Interview Lekkerste Lunchroombroodje

10 december 2014 |
Interview Lekkerste Lunchroombroodje

Na weken, zo niet maanden van spanning konden de handen op 6 november dan eindelijk in de lucht in De Koffiepot. Geen lege handen gelukkig,
maar handen gevuld met een mooie, blinkende schaal, een oorkonde, bloemen en een fles champagne. Het mag duidelijk zijn: het betreft hier een feestelijke gebeurtenis. De uitreiking van de titel ‘Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland’.

Foto: Hoofdredacteur van Lunchroom Thijs Jacobs feliciteert chef-kok Arno met de overwinning.

Ongelofelijk!
Wanneer de jury met de schaal De Koffiepot nadert, klinkt er een hartstochtelijk gejuich vanuit de lunchroom. En dan is de jury nog niet eens binnen. Even later bleek er iemand op de uitkijk gestaan te hebben en binnen zien we dat een werkneemster met de iPad de website van Lunchroom continu in de gaten gehouden heeft. De prijs gaat dus gelukkig naar een dankbare winnaar. Eric en Tamara Meertens zijn de eigenaren van Lunchroom De Koffiepot. "We zijn verbaasd, echt waar", vertelt Tamara. "We hebben ons broodje pas laat ingezonden; het was een idee van onze nieuwe chef-kok Arno om het broodje in te zenden. Hij is gedreven en wil onze lunchroom echt op de kaart zetten. Dat dit al zo snel is gelukt, is boven iedere verwachting. Ongelofelijk! Deze prijs is niet alleen een erkenning voor hem en voor ons, maar direct ook voor het hele team. Want dat zijn we. Een team."

De straat op
De winnaars van eerdere edities hebben zonder uitzondering profijt gehad van het winnen van deze wedstrijd. Wat wil je? Lokale en nationale media pikken het nieuws op en iedereen wil maar al te graag proeven hoe dat prijswinnende broodje in het echt smaakt. Wat doet De Koffiepot na het winnen van deze titel? "We zijn vorige week op zaterdag al de straat op gegaan met het broodje. We lieten het winkelend publiek kennismaken met Feel the Veal en alleen dat levert al leuke reacties op. Nu, na het winnen van de titel, gaan we weer de straat op en willen we ook broodjes gaan uitdelen bij een zorginstelling in de buurt. Natuurlijk vinden we dat leuk om te doen, maar het levert ook weer goede publiciteit op. Kijk eens om je heen: het zit hier nu al goed vol, kun je nagaan wat er gebeurt na het winnen van deze titel. We kunnen ons geluk niet op."

Lees het volledige interview in de CuliTip 2014!
Meer lezen over het Lekkerste Lunchroombroodje? Klik hier!
Thijs Jacobs




Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Coronacrisis
Dit zijn de aanvullingen op het derde steunpakket corona

De opleving van het coronavirus en de huidige maatregelen hebben flinke gevolgen voor de economie. Het kabinet stelt extra geld beschikbaar voor ondernemers die door de recente maatregelen een onevenredig harde klap hebben gekregen. Zo krijgt de horeca een eenmalige subsidie op aangelegde en nu onbr ...

Achtergronden Coronacrisis
Horecaondernemers krijgen eenmalig gemiddeld 2500 euro overheidssteun

De horecabedrijven die vanwege de coronacrisis gesloten zijn, kunnen een eenmalige uitkering van gemiddeld 2500 euro tegemoetzien. Het bedrag is afhankelijk van het geleden omzetverlies, dus een gemiddelde op basis van deze rekensom: 2,75 procent van het verlies aan omzet. Dit meldt de NOS op basis ...

Wet- en regelgeving KHN
KHN: Alcoholklok hotels wederom toppunt van symboolpolitiek

KHN heeft vol onbegrip kennis genomen van het kabinetsbesluit om vanaf vrijdagavond 23 oktober een alcoholklok voor hotels in te voeren. Volgens dit besluit mag er vanaf vanavond in hotels na 20:00 uur ook geen alcohol meer worden geschonken of genuttigd in publieke ruimten zoals in het restaurant o ...

Bezorgen
Wat kost bezorgen via Thuisbezorgd?

Bezorgen is, nu de horeca gesloten is, de reddingsboei waar veel restaurants zich aan vastklampen. Niet altijd zonder succes, want de Nederlander heeft de weg naar de bezorgsites en -apps goed weten te vinden. In het derde kwartaal heeft Just Eat Takeaway, waar Thuisbezorgd toe behoort, een groei va ...

Food Vega
Vleesconsumptie stijgt in 2019

De vleesconsumptie in Nederland is in 2019 voor het tweede jaar op rij gestegen. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek naar de vleesconsumptie van Wageningen Economic Research in opdracht van Wakker Dier. “Alles schreeuwt om vermindering van de vleesconsumptie. Klimaat, stikstof, ontbossing, ...

Wet- en regelgeving Vega
IKEA, Unilever en 250.000 burgers tegen ‘vegaburgerverbod’

Vandaag stemt het Europees parlement over het ‘vegaburgerverbod’. Een petitie tegen het verbod, op initiatief van ProVeg, werd ruim 250.000 keer ondertekend. Daarnaast spraken tal van Europese milieu-organisaties, consumentenorganisaties én voedselgiganten als Unilever en IKEA zic ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: