In opmars dankzij De RestaurantKrant

3 juni 2013 |
In opmars dankzij De RestaurantKrant<

Hydro-Sano, het bedrijf achter de ECOtap, besloot om te adverteren in De RestaurantKrant en op de website en werd positief verrast door de aanvragen. ''Van Terschelling tot Zeeland en van
Scheveningen tot Lievelde krijgen we aanvragen’’, aldus de directie van Hydro-Sano. ''Onze doelstelling is ruimschoots behaald.’’

Daverend succes
De eerste advertentie werd geplaatst in de maarteditie van De RestaurantKrant en in diezelfde periode werd de online advertorial en de banner geplaatst. ''De advertorial is lange tijd ‘best gelezen van de week’ en ‘best gelezen van de maand’ geweest op de website’’, zoals door de directie werd opgemerkt. ''Daaruit blijkt dat de branche toe is aan ons product en dat de website werkt.’’ Een dergelijke respons was niet voorzien, maar meer dan welkom. ECOtap is inmiddels bezig aan een flinke opmars in de Nederlandse horeca.

Beter voor het milieu
Hydro-Sano levert een systeem aan de horeca, dat kraanwater omzet in tafelwater door middel van een filtratiesysteem. Het water wordt niet uit een berg gepompt, in een fles gebotteld, daarna in een vrachtwagen gezet en duizenden kilometers verder afgeleverd, wat overduidelijk schadelijke gevolgen heeft voor het milieu. En wat te denken van de flessen die daarna weggegooid worden of gerecycled moeten worden? Het ECOtap concept wordt geleverd met gegraveerde flessen die jarenlang meegaan. ‘’De klant heeft hiermee een perfect marketinginstrument in handen. Brasserie de Brandaris bijvoorbeeld; die serveren ‘Brandaris water’ in de speciaal gegraveerde ECOtap flessen. De flessen zijn ook voorzien van een flessenlabel, dat aan de hals hangt; daarop staat de ideologie van ECOtap vermeld, zodat de ondernemer niet elke keer hoeft uit te leggen en de gast een goed gevoel krijgt bij het product. Je draagt immers je steentje bij aan het milieu, drinkt gezond water en dus ben je in meerdere opzichten beter af dan met een fles bronwater. Het restaurant krijgt eveneens de speciale boekenleggers, die gasten kunnen meenemen. Op die manier wordt de naamsbekendheid van de ECOtap steeds groter.’’

Groen ondernemerschap
''De ondernemer betaalt Hydro-Sano een abonnementsfee, die overeenkomt met de omzet van een beperkt aantal flessen tafelwater per week. Een eerlijke deal voor de ondernemer, die zijn winstbijdrage tenminste gelijk ziet blijven, en voor de gast, die een redelijke prijs betaalt voor lekker en veilig tafelwater. Voor de ondernemer zijn er met het ECOtap-concept meerdere mogelijkheden om zijn zaak te profileren, een vaste prijs per gast voor onbeperkt tafelwater, een prijs per fles of als service bij bijv. een menu of fles wijn van de kaart. ECOtap is daarmee aantrekkelijk voor ondernemers die maatschappelijk ondernemen inhoud willen geven en tegelijkertijd is het een gastvriendelijke oplossing voor de ongewenste “gratis kraanwater” discussie”, aldus Hydro-Sano.

Tevreden
De directie van Hydro-Sano is tevreden . Niet alleen tevreden met de campagne bij Uitgeverij PS:, maar ook met de positieve reacties vanuit de horeca. ''De restaurantgast heeft drie dingen nodig om tevreden te zijn met het bezoek. 1: goed gezelschap, 2: prima eten en drinken en 3: een positief verrassende rekening. Op dat punt maakt ECOtap het verschil. Sterker nog: niet alleen de gast voelt het in de portemonnee, maar ook de horecaondernemer. Vergeleken met andere aanbieders zijn we verreweg het meest aantrekkelijke alternatief voor mineraalwater en de ondernemer begint direct met geld verdienen zonder te investeren.’’

Meer weten?
Bezoek ook eens de website via deze "link":http://www.ecotap-horeca.nl/ of stuur een e-mail naar "info@hydro-sano.com"

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving
Lachgasverbod: mag je het straks nog wel kopen voor in je keuken?

Het gebruik van lachgaspatronen als drugs in plaats van gastronomisch of technisch hulpmiddel is de laatste jaren flink toegenomen. Zoveel zelfs dat (door staatssecretaris Blokhuis en minister Grapperhaus) een voorstel is gedaan om lachgas in het hele land te gaan verbieden. Met het landelijk verbod...

Columns
Knibbel, knabbel, knuisje, wie knabbelt er aan jouw huisje?

Vol is vol, kopte de krant laatst. Het gaat over hoe vol de campings, bungalowparken en hotels wel niet zijn in eigen land. In maart was de annuleringenstroom niet bij te houden en deze zomer staat de telefoon roodgloeiend om een felbegeerd plekje onder onze eigen zon te bemachtigen. Tenminste als j...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Download nu de corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: