs

PostNL breidt deze week zijn foodnetwerk uit en bezorgt ook in de ochtend boodschappen, maaltijdboxen en andere verse voedselproducten. De online foodmarkt groeit en met name zakelijke klanten willen ook in de ochtend leveren of beleverd worden. Denk aan bakkers en supermarkten die via PostNL leveren aan crèches, schoolkantines en politiekazernes. Of aan restaurants die verse producten in de ochtend willen ontvangen. Maar ook consumenten kunnen hun boodschappen voortaan ontvangen tussen 8.00 en 13.00.  

Kort tijdvak

PostNL bezorgt voor meer dan 50 foodaanbieders boodschappen, maaltijdboxen en speciaalproducten als vlees en sportvoeding. De foodbestellingen van de verschillende aanbieders worden gebundeld en vanuit één hub gesorteerd en gedistribueerd. Ontvangers krijgen nauwkeurige informatie over het bezorgmoment van hun verse producten. Het tijdvak waarbinnen PostNL foodproducten bezorgt is 30 minuten.

PostNL-koelbox

PostNL vervoert de verse producten in de PostNL-koelbox op de juiste temperatuur en voedselveilig. De PostNL-koelbox wordt verzegeld en pas bij aflevering geopend, zodat de temperatuur tot en met het moment van bezorgen wordt bewaakt. Na het bezorgen neemt de bezorger de koelboxen weer mee retour. PostNL kan de duurzame koelboxen daardoor tot 500 keer hergebruiken . En foodaanbieders hoeven de producten niet zelf in (kartonnen) dozen te verpakken. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Utrecht
De Pizzabakkers Voorstraat opent haar deuren

Komende vrijdag, 21 september, is de feestelijke opening van de tweede vestiging van De Pizzabakkers in Utrecht. De ambachtelijke houtovenpizza’s zijn nu ook te vinden in de Voorstraat. Eigenaren Jean-Marc en Daniël vertellen je wat meer over wat je kan verwachten. Het begin van een...

Events Marketing
Tip: Formule 1 kijken in jouw horecazaak

De Formule 1 is in Nederland ongekend populair, mede door de geweldige prestaties van Max Verstappen. Ook in jouw horecazaak kun je profiteren van dit succes door de races uit te zenden. Maak er een Formule 1-ochtend of -avond van en verzin een speciale actie, zoals het serveren van oranje bitterbal...

Interview Longread
Interview Miljuschka Witzenhausen: ''De Nederlandse horeca is goed bezig''

Miljuschka Witzenhausen is een graag geziene gast binnen het Nederlandse medialandschap. Via een modellenbureau belandde ze bij TMF, ging daarna aan de slag als actrice in soapseries en is nu frequent te zien bij RTL Boulevard, zowel als presentatrice als in de rol van fooddeskundige. Koken is immer...

Achtergronden
Training: hoe maak je jouw horecazaak onderscheidend?

Wat maakt een horecaconcept succesvol? En hoe voorkom je dat je concept blijft steken in de middenmoot? In deze training (15 oktober, in Bunnik) gaan wij het hebben over de, voor velen ontastbare, aspecten die een concept tot een succes maken. Wij leggen uit hoe je het DNA en de werkelijke kernwaard...

Culinair Vega
Zeewier wordt toegankelijker in een burger

Zeewier als voedingsmiddel heeft behoorlijk wat voordelen. Toch eten nog maar weinig Nederlanders het. Door zeewier in een burger te stoppen blijkt het een stuk toegankelijker te worden. En omdat producten van zeewier bovendien vegetarisch zijn, spelen ze in op de trend van duurzame gezonde voeding ...

Amsterdam Culinair
Pop-up restaurant op sterrenniveau

In Amsterdam opent voor slechts één avond een pop-up risotto restaurant op sterrenniveau: de nu al legendarische Peroni Risotteria. Aan het roer staan de Italiaanse Michelinster-chefs The Costardi Brothers, die hun kookkunsten voor het eerst in Nederland komen vertonen. De Risotter...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: