Heineken introduceert nieuw cider

15 juni 2016 | Christel Tuin
Heineken introduceert nieuw cider<

Bierbrouwer Heineken introduceert Apple Bandit, een nieuwe cider voor zowel mannen als vrouwen. Naast Apple Bandit en het al bestaande Jillz breidt de brouwer het aanbod aan ciders verder uit met een reeks speciale ciders in het horeca-kanaal: Bulmers, Blind Pig, Old Mout en Stassen.

Over cider
Heineken is ’s werelds grootste producent van cider, een alcoholhoudende drank op basis van een mix van verschillende soorten appels. Met meer dan 125 jaar ervaring en na successen in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en in de Centraal- en Oost-Europese markten, breidt nu ook de Nederlandse tak van haar ciderportfolio verder uit.

 

 

Pascal Gilet, Algemeen Directeur Heineken Nederland: “De populariteit van cider groeit sterk, niet alleen internationaal, maar ook in Nederland. We geloven daarom dat nú het moment is om flink in te zetten op  de cidercategorie in ons land. Wij zien grote potentie in deze innovatieve en boeiende categorie. Een grote groep consumenten is steeds meer op zoek naar variatie voor verschillende momenten; van pils en speciaalbieren tot licht alcoholische dranken en alcoholvrij. Met cider bieden we – ook de groep waarvan bier niet de eerste keuze is – een natuurlijk, verfrissend en licht alcoholisch drankje. Ideaal om een borrel mee te starten.”

Veel potentie
Bram Westenbrink, Directeur Marketing Heineken Nederland: “We willen dat Apple Bandit het hart van de cidercategorie wordt zoals Heineken dat is voor pils en Amstel voor Radler. Apple Bandit omschrijft het best waar de cidercategorie voor staat: interessant voor mannen en vrouwen, verfrissend met een gebalanceerde smaak, toegankelijk en betaalbaar. Het feit dat één op de drie Nederlanders geen bier drinkt, betekent een enorm potentieel voor de cidercategorie. Om de rijkheid van de cider te laten zien, bouwen we ons ciderportfolio verder uit met de merken Stassen, Blind Pig, Bulmers en Old Mout.”

Over Apple Bandit
Apple Bandit is een verfrissende cider met een toegankelijke balans tussen zoet en zuur en wordt geserveerd met veel ijs. Het product is in 30cl fles verkrijgbaar in twee varianten, Crisp Apple en Juicy Pear, en bevat 4,5% alcohol.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview Longread Coronacrisis
Utrechtse horecaondernemers: "De run op de horeca blijft uit"

We zijn nu drie dagen onderweg sinds de 'heropening' van de horeca. Tijd om horecaondernemers te bezoeken en te vragen naar de ervaringen met het ondernemen met coronabeperkingen en de verwachting voor de toekomst. In Utrecht bezochten we daarom verschillende horecaondernemers en voelden vooral het ...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Achtergronden Rotterdam
Baker&Moore lanceert TO GO picknickservice 'Baker's Box'

Baker&Moore, gevestigd op de Westblaak mag vanaf 1 juni net als de rest van de Nederlandse horeca haar deuren eindelijk weer openen. Tijdens de lockdown is er hard gewerkt aan een nieuw concept. Deze week lanceerde de heer Bakker (eigenaar Baker&Moore) het gloednieuwe concept, genaamd 'B...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: