Interview Lekkerste Lunchroombroodje

10 december 2014 |
Interview Lekkerste Lunchroombroodje<

Na weken, zo niet maanden van spanning konden de handen op 6 november dan eindelijk in de lucht in De Koffiepot. Geen lege handen gelukkig,
maar handen gevuld met een mooie, blinkende schaal, een oorkonde, bloemen en een fles champagne. Het mag duidelijk zijn: het betreft hier een feestelijke gebeurtenis. De uitreiking van de titel ‘Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland’.

Foto: Hoofdredacteur van Lunchroom Thijs Jacobs feliciteert chef-kok Arno met de overwinning.

Ongelofelijk!
Wanneer de jury met de schaal De Koffiepot nadert, klinkt er een hartstochtelijk gejuich vanuit de lunchroom. En dan is de jury nog niet eens binnen. Even later bleek er iemand op de uitkijk gestaan te hebben en binnen zien we dat een werkneemster met de iPad de website van Lunchroom continu in de gaten gehouden heeft. De prijs gaat dus gelukkig naar een dankbare winnaar. Eric en Tamara Meertens zijn de eigenaren van Lunchroom De Koffiepot. "We zijn verbaasd, echt waar", vertelt Tamara. "We hebben ons broodje pas laat ingezonden; het was een idee van onze nieuwe chef-kok Arno om het broodje in te zenden. Hij is gedreven en wil onze lunchroom echt op de kaart zetten. Dat dit al zo snel is gelukt, is boven iedere verwachting. Ongelofelijk! Deze prijs is niet alleen een erkenning voor hem en voor ons, maar direct ook voor het hele team. Want dat zijn we. Een team."

De straat op
De winnaars van eerdere edities hebben zonder uitzondering profijt gehad van het winnen van deze wedstrijd. Wat wil je? Lokale en nationale media pikken het nieuws op en iedereen wil maar al te graag proeven hoe dat prijswinnende broodje in het echt smaakt. Wat doet De Koffiepot na het winnen van deze titel? "We zijn vorige week op zaterdag al de straat op gegaan met het broodje. We lieten het winkelend publiek kennismaken met Feel the Veal en alleen dat levert al leuke reacties op. Nu, na het winnen van de titel, gaan we weer de straat op en willen we ook broodjes gaan uitdelen bij een zorginstelling in de buurt. Natuurlijk vinden we dat leuk om te doen, maar het levert ook weer goede publiciteit op. Kijk eens om je heen: het zit hier nu al goed vol, kun je nagaan wat er gebeurt na het winnen van deze titel. We kunnen ons geluk niet op."

Lees het volledige interview in de CuliTip 2014!
Meer lezen over het Lekkerste Lunchroombroodje? Klik hier!
Thijs Jacobs




Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Achtergronden
Omzet horeca stijgt 1,6 procent in vierde kwartaal

De omzet van de horeca steeg in het vierde kwartaal van 2019 met 1,6 procent ten opzichte van het vorige kwartaal, meldt het CBS. Het volume nam met 1,4 procent toe. De omzet van logiesverstrekking steeg met 1,2 procent, de omzet van eet- en drinkgelegenheden met 1,7 procent. Al bijna zeven jaar nee...

Video
Op reportage: Brownies&downies Woerden

"Onze medewerkers zijn puur", laat Dave van der Wolk weten in een interview met Lunchroom.nl. Het is een belangrijk onderdeel in het concept van de alsmaar groeiende lunchroom. ‘Onze kanjers (red. de medewerkers van Brownies & Downies) zijn het gezicht van de zaak." Het c...

Fastservice Vega
KFC gaat een week lang 'kiploos' door het leven

Het Kentucky Fried Chicken restaurant aan het Binnenwegplein in Rotterdam verruilt van 9 t/m 15 maart, tijdens de Nationale Week Zonder Vlees, een week lang alle kip op het menu voor vegetarische opties. Dit wereldwijde historische moment voor KFC is tevens het startschot van de landelijke introduct...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Meld je aan voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020

Je kunt je vanaf nu weer aanmelden om deel te nemen aan de wedstrijd voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020. Zend de receptuur, bereidingswijze, de prijs op de kaart en een goede foto van het gerecht in via het formulier hieronder. Lukt dat niet? Stuur je inzending dan per e-mail naa...

Video
Op Reportage: Koffie Society

Marco Smit is master barista. Hij is acht jaar geleden begonnen met koffie. 7 jaar geleden met De Koffie Society. Na drie jaar heeft hij 'De Gooische koffiebus' aangeschaft. Zo kunnen klanten door het hele land genieten van de lekkerste koffie. De Gooische Koffiebus werd in 2014 uitgeroep...

Food Achtergronden
Onderzoek: gebruik jij convenience in de keuken?

Graag je aandacht voor dit leuke onderzoek, waarvan we de resultaten binnenkort publiceren. We willen graag weten of jij in je zaak convenience - of gemaksproducten (feitelijk zijn ze hetzelfde) gebruikt. De trend is ambachtelijk en lokaal, maar in hoeverre uit zich dat in de praktijk? Is enkel werk...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: