Lunchroompanel: Ik doe mee aan de crompouce-hype

Auteur: Redactie
Lunchroompanel Ondernemen 14 november 2023
Lunchroompanel: Ik doe mee aan de crompouce-hype Niet alle leden van het lunchroompanel op de foto zijn altijd in de gelegenheid om te reageren

In de rubriek ‘Het Lunchroompanel’ worden actuele ondernemersvraagstukken beantwoord door ondernemers van horecadagzaken uit het hele land. De crompouce is momenteel een hit en de vraag rijst of je daar als lunchroomondernemer in mee moet gaan. De stelling luidt: ‘Ik doe mee aan de crompouce-hype.’

Anielka Menner van lunchroom Smaak Lokaal in Rijen:

“Het was weer een leuk item voor de socials”

“Wij hebben zeker de crompouce gemaakt en verkocht. Het was weer een leuk item voor de socials. We hebben veel mooie bestellingen mogen leveren. Hier is de hype alweer voorbij.”

Lisette de Jong van lunchroom The Blueberry in Amersfoort:

“Dus die taak laat ik in dit geval over aan de ‘echte’ bakkers”

“Als we zelf croissants zouden maken, zou ik zeker ook de crompouce verkopen. Ik heb 'm inmiddels elders geproefd en hij was goddelijk. Ik vind dit soort hypes qua producten juist leuk, het zorgt voor een leuke boost voor speciaalzaken en horeca. Het brengt ook vrolijkheid en enthousiasme met zich mee. Maar ik vind dat als je er aan mee wilt doen als verkoper, je moet zorgen voor een kwaliteitsproduct. Dat kan, vind ik in dit geval, alleen als je zelf heerlijke croissants bakt en de perfecte banketbakkersroom maakt. Dus die taak laat ik in dit geval over aan de ‘echte’ bakkers.”

Bartjan Hendriksen van lunchroomketen Toastable:

“Het moet ook bij je concept passen”

“Wij zijn niet met de crompouce-hype meegegaan. Bovendien vind ik de koeklagen juist het lekkerste aan een tompouce, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Zo’n hype kan wel leuk zijn als het goed opgepakt wordt, je kunt het dan als promotie gebruiken om wat meer bekendheid te krijgen voor je andere producten. Het moet ook bij je concept passen, ik denk dat daarom vooral bakkers hiermee flink hebben kunnen promoten. Wij maken al jaren de ‘crosti’ (tosti van croissant, red.), dat past goed bij ons.”

Freek Weel, director of operations bij Vascobelo:

“Een roze croissant minder”

“Wij bekijken selectief welke trends binnen ons concept passen en welke niet. De ‘pumpkin spice latte’ sluit goed aan bij onze doelgroep, een roze croissant minder. Daarom hebben we besloten de crompouce niet op te nemen in ons menu.”

Wil je alle reacties op stellingen lezen? Klik dan hier.

Blijf op de hoogte!

Wil jij op de hoogte gehouden worden van het laatste luchroomnieuws en één keer per week de digitale nieuwsbrierf van Lunchroom ontvangen? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.

Overig nieuws