Nieuwe brouwerij start met crowdfunding

1 december 2015 |
Nieuwe brouwerij start met crowdfunding<

Vandaag kruipt in Amsterdam het nieuwe Bird Brewery uit het ei. In plaats van de steeds vaker gebruikte kilo’s hop, liters koffie en oma’s
kruidenrekje, gaat de brouwerij bieren brouwen waarin de ingrediënten daadwerkelijk te proeven zijn. Het eerste bier wordt een frisse, fruitige American Amber en draagt de naam Rumoerige Roodborst. Een bijzonder biertje met pit; toegankelijk en bijzonder. Om een deel van de benodigde investering bij elkaar te krijgen, start Bird Brewery een crowdfundingactie.

Goe bier voor iedereen
Bird Brewery wilt goed bier maken voor iedereen. “Je ziet tegenwoordig steeds meer nieuwe brouwerijen die de meest extreme bieren maken qua smaak voor een selecte groep. Maar waarom niet gewoon bijzonder bier maken zonder te overdrijven?” zegt Rik van den Berg, de brouwer bij Bird Brewery. “Wij willen het verschil maken door toegankelijk speciaalbier te brouwen van topkwaliteit, voor zowel de liefhebber als de kenner.”

De schoonheid van het alledaagse
De brouwerij vernoemt zijn bier naar vogels. “Overal om je heen vind je prachtige vogels en heerlijke bieren, maar slechts zelden sta je stil bij de schoonheid van beiden”, vertelt oprichter en vogelaar Ralph van Bemmel. “Door opzienbarende verhalen achter vogels en bier te combineren, hopen we mensen stil te laten staan bij het bijzondere van het alledaagse.”

Crowdfunding
Bird Brewery brouwt zijn bier in samenwerking met Kees Bubberman, een van Nederlands beste brouwers. De voormalige meesterbrouwer van Emelisse heeft sinds begin dit jaar zijn eigen brouwerij Kees!. Bird Brewery heeft de eer om als allereerste brouwerij bij hem te brouwen. Bart Baeschnitt, de derde oprichter: “Kees heeft een deel van zijn brouwerij gefinancierd vanuit crowdfunding en wij passen dit nu ook toe om een deel van de benodigde investering op te halen voor onze eerste batch bier. Op die manier kan ons eerste bier, de Rumoerige Roodborst, snel zijn vleugels uitslaan. Iedereen kan ons vanaf nu steunen via Kickstarter!’’ Deelnemers aan de crowdfunding actie krijgen hun inleg toepasselijk uitgekeerd in bier.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Video
Op Reportage: Brownies&downieS Harderwijk

Brownies&downieS... Een concept waar Pernilla Spijker uit Ermelo wel blij van werd. “Ik studeerde commerciële economie aan Windesheim in Zwolle. Ik had geen idee wat ik na de studie wilde doen. Een kantoorbaan is niks voor mij maar ik wilde graag iets voor mijzelf beginnen", aldu...

Video
Op Reportage: Panino di Pino

Simone Prestifilippo is samen met haar man Michael eigenaar van de lunchroom Panino di Pino. Panino di pino is een lunchroom waar de moderne Italiaanse sfeer samen met de heerlijke broodjes, Pasta’s en sorbetijs in het centraal staat. Panino di Pino is opgericht door de schoonvader van Sim...

Personalia Fastservice
Domino's krijgt Nederlandse CEO voor Europa

Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland publiceerde deze week haar halfjaarcijfers. In Europa realiseerde Domino’s een sterke omzetgroei van +9,4% tot €382,8m (+5,0% SSS) en een EBITDA €29,4m (+15,6%). Daarnaast opende D...

Video
Op Reportage: Het nieuwe Olivier

Brasserie Olivier in Bilthoven is met haar 37 jaar een van de oudste eetgelegenheden in het dorp. Sinds een half jaar is Olivier verhuisd naar een nieuwe locatie. En daar horen veranderingen bij. Eigenaresse Myrna Janssen vertelt trots haar verhaal. ‘’We zijn verhuisd naar de meest ce...

Bezorgen Achtergronden
Brabanders eten vooral kip met carnaval 

Brabantse carnavalsvierders eten graag kip. Dat blijkt uit cijfers van maaltijdplatform Deliveroo. Op basis van data van de carnavalsdagen afgelopen jaren bekeek het bedrijf waar zij tijdens carnaval een piek in bestellingen kunnen verwachten, en waar de feestgangers per stad het meest zin in hebben...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: