Help! Een lastige gast

29 december 2014 |
Help! Een lastige gast<

"Kun je naar tafel 6 gaan? Meneer Klaver wil je meteen spreken." De weekendkracht tegenover je ziet er verhit uit en het huilen
staat hem nader dan het lachen. Hij trekt het bijna niet meer. De oudere heer met het sikje blijkt op het punt te staan om op te stappen zonder te betalen. Het is zo’n avond waar ‘het niet loopt’: veel reserveringen, een aantal veeleisende vaste klanten, grote groepen en onverwacht twee zieken.

Foto: Anne-Marie van Leggelo

Hoe maak je de gast weer happy?
Je recht de rug, haalt diep adem en gaat rustig naar de tafel toe. Voordat je een vraag hebt kunnen stellen, barst meneer Klaver geïrriteerd los. Hij had veel eerder dan tafel 8 besteld, maar heeft nog steeds geen hoofdgerecht. De jongeman had hem twee keer gezegd dat het eraan kwam, maar had dus ‘gelogen’ want er is nog steeds geen gerecht geserveerd. Bovendien is het te warm in het restaurant en waarom heeft hij zijn vaste plekje niet gekregen?
Om je heen voel je de druk en drukte, hoor je een glas vallen en gebaren er twee andere gasten naar je. Je haalt diep adem en start je charmeoffensief. Maar lukt het je om deze vaste klant weer happy, en betalend, de deur uit te laten gaan?

Lees het volledige artikel in de decembereditie van Lunchroom!
Anne-Marie van Leggelo is verbonden aan het Etiquette Bureau: www.etiquettebureau.com

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Video
Op Reportage: Brownies&downieS Harderwijk

Brownies&downieS... Een concept waar Pernilla Spijker uit Ermelo wel blij van werd. “Ik studeerde commerciële economie aan Windesheim in Zwolle. Ik had geen idee wat ik na de studie wilde doen. Een kantoorbaan is niks voor mij maar ik wilde graag iets voor mijzelf beginnen", aldu...

Video
Op Reportage: Panino di Pino

Simone Prestifilippo is samen met haar man Michael eigenaar van de lunchroom Panino di Pino. Panino di pino is een lunchroom waar de moderne Italiaanse sfeer samen met de heerlijke broodjes, Pasta’s en sorbetijs in het centraal staat. Panino di Pino is opgericht door de schoonvader van Sim...

Personalia Fastservice
Domino's krijgt Nederlandse CEO voor Europa

Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland publiceerde deze week haar halfjaarcijfers. In Europa realiseerde Domino’s een sterke omzetgroei van +9,4% tot €382,8m (+5,0% SSS) en een EBITDA €29,4m (+15,6%). Daarnaast opende D...

Video
Op Reportage: Het nieuwe Olivier

Brasserie Olivier in Bilthoven is met haar 37 jaar een van de oudste eetgelegenheden in het dorp. Sinds een half jaar is Olivier verhuisd naar een nieuwe locatie. En daar horen veranderingen bij. Eigenaresse Myrna Janssen vertelt trots haar verhaal. ‘’We zijn verhuisd naar de meest ce...

Bezorgen Achtergronden
Brabanders eten vooral kip met carnaval 

Brabantse carnavalsvierders eten graag kip. Dat blijkt uit cijfers van maaltijdplatform Deliveroo. Op basis van data van de carnavalsdagen afgelopen jaren bekeek het bedrijf waar zij tijdens carnaval een piek in bestellingen kunnen verwachten, en waar de feestgangers per stad het meest zin in hebben...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: