Nieuwe fastserviceformule WOK& vernieuwt fastservice

25 augustus 2017 | Thijs Jacobs

Mie Like Franchise B.V. lanceert op 7 september 2017 in Oostzaan de nieuwe Aziatische fastserviceformule WOK&. Het franchiseconcept is op alle fronten vernieuwend. Het is gebaseerd op natuurlijke Aziatische producten met eerlijkheid, bevlogenheid en maatschappelijke betrokkenheid als kernwaarden. Verder werkt WOK& als eerste in Nederland volgens de nieuwste eisen uit de franchisewetgeving.

Oprichters Wim Markwat en Boris van Leeuwen combineren bij WOK& de snelheid van fastservice met de behoefte van jongeren aan gezonde fastfood. Binnen twee minuten bereidt het team van de WOK& stores een smaakvolle en verantwoorde maaltijd voor de ogen van de klant. Bij deze maaltijden ligt de focus op het zoveel mogelijk voldoen aan de duurzaamheidsnorm, het vermijden van onnatuurlijke e-nummers en het beperken van suikers en zout. Het principe van fastservice blijft daarbij voorop staan.

Wokgerechten

De combinatie tussen gezonde voeding en een snelle service past perfect binnen the way of life van WOK&. Het assortiment bestaat uit een 25-tal componenten. Wokgerechten met noodles, rijst en salades zijn te bereiden in combinatie met vis, vlees, vegetarisch en veel gezonde groenten.

Lancering

De officiële lancering van WOK& vindt plaats door middel van een presentatie aan potentiële franchisenemers, pers, partners en leveranciers. De eerste WOK& stores openen onder andere in Rotterdam en Nijmegen. Bovendien hebben talloze geïnteresseerde franchisenemers zich al gemeld en er zijn verschillende, potentiële locaties in beeld.

Het & in de naam WOK& wijst op de toegevoegde waarde van de franchiseformule. Naast eerlijkheid over het natural Aziatische food, is maatschappelijke betrokkenheid voor WOK& een essentieel onderdeel. Het volledige team van een store zal dit in de lokale omgeving tonen door verschillende activiteiten te ondernemen met het team.

Boris van Leeuwen:“Dit is een vernieuwende en actieve manier om jonge studenten niet alleen een bijbaantje te bieden, maar ook actief bij de maatschappij en haar dagelijkse problemen te betrekken.”

Bovendien is voor het gehele team van een WOK& store totale bevlogenheid een must. Daarom worden alle franchisenemers en medewerkers periodiek getraind in communicatie- en sales vaardigheden.

Franchisewetgeving

De wijze waarop Mie Like Franchise B.V. met haar franchisenemers omgaat, is vernieuwend en een grote stap vooruit. WOK& voldoet namelijk aan de meest recente eisen van franchisewetgeving. Boris van Leeuwen: “Als franchisegever zijn we ons bewust van onze zorgplicht. We onderschrijven een evenwichtige relatie en eerlijke communicatie. Het franchisemodel zien we als een partnerschap in plaats van een groeimodel. Op een dergelijke manier samenwerken maakt iedereen sterker.”

Bij het opstellen van het franchisemodel van WOK& is nauw samengewerkt met Ludwig & Van Dam Advocaten in Rotterdam. Zij zijn gespecialiseerd in franchise en marktleider op dit gebied sinds 1996. Advocaat Maaike Munnik: “WOK& kiest er bewust voor om te werken langs de lijnen van de Nederlandse Franchise Code. Dat staat in feite haaks op de algemene opvatting onder diverse franchisegevers. WOK& is daarom echt aan te merken als een pionier op dit gebied.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Ondernemen
Je eigen foodtruck beginnen? Dit moet je weten!

Een buurtfeest of festival is tegenwoordig niet meer compleet zonder foodtruck. Leuk om er af en toe een burger te bestellen, maar nóg leuker om er zelf één te beginnen. Gaat jouw ondernemershart er sneller van kloppen? Lees dan dit artikel vol handige tips voor het beginnen ...

Lunch Diner Opening
Nieuwe hotspot in Amsterdam-Noord [Foto's]

Bar-restaurant IJver heeft haar deuren voor gasten geopend op de NDSM-werf in Amsterdam Noord. Ruim een jaar lang liepen hier werklieden in en uit nadat er vijf jaar geleden de eerste plannen werden gemaakt. Het team, bestaande uit 5 jonge ambitieuze ondernemers, kan niet wachten om van deze feno...

Achtergronden Tech
Ook restaurants moeten innoveren: “Wie nu nog op papier werkt, loopt hopeloos achter”

Zelfs in onze sector, die op zich als vrij traditioneel te boek staat, maken we inmiddels gebruik van technologische hulpmiddelen. Het zijn babystapjes, toegegeven, maar wie anno nu de personeelsplanning nog in excel bijhoudt en de recepturen in een kladblok noteert, loopt hopeloos achter. Ik bev...

trends Koffie & thee
Dit zijn de actuele koffietrends en -ontwikkelingen

Technologische ontwikkelingen van koffiemachines Koffiemachines worden steeds geavanceerder. Door de automatisering en technologische ontwikkelingen wordt koffie alsmaar naar een hoger niveau getild zowel thuis, in de horeca als op de werkvloer. Aan de hand van recente voorbeelden laten we zien w...

Opening
Food & Wine bar Pierre Par CP gerestyled [foto's]

Op dinsdag 6 augustus opende food & wine bar Pierre par CP aan de Denneweg in Den Haag opnieuw haar deuren na een grote make over. Interieurontwerper Jeroen Smeele restylde de zaak in het hart van de Zuid-Hollandse hoofdstad. Met een bijzondere kaart maakt eigenaar Joey de Kruijf, samen met b...

Economie
Horeca telt veel snelgroeiende bedrijven

In 2018 waren er voor het eerst meer dan 10 duizend snelgroeiende bedrijven. Dit is 20 procent meer dan het vorige record uit 2017 toen er bijna 8 500 snelle groeiers waren. Dat meldt het CBS op basis van nieuwe cijfers over snelgroeiende bedrijven. Een bedrijf is een snelle groeier als het aanta...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: