OpenTable nu ook actief in Nederland

9 augustus 2017 | Thijs Jacobs

OpenTable, de wereldleider in online restaurant reserveringen en net als Booking.com onderdeel van The Priceline Group (NASDAQ:PCLN), heeft vandaag aangekondigd het internationale bereik verder uit te breiden met de introductie in Amsterdam.

OpenTable zal met restaurants samenwerken om hen te helpen tot het wereldwijde diner-netwerk toe te treden. OpenTable verzorgt iedere maand wereldwijd meer dan 22 miljoen dinerreserveringen.

Restaurantaanbod

“We zijn ontzettend verheugd op het toevoegen van Amsterdam aan ons wereldwijde restaurant-aanbod,” zegt Christa Quarles, CEO van OpenTable. “De combinatie van onze uitgebreide ervaring in het verbinden van dinergasten en restaurants over de hele wereld plus onze positie als onderdeel van The Priceline Group, waar ook Booking.com onder valt, maakt ons uniek en zeer geschikt om restaurant-partners te helpen om reizigers van over de hele wereld aan te trekken”.

Quarles vervolgt, “Het grote OpenTable’s diner netwerk stelt restaurants in staat om hun bedrijf te promoten bij een groeiend publiek van culinaire toeristen die unieke en lokale diner-ervaringen waarderen tijdens hun reizen. Met ons bereik en onze ervaring zijn we de juiste partner om restaurants zichtbaarder te krijgen bij dit publiek. Het is voor restauranthouders moeilijk en kostbaar om dit publiek te bereiken met eigen marketingcampagnes.”

Culinaire reizigers

Restaurants hebben de mogelijkheid om speciale aanbiedingen en menu-opties aan het OpenTable netwerk aan te bieden. Zo kunnen deze restaurants inspelen op het groeiende publiek van culinaire reizigers die authentieke en lokale dinerervaringen zoeken op reis.

Naast het helpen van restaurants bij het bereiken van reizigers wereldwijd, heeft OpenTable een gelokaliseerde versie van de hospitality producten ‘Guestcenter’ en ‘Connect’ ontwikkeld. Deze tools zijn ontworpen om restaurants te helpen hun bedrijf te runnen en deze te laten groeien. Beide producten zijn specifiek ontworpen om restauranthouders zo efficiënt mogelijk hun bedrijf te laten runnen.

‘GuestCenter’ is OpenTable’s full service front-of-house product, welke restaurants helpt om effectief diensten in te plannen, tafelmanagement te verbeteren, gasten beter te begrijpen en slimmere beslissingen te maken door rapportage en analyse. ‘Connect’ biedt restaurants een betaalbaar marketing instrument voor diegene die geen full front-of-house product nodig hebben, maar waardoor zij wel reserveringen aan kunnen nemen en toegang hebben tot basic rapportage mogelijkheden.

Tijdens de lancering zullen meer dan 100 restaurants in Amsterdam beschikbaar zijn via de OpenTable website en app. De komende maanden zal dit netwerk worden uitgebreid.

“De introductie is een fantastische mogelijkheid voor ons om lokale restaurants te ondersteunen bij de ontwikkeling en verbetering van hun bedrijf. We kijken er zeer naar uit om een lange-termijnrelatie aan te gaan met onze restaurant partners in Amsterdam,” aldus Quarles.

Wereldwijd netwerk

De restaurants in Amsterdam worden onderdeel van een wereldwijd netwerk van 42.000 restaurants in meer dan 20 landen, waaronder hotspots in steden als Berlijn, Dublin, London, Melbourne, New York, San Francisco, Sydney, Tokyo en Toronto. Reserveringen via OpenTable kunnen worden gemaakt in het Nederlands, Engels, Frans, Spaans, Japans en Duits

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview
Reportage: Eetcafé Joos, De Bilt [video]

In juli 2015 opende eetcafé Joos haar deuren. Met buiten 56 zitplekken en binnen 30 zitplekken is het een van de meest bruisende eetcafés in de Bilt. Jolanda Wouters is de trotse eigenaar van Joos en vertelt in geuren en kleuren over haar ondernemerschap. Wanneer je binnen komt lope...

Achtergronden
Vaders missen verschoonplekken in de horeca

83% van de Nederlandse vaders met jonge kinderen heeft weleens meegemaakt dat er, op het moment dat de luier van zijn kindje vervangen moest worden, geen verschoonplek op een openbaar herentoilet aanwezig was, bijvoorbeeld in een restaurant of bij een tankstation. Twee derde van de vaders vindt ...

Awards
Edwin Hollanders maakt de Lekkerste Pannenkoek van 2020

Edwin Hollanders wordt twee keer eerste bij De Lekkerste Pannenkoek van 2020. Hij won tijdens de Horecava met zijn creatie 'Hollanders krijg je 'm niet' niet alleen de eerste prijs van de proefjury, maar ook de kinderjuryprijs. Edwin werkt bij Pannenkoekenhuis De Perdstal in Venray. D...

Awards
Melissa de Kolk wint de De Lekkerste Tosti van 2020

Melissa de Kolk wint de De Lekkerste Tosti van 2020 op de Horecava. Zij won tijdens de Horecava met haar creatie 'Tosti by Melissa' de eerste prijs van de vakjury. Melissa de Kolk werkt bij Kwalitaria Lekkerrr by Amersfoort. De voorzitter van de proefjury, Steven Strijbosch (CityGuys), wa...

Awards
Ferry van Daal maakt de Lekkerste Maaltijdsalade van 2020

Ferry van Daal maakt de Lekkerste Maaltijdsalade van 2020. Hij won tijdens de Horecava met zijn creatie 'Beef & Tabouleh' deze vooraanstaande vakwedstrijd. Ferry werkt bij Eurest Catering uit Amsterdam. De voorzitter van de proefjury, Michael Simon, prees het winnende gerecht met name...

Awards Fastservice
Fresh2Go Sushi voor vijfde keer uitgeroepen tot beste bezorgrestaurant

Tijdens de zesde editie van de Thuisbezorgd.nl Awards is Fresh2Go Sushi opnieuw uitgeroepen tot het beste restaurant uit meer dan 8.000 restaurants in heel Nederland. Thuisbezorgd.nl heeft ook de winnaars per stad en per categorie bekendgemaakt en zet hiermee de beste presterende restaurants in elke...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: