HMSHost International breidt uit naar Rotterdam The Hague Airport

29 september 2016 | Thijs Jacobs

HMSHost International, wereldleider van horecalocaties voor reizigers, breidt haar werkgebied in Nederland uit met locaties op Rotterdam The Hague Airport. Met ingang van 1 oktober 2016, neemt HMSHost vier van de vijf horecalocaties over op Rotterdam The Hague Airport.

Alle locaties aan airside en een van de twee locaties aan landzijde worden overgenomen door HMSHost op Rotterdam The Hague Airport. Het contract is voor tien jaar en de totale sales wordt geschat op € 55 miljoen. De huidige verkooppunten blijven de komende 1,5 jaar ongewijzigd, daarna bouwt HMSHost aan nieuwe en spraakmakende concepten op de snelst groeiende luchthaven in Nederland. In 2018, opent zij op deze luchthaven het door HMSHost ontwikkelde ‘to go’ concept Kiosko, het bekende La Place voor de lekkerste broodjes, sappen en patisserie, ’s werelds meest bekende koffie concept Starbucks en tenslotte het grootste concept; de full service Metropolitan Bar & Kitchen.

Walter Seib, CEO van HMSHost International: “HMSHost International heeft duidelijke groeiambities, na onze solide positie op Amsterdam Airport Schiphol, zijn we vorig jaar gestart met de invulling van horecalocaties op de Nederlandse treinstations en we kijken er erg naar uit om te gaan starten op deze nieuwe luchthaven. Rotterdam The Hague Airport heeft de ambitie op Europees niveau te behoren tot de beste in zijn soort. De luchthaven wordt verder ontwikkeld en vernieuwd en wij zijn er trots op dat we hieraan mogen bijdragen.”

Ron Louwerse, CEO van Rotterdam The Hague Airport: “We kijken uit naar onze samenwerking met HMSHost als een gespecialiseerd bedrijf in horecalocaties op luchthavens. Dit is een toegevoegde waarde aan de totale beleving die we willen bieden aan onze passagiers. Een professionele partner als HMSHost helpt ons om verdere verbeteringen te implementeren in het algehele luchthaven product. Het is algemeen bekend dat horecalocaties een belangrijk onderdeel van de totale luchthaven ervaring zijn.”

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Bezorgen
Thuisbezorgd laat restaurants opbieden om een hogere ranking te krijgen

Thuisbezorgd past haar verdienmodel aan en gaat restaurants een hogere plek op de ranglijst laten kopen. De horecaondernemer moet hiervoor tussen de vijftig cent tot negen euro per order neertellen. Ondernemers spreken al voorzichtig over machtsmisbruik. Het 'opbieden' is nog in de testfase,...

Columns Blog
Column Sico de Moel: cadeaukaart

Meneer wilde afrekenen met een stapeltje van 6 cadeaukaarten. Bij mij kun je betalen met een cadeaukaart, maar niet met zes. Gasten met een cadeaukaart zijn soms wat angstig, ze melden het atijd al bij hun reservering, bij aankomst vragen ze nog een keer of ze echt wel met hun cadeaukaart kunnen ...

trends Bier
Onderzoek: Laag alcoholische bieren steeds populairder

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Dit en ...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Koffie & thee Interview
Interview met een theesommelier: Is thee een belevingsproduct?

Aandacht maakt succes. Theesommelier Karin Kamstra is ervan overtuigd. Maar zie je dit ook terug in de manier waarop thee wordt geserveerd? Het drankje is inmiddels meer dan 7000 jaar oud en nog steeds is het overal te verkrijgen. Van een bekertje op het tankstation tot aan een uitgebreide high tea,...

Columns Blog
Horecaondernemer, kijk uit voor stress!

Het is hollen of stilstaan. Het ene moment is het loei druk en kun je het niet bijbenen en het volgende moment kun je een kanon afschieten. De horeca in een bedrijfstak waar de vraag naar diensten fluctueert. Mensen gaan rond dezelfde periode op vakantie, eten op vaste tijden en gaan het liefst uit ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: