LEON breidt uit met tweede vestiging op Schiphol

25 juli 2016 | Linda Groothuijse
LEON breidt uit met tweede vestiging op Schiphol<

De naturally fast food keten LEON uit Engeland heeft in juli haar deuren geopend op Amsterdam Airport Schiphol midden op de Plaza. Hiermee zette de Britse formule voor het eerst voet aan het vasteland van Europa. De succesvolle introductie van de eerste vestiging krijgt meteen een vervolg. In het eerste kwartaal van 2017 opent licentiepartner HMSHost International een tweede vestiging van deze keten op Schiphol achter de douane. 

LEON wil het voor iedereen mogelijk maken om goed te eten en goed te leven. De twee oprichters besloten dat zij dit het beste konden bereiken door zichzelf af te vragen “hoe zou fast food in de hemel eruit zien?”. Ze hebben fast food altijd als een internationale business beschouwd en hebben voor Amsterdam gekozen als eerste locatie voor hun avontuur op het vasteland van Europa.

Het menu van LEON Schiphol biedt gasten de mogelijkheid om gerechten te proeven die al sinds de opening van de eerste restaurants op het menu staan zoals de Moroccan Meatball Hotbox, de bekende Fish Finger Wrap en de originele Super Food Salad. LEON biedt niet alleen hetzelfde menu als in het Verenigd Koninkrijk, maar ook hetzelfde  beleid ten aanzien van herkomst van de producten. Voor de samenstelling van de gerechten worden alleen Nederlandse producten gebruikt - met uitzondering van de Spaanse chorizo. Bij de keuze voor vlees wordt gelet op het welzijn van de dieren en ook wordt uitsluitend gebruik gemaakt van scharreleieren en biologische melk.

Tijdens de officiële opening op Schiphol, vertelt John Vincent, oprichter van LEON: “Als kind ben ik vaak in Nederland op vakantie geweest en ik ben erg blij om nu terug te zijn en het merk hier te introduceren. Eerder deze maand wonnen we samen met HMSHost International de ‘Oscar’ met de LEON vestiging op Heathrow, dit geeft aan dat gasten onze gerechten waarderen. En dit willen we ook waarmaken op Schiphol.”

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Bezorgen
Thuisbezorgd laat restaurants opbieden om een hogere ranking te krijgen

Thuisbezorgd past haar verdienmodel aan en gaat restaurants een hogere plek op de ranglijst laten kopen. De horecaondernemer moet hiervoor tussen de vijftig cent tot negen euro per order neertellen. Ondernemers spreken al voorzichtig over machtsmisbruik. Het 'opbieden' is nog in de testfase,...

Columns Blog
Column Sico de Moel: cadeaukaart

Meneer wilde afrekenen met een stapeltje van 6 cadeaukaarten. Bij mij kun je betalen met een cadeaukaart, maar niet met zes. Gasten met een cadeaukaart zijn soms wat angstig, ze melden het atijd al bij hun reservering, bij aankomst vragen ze nog een keer of ze echt wel met hun cadeaukaart kunnen ...

trends Bier
Onderzoek: Laag alcoholische bieren steeds populairder

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Dit en ...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Koffie & thee Interview
Interview met een theesommelier: Is thee een belevingsproduct?

Aandacht maakt succes. Theesommelier Karin Kamstra is ervan overtuigd. Maar zie je dit ook terug in de manier waarop thee wordt geserveerd? Het drankje is inmiddels meer dan 7000 jaar oud en nog steeds is het overal te verkrijgen. Van een bekertje op het tankstation tot aan een uitgebreide high tea,...

Columns Blog
Horecaondernemer, kijk uit voor stress!

Het is hollen of stilstaan. Het ene moment is het loei druk en kun je het niet bijbenen en het volgende moment kun je een kanon afschieten. De horeca in een bedrijfstak waar de vraag naar diensten fluctueert. Mensen gaan rond dezelfde periode op vakantie, eten op vaste tijden en gaan het liefst uit ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: