Jubileumeditie BBB Maastricht groot succes

10 oktober 2019 | David Bakker

De 65e editie van BBB Maastricht was een groot succes en laat consistentie in groei zien. Meer dan 400 exposanten zorgden voor een beursvloer bomvol inspiratie op het gebied van (non)food, drinks en gastronomie. Maar er was vooral aandacht voor innovatie en culinair talent. De toon is gezet voor de volgende editie van 5 t/m 7 oktober 2020 in MECC Maastricht. Het allround BBB platform zet haar opmars onverminderd voort.

Erik Stroink, beursmanager: “Het beursoppervlak is met maar liefst 15% gegroeid, de masterclasses waren druk bezocht en nieuwe onderdelen als het innovatieplein en inspiratieplatform Folie à Deux trokken volop de aandacht van bezoekers. Daarnaast zien we dat er steeds meer aandacht komt voor het hogere gastronomische segment.” Geen succesvolle beurs zonder tevreden klanten. De reacties liegen er niet om: “mooie bedrijven aanwezig”, “culinair genieten van en geïnspireerd raken door top chefs en wijnexperts”, “kwalitatief publiek”, “de crème de la crème”, “hier moet je zijn”, “ideaal platform om business te doen in een een bourgondische setting”.

Chefs Battle en Culinair Talent van Limburg

Als platform juicht BBB Maastricht initiatieven die de succesvolle ontwikkeling van de horecasector bevorderen toe. Een voorbeeld daarvan zijn de kookwedstrijden tijdens de BBB. In Chefs Battle draaide alles om jong culinair talent. Drie dagen lang werd er gebatteld. Maandag zeven oktober stond kalfsvlees op het menu, georganiseerd door VanDrie Group.

Dag twee en drie stonden in het teken van de voorronden van 'Het Culinair Talent van Limburg', een samenwerking tussen BBB, Chapeau en Foodlab Limburg. De finalisten gaan door naar de volgende ronde op maandag 27 januari 2020 in de Oranjerie in Roermond.  “Om relevant te zijn en blijven binnen de horecabranche moeten onze voelsprieten continu aan staan. We zijn zichtbaar en het hele jaar betrokken bij de horecasector. Daarom organiseren we kookwedstrijden zoals Chefs Battle. Dat is het succes van BBB Maastricht. Alles voor meer horeca succes,” aldus Erik Stroink.

Trots

Beursmanager Erik Stroink kijkt tevreden terug op deze editie. “Ik ben vooral trots op wat we met het hele team weer hebben neergezet in MECC Maastricht. De 65e editie is een mijlpaal en blijft in mijn geheugen gegrift. De reacties en cijfers zeggen genoeg. Dit maakt mij zeker enthousiast om volgend jaar deze editie weer te overtreffen.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Digitaal Ondernemen
Alles over digitaal ondernemen in je lunchzaak

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Economie Coronacrisis
Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onderzoek van Foodservice Community en GROUP7 onder bijna 600 horeca-, fastservice- (dit zijn broodjeszaken en frituren) en cateringprofessionals, dat tuss ...

Achtergronden
Zonder horeca blijven er maar weinig openbare toiletten over

Op 19 november was het Wereld Toiletdag. Een dag waarop de app HogeNood samen met de Maag Lever Darm Stichting in kaart brengt wat de meest toiletvriendelijke gemeenten van Nederland zijn. De jaarlijkse ranking laat drastische verschillen zien met en zonder horeca, want zoals jullie weten is de hore ...

Financieel Ondernemen
Aftrekbare kosten in je lunchzaak

Als ondernemer maakt u het hele jaar door kosten. Van de meeste kosten is het duidelijk dat u deze kunt aftrekken van uw winst. Denk bijvoorbeeld aan de huur van de ruimte voor uw restaurant. Er zijn echter ook kosten waarbij dit minder voor de hand ligt, zoals de kosten voor werkkleding of een maal ...

Interview
Bedrijfspaspoort: Brood en Zoets

Hoe zou jij je lunchroom omschrijven? "Een beetje een tweede huiskamer voor heel veel mensen. Er komen hier veel vaste gasten, en veel mensen uit de buurt die gezellig voor een kopje koffie of een praatje komen. We zijn een van de weinige die zo vroeg open zijn in de stad, dus er komen dan o ...

Opening
Dunkin’ opent Pop up Store in Amsterdam The Style Outlet

Koffie- en donutgigant Dunkin’ opent haar deuren in Halfweg. Na het succes van de vestigingen die in de overige outlets in Nederland gevestigd zijn kon een Vestiging in de Amsterdamse The Style Outlet niet uitblijven. Trost zijn we dat we in dit mooie project onze nieuwste concept van Dunkin&r ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: