Iedereen een Happy Meal op McHappy Day

23 november 2016 | Jorien Slager

Vandaag vieren alle McDonald’s restaurants in Nederland ‘McHappy Day’. Dit betekent dat iedere gast zijn bestelling ontvangt in een speciale Happy Meal Box waarin ze ook een persoonlijk kaartje vinden van ouders die van een Ronald McDonald Huis gebruik gemaakt hebben. De actie markeert dat McDonald’s vanaf nu 5 cent van ieder verkocht Happy Meal doneert aan het Ronald McDonald Kinderfonds. En vandaag geldt dat voor iedere bestelling. McHappy Day laat gasten persoonlijk ervaren hoe belangrijk het werk van het Kinderfonds is.

Aandacht voor ouders en hun kinderen

Doordat McDonald’s vanaf vandaag bij ieder verkocht Happy Meal 5 cent afdraagt aan het Kinderfonds, helpen McDonald’s en haar gasten er nu iedere dag aan mee dat kinderen die in het ziekenhuis moeten verblijven, hun ouders dicht bij hebben. “Als hoofdsponsor zijn wij al meer dan 30 jaar nauw verbonden met het Ronald McDonald Kinderfonds. Daarom zijn we er trots op dat we op deze manier het belangrijke werk van het Ronald McDonald Kinderfonds nog meer onder de aandacht kunnen brengen bij onze gasten én onze gasten persoonlijk kunnen bedanken voor hun steun hierbij”, zegt Manu Steijaert, Algemeen Directeur bij McDonald’s Nederland.

Op McHappy Day betrekt McDonald’s haar gasten bij de samenwerking met het Kinderfonds. Iedere bestelling wordt geserveerd in een speciale Happy Meal Box. Hierdoor wordt vandaag bij iedere bestelling 5 cent aan het Kinderfonds gedoneerd. Om hun dankbaarheid te tonen maakten de ouders met hun kinderen mooie kaartjes die de gasten vandaag in de McHappy doos vinden. Steijaert: “Toen ik een aantal kaartjes las van ouders en kinderen werd me de waarde van het Kinderfonds en onze verbinding met hen nog eens extra duidelijk. Daarnaast mocht ik ook weer ervaren hoe bijzonder en belangrijk het is dat ouders dichtbij hun zieke kind kunnen zijn en de Ronald McDonald Huizen écht het verschil maken voor ouders en kinderen als het zo nodig is.”

Miljoenen Happy Meals maken veel nachtjes mogelijk

Jaarlijks worden er miljoenen Happy Meals verkocht en het Kinderfonds kan daarmee een groot aantal nachtjes aanbieden aan gezinnen in Nederland, zodat ouders en hun zieke kind dicht bij elkaar kunnen zijn. “Ieder verkocht Happy Meal betekent vanaf nu een donatie voor ons. Daar zijn wij enorm blij mee, omdat wij afhankelijk zijn van donaties en sponsoring. Dankzij giften als deze en het harde werk van onze vrijwilligers kunnen ouders in de Ronald McDonald Huizen dichtbij hun zieke kind zijn”, zegt Miranda Noorlander, directeur a.i. van het Ronald McDonald Kinderfonds. "McDonald’s is al ruim 30 jaar partner van het Kinderfonds en heeft over de jaren veel betekend voor de Ronald McDonald Huizen in Nederland. Naast de financiële bijdrage ondersteunt McDonald’s ons op tal van andere manieren, zoals zitting nemend in de Raad van toezicht en besturen van de lokale Huizen. Onmisbaar dus voor de dagelijkse operatie van het Kinderfonds. Hierdoor kunnen wij er samen met onze 1800 vrijwilligers, dag in dag uit, 24 uur per dag zijn voor zieke kinderen en hun ouders. McHappy Day en de vaste donatie door de aankoop van het Happy Meal maakt dat wij kinderen en hun ouders kunnen blijven helpen in een moeilijke tijd.”

Over McDonald’s in Nederland 

McDonald’s bezorgt in Nederland haar wekelijks bijna 3 miljoen gasten op ieder moment van de dag een positief moment. Met gevarieerde keuzes en versbereide, iconische producten die door ruim 17.500 medewerkers met zorg worden bereid. In Nederland heeft McDonald’s 247 restaurants. Het streven naar kwaliteit staat centraal in alle facetten van de bedrijfsvoering.

Over het Ronald McDonald Kinderfonds

Een ziek kind kan niet zonder zijn ouders. Het Ronald McDonald Kinderfonds zorgt dat zieke kinderen en hun familie dicht bij elkaar zijn. In dertien Ronald McDonald Huizen logeren ouders en broertjes en zusjes op loopafstand van het ziekenhuis, in twaalf Ronald McDonald Huiskamers kunnen kinderen even vergeten dat ze ziek zijn en in drie vakantiehuizen doen kinderen met een beperking of ernstige ziekte samen met hun gezin de broodnodige nieuwe energie op. Het Ronald McDonald Kinderfonds krijgt geen subsidie en functioneert dankzij vrijwilligers, sponsors en donaties.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie
Horecaondernemers zijn positiever dan een jaar geleden

De horeca kijkt met vertrouwen naar 2020, zo blijkt uit het nieuwe SRA-BiZ-visierapport ‘2020 in Zicht, de verwachtingen van Nederlandse ondernemingen’. De consumentenbestedingen zullen waarschijnlijk op peil blijven en buitenlandse toeristen weten ons land nog steeds goed te vinden. Er ...

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Koffie & thee Achtergronden
Starbucks vraagt teveel voor plantaardige melk

Als je bij Starbucks een cappuccino met havermelk bestelt betaal je 70 cent extra. Dit botst met hun eigen klimaatdoelstellingen, want de milieu-impact van plantaardige melk is gemiddeld meer dan de helft lager dan die van koemelk. ProVeg verzoekt daarom de toeslag op plantaardige melk te laten vall...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Culinair Recepten
Wat zit er in de originele bolognesesaus?

De bolognesesaus is de allerbekendste Italiaanse pastasaus. In tegenstelling tot veel andere pastasauzen is deze behoorlijk rijk gevuld, doorgaans is het een saus op basis van gehakt, (gepelde) tomaten, wortel, selderie, knoflook en ui. Hieraan worden vaak nog meer ingrediënten aan toegevoegd, ...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: