Jubileumeditie BBB Maastricht groot succes

10 oktober 2019 | David Bakker

De 65e editie van BBB Maastricht was een groot succes en laat consistentie in groei zien. Meer dan 400 exposanten zorgden voor een beursvloer bomvol inspiratie op het gebied van (non)food, drinks en gastronomie. Maar er was vooral aandacht voor innovatie en culinair talent. De toon is gezet voor de volgende editie van 5 t/m 7 oktober 2020 in MECC Maastricht. Het allround BBB platform zet haar opmars onverminderd voort.

Erik Stroink, beursmanager: “Het beursoppervlak is met maar liefst 15% gegroeid, de masterclasses waren druk bezocht en nieuwe onderdelen als het innovatieplein en inspiratieplatform Folie à Deux trokken volop de aandacht van bezoekers. Daarnaast zien we dat er steeds meer aandacht komt voor het hogere gastronomische segment.” Geen succesvolle beurs zonder tevreden klanten. De reacties liegen er niet om: “mooie bedrijven aanwezig”, “culinair genieten van en geïnspireerd raken door top chefs en wijnexperts”, “kwalitatief publiek”, “de crème de la crème”, “hier moet je zijn”, “ideaal platform om business te doen in een een bourgondische setting”.

Chefs Battle en Culinair Talent van Limburg

Als platform juicht BBB Maastricht initiatieven die de succesvolle ontwikkeling van de horecasector bevorderen toe. Een voorbeeld daarvan zijn de kookwedstrijden tijdens de BBB. In Chefs Battle draaide alles om jong culinair talent. Drie dagen lang werd er gebatteld. Maandag zeven oktober stond kalfsvlees op het menu, georganiseerd door VanDrie Group.

Dag twee en drie stonden in het teken van de voorronden van 'Het Culinair Talent van Limburg', een samenwerking tussen BBB, Chapeau en Foodlab Limburg. De finalisten gaan door naar de volgende ronde op maandag 27 januari 2020 in de Oranjerie in Roermond.  “Om relevant te zijn en blijven binnen de horecabranche moeten onze voelsprieten continu aan staan. We zijn zichtbaar en het hele jaar betrokken bij de horecasector. Daarom organiseren we kookwedstrijden zoals Chefs Battle. Dat is het succes van BBB Maastricht. Alles voor meer horeca succes,” aldus Erik Stroink.

Trots

Beursmanager Erik Stroink kijkt tevreden terug op deze editie. “Ik ben vooral trots op wat we met het hele team weer hebben neergezet in MECC Maastricht. De 65e editie is een mijlpaal en blijft in mijn geheugen gegrift. De reacties en cijfers zeggen genoeg. Dit maakt mij zeker enthousiast om volgend jaar deze editie weer te overtreffen.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Culinair Recepten
Wat zit er in de originele bolognesesaus?

De bolognesesaus is de allerbekendste Italiaanse pastasaus. In tegenstelling tot veel andere pastasauzen is deze behoorlijk rijk gevuld, doorgaans is het een saus op basis van gehakt, (gepelde) tomaten, wortel, selderie, knoflook en ui. Hieraan worden vaak nog meer ingrediënten aan toegevoegd, ...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Interview
Zus&Zus: eigentijdse lunchroom in Barneveld [video]

Zus&Zus is een kleine lunchroom gevestigd op het Dijkje in Barneveld. Het is opgericht door de twee zussen Dynande en Sharissa. Nadat Dynande haar opleiding tot banketbakker had afgerond en Sharissa haar baan in de zorg had opgezegd, besloten de twee hun passie voor bakken te volgen. Na een jaar...

Koffie & thee Achtergronden
Het Grote Koffiebar Onderzoek: zo drinkt Nederland koffie in een koffiebar

Specialty coffee is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden in Nederland. Uit onderzoek van Koffietje.nl blijkt dat ongeveer de helft van de koffiedrinkers één of meerdere keren per week een koffiebar bezoekt. Per bezoek bestellen we gemiddeld 2 drankjes, met een sterke voor...

Achtergronden Internationaal
China gaat wegwerpplastic uitbannen, ook in de horeca

China zal de productie, de verkoop en het gebruik van plastic wegwerpproducten in de komende vijf jaar in drie fasen verbieden of beperken, volgens een gezamenlijk door de Nationale Commissie voor Ontwikkeling en Hervorming en het Ministerie van Ecologie en Milieu uitgevaardigde instructie. Ook voor...

Interview
Reportage: Koffie en Jij, Hilversum [video]

Koffie en jij is een gezellige lunchroom midden in het centrum van Hilversum. Je kan hier genieten van allerlei vegan of vegetarische gerechten. Met de huiselijke sfeer kan je er op je gemak een kopje koffiedrinken en even ontsnappen van het drukke leven. Koffie en jij richt zich vooral op de men...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: