Het bedrijfspaspoort van...Micha's Boulangerie

31 oktober 2017 | Roy Spijker

Voor de rubriek 'Het bedrijfspaspoort van...' spraken we deze keer met Micha. Hij is de eigenaar van Micha’s Boulangerie, een lunchroom in het centrum van Doetinchem.

Naam: Micha van Doren
Leeftijd: 42
Locatie van je zaak: Hooge Molenstraat 24, Doetinchem
Wat is de bestseller op de kaart: Seafoodie
Prijs kopje koffie: 2,30 euro
Prijs kopje thee: 2,20 euro
Prijs frisdrank: 2,50 euro
Prijs glas wijn: 3,95 euro
Prijs biertje: 2,50 euro
Prijs en naam goedkoopste gerecht: Tosti, 3,50 euro
Prijs en naam duurste gerecht: Carpacciosalade, 10,95 euro
Aantal zitplaatsen binnen: 40
Aantal zitplaatsen buiten: 16
Wat is de beste margemaker op de menukaart: Broodje kaas, 3,50 euro

DOWLOAD GRATIS DE NIEUWSTE UITGAVE VAN LUNCHROOM

Hoe zou jij je lunchroom omschrijven?
"Huiselijk en laagdrempelig. Onze zaak is voor iedereen toegankelijk."

Wat is het gekste dat je ooit hebt meegemaakt in je dagzaak?
"Dat moment moet denk ik nog komen"

Voor welke ondernemers heb je veel respect, en waarom?
"Iedereen die hart heeft voor zijn eigen zaak, maar ook met respect omgaat met zijn 'concurrenten'."

Wat is volgens jou de foodtrend van dit jaar?
"Terug naar de oorsprong. Eten zoals het ooit bedoeld was. Wij bakken hier ons eigen brood dat wordt gemaakt met 100 procent natuurlijke ingrediënten, geen E-nummers en dingen die er niet in thuis horen. We vermelden dit specifiek op de kaart en merken dat dit aanslaat bij onze gasten."

Waar moet je als ondernemer nooit op besparen?
"Goede producten. De kwaliteit van je producten is het allerbelangrijkste en daarnaast de passie en liefde waarmee je deze bereidt. Gasten waarderen dit enorm." 

Waar bespaar je op?
"De verpakkingen voor het brood en de manier waarop we omgaan met energie in onze zaak. Zo heb ik bijvoorbeeld de lampen vervangen voor led-lampen."

Wat doe je in je vrije tijd?
"Vrije tijd is iets waar ik niet zoveel van heb, net als de meeste ondernemers waarschijnlijk. Maar de vrije momenten die er zijn breng ik het liefst door met mijn gezin."

Op welke doelgroep zou iedere horecaondernemer zich moeten focussen?
"Wij hebben niet een specifieke doelgroep waar wij ons op richten. Elke zaak is anders. Bij ons zie je veel gezinnen en veertig-plussers. Sinds we met bezorging zijn begonnen zie ik wel dat er meer jongeren onze zaak weten te vinden."

Wat is jouw toekomstvisie voor je zaak?
"Ik hoop op den duur een rechterhand te vinden. Je ziet dat de economie weer aantrekt en ik sta voornamelijk alleen in de zaak. Ik zou graag willen dat er iemand voor mij komt werken, zodat ik mij meer kan richten op andere dingen zoals de promotie en catering."

Wat is een droom die je hoopt te bereiken als ondernemer?
"Uiteindelijk moet extra personeel ertoe leiden dat ik meer vrije tijd heb, zodat ik ook meer tijd met mijn kinderen kan doorbrengen."

Hoe zorg je ervoor dat je onderscheidend bent met je zaak?
"Door klantvriendelijk, behulpzaam en vrolijk te zijn. Gasten kunnen bij ons altijd buiten de kaart om bestellen, mits we daarvoor de producten in huis hebben. Van origine ben ik kok, dus er is maar weinig dat niet kan."

Waar haal je de inspiratie voor je zaak vandaan?
"Door goed om je heen te kijken, maar ook door zelf te experimenteren met smaken. Zo hebben wij een uniek broodje pittige kip weten te maken."

Welke media gebruik je om meer publiek te trekken?
"We staan om de drie maanden in de lokale krant. Daarnaast doen we veel met Facebook. Mensen komen naar mijn zaak, omdat ze daar een afbeelding van een broodje hebben gezien."
 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN Coronacrisis
KHN wil de Nederlandse Staat dagvaarden vanwege coronaregelgeving

KHN wil dat de Staat wordt veroordeeld om zo snel mogelijk versoepelingen van de coronamaatregelen door te voeren voor de Nederlandse horeca, zo lezen we op de website van de werkgeversorganisatie. In het bijzonder als het gaat om het aantal mensen dat binnen anderhalve meter van elkaar aan een tafe...

Opening Utrecht
Gloednieuwe horecalocatie De Snip zoekt eigentijds concept

Om de bewoners van het snelst groeiende gebied van Nederland te faciliteren in een goede horeca- en werkomgeving, wordt er een horecaruimte aan het Berlijnplein (Utrecht) eind dit jaar opgeleverd door de Gemeente Utrecht. Vanaf nu kunnen ondernemers met een aantrekkelijk en eigentijds horecaconcept ...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Starten in de horeca
Column: wat is jouw toekomstperspectief?

Is het in jouw horecabedrijf weer 'business as usual'? Vermoedelijk niet. Ook al ziet de zomer er voor velen niet slecht uit, één derde van de horecaondernemers denkt het niet te redden dit jaar. Het is een tijd waar het neerkomt op uitzonderlijk ondernemerschap, een hele lange...

Opening
Poké Perfect nu ook in Almere geopend

Onlangs is aan de Grote Markt een vestiging geopend van Poké Perfect. In dit restaurant staan gerechten op het menu die zijn geïnspireerd op de Hawaiiaanse keuken met poké bowls als basis. Bij Poké Perfect kunnen klanten terecht voor een snelle, heerlijke en bovendien gezon...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: