Jopen Mooie Nel IPA schittert op NH Bierverkiezing 2017

6 juni 2017 | Roy Spijker

Jopen Mooie Nel IPA is door de jury van de NH Bierverkiezing uitgeroepen tot 'Het beste lichte bier van NH 2017'. Tevens eindigde de IPA van craft bierbrouwerij Jopen op de tweede plek bij de publieksverkiezing ‘Het Populairste bier van NH 2017'. Tijdens het Noord-Hollands Bierfestival in de Grote Kerk in Alkmaar werden de winnaars van de NH Bierverkiezing 2017 bekend gemaakt.

Voor het derde jaar op rij ging NH op zoek naar het beste en het populairste bier van Noord-Holland. 36 Noord-Hollandse brouwerijen namen deel aan de NH Bierverkiezing 2017. Op zondag 4 juni 2017 werden de jury- en de publieksprijzen bekend gemaakt door internationaal biersommelier en zytholoog Fiona de Lange. Algemeen directeur Michel Ordeman en commercieel directeur Lydian Ordeman-Zoetman van Jopen namen de prijzen in ontvangst.

Het beste lichte bier
De bieren werden ingedeeld in twee categorieën, verfrissend licht bier (tot 7%) en volmondig zwaar bier (vanaf 7%), en blind geproefd door een vakjury. De kwaliteit van de bieren was dit jaar hoog. Jopen Mooie Nel IPA, internationaal bekend als Jopen Northsea IPA, werd door de jury bekroond tot 'Het beste lichte bier van NH 2017'. Op de tweede plek eindigde Van Vollenhoven Extra Stout van Brouwerij Poesiat & Kater en op de derde plek Sneetjes Bier van Brouwerij De Monnick.

Publieksprijs: het populairste bier
Tevens viel de IPA van Jopen in de smaak bij het publiek. Het bier met veel fruitige tonen eindigde op de tweede plek bij de publieksverkiezing 'Het populairste bier van NH 2017'. Het populairste bier is Springtij van Texelse Bierbrouwerij en derde werd het bier Tripel van brouwerij Happy Face. 

Nationale en internationale erkenning
Jopen Mooie Nel IPA werd in 2015 verkozen tot ‘Het beste bier van Nederland’. In 2016 won de IPA zilver tijdens de Nordic Beer Challenge, goud tijdens de Dublin Craft Beer Cup en de Brussels Beer Challenge, voor het tweede jaar op rij goud tijdens de Dutch Beer Challenge en werd bestempeld als Europa’s beste.

Lancering NH Bier 2017
Tijdens het Noord-Hollands Bierfestival werd ook het NH Bier 2017 gepresenteerd. Blonde Schone is gebrouwen met NH Leeft, brouwerij Dampegheest uit Limmen en Jopen. Het is een blond bier van 6,5% gebrouwen met diverse granen, fruitige hoppen, eenkoorn en wei (een restproduct van kaasmakerij). De wei verwijst naar de locatie waar brouwerij Dampegheest gevestigd is, namelijk een voormalig kaaspakhuis. Naast wei is aan het bier eenkoorn, geteeld door boerderij Bijlsma, toegevoegd. Eenkoorn is de voorloper van emmergraan, spelt en tarwe. De verschillende granen zorgen voor een complexe moutsmaak en de toevoeging van wei geeft een frisse toets aan het bier. De frisse smaak wordt gecombineerd met aroma’s van citrus.
 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Fastservice Vega
KFC gaat een week lang 'kiploos' door het leven

Het Kentucky Fried Chicken restaurant aan het Binnenwegplein in Rotterdam verruilt van 9 t/m 15 maart, tijdens de Nationale Week Zonder Vlees, een week lang alle kip op het menu voor vegetarische opties. Dit wereldwijde historische moment voor KFC is tevens het startschot van de landelijke introduct...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Meld je aan voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020

Je kunt je vanaf nu weer aanmelden om deel te nemen aan de wedstrijd voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020. Zend de receptuur, bereidingswijze, de prijs op de kaart en een goede foto van het gerecht in via het formulier hieronder. Lukt dat niet? Stuur je inzending dan per e-mail naa...

Video
Op Reportage: Koffie Society

Marco Smit is master barista. Hij is acht jaar geleden begonnen met koffie. 7 jaar geleden met De Koffie Society. Na drie jaar heeft hij 'De Gooische koffiebus' aangeschaft. Zo kunnen klanten door het hele land genieten van de lekkerste koffie. De Gooische Koffiebus werd in 2014 uitgeroep...

Food Achtergronden
Onderzoek: gebruik jij convenience in de keuken?

Graag je aandacht voor dit leuke onderzoek, waarvan we de resultaten binnenkort publiceren. We willen graag weten of jij in je zaak convenience - of gemaksproducten (feitelijk zijn ze hetzelfde) gebruikt. De trend is ambachtelijk en lokaal, maar in hoeverre uit zich dat in de praktijk? Is enkel werk...

Amsterdam Opening
Coffeecompany opent nieuw filiaal aan Bos en Lommerplein

Coffeecompany opent in mei zijn deuren aan het Amsterdamse Bos en Lommerplein. Het is de eerste nieuwe huurder sinds het plein in handen is van Propertize. De koffieketen betrekt het pand van 133 vierkante meter aan de rechterkant van de trap die vanaf de Bos en Lommerweg naar het plein toe leidt. ...

Video
"We bakken 10.000 American pancakes per jaar

The Blueberry is een Amerikaanse lunchroom gevestigd op twee plekken in Amersfoort. De vestiging op Emiclaerhof in Amersfoort-Noord bevat zo’n 70 binnen- en 60 buitenzitplaatsen. Door het hippe en stijlvolle interieur voelt het echt alsof je in Amerika zit. De doelgroep wisselt per locatie,...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: