Gouden jubileum voor HMSHost op Schiphol

11 oktober 2017 | Roy Spijker

HMSHost International, het grootste horecabedrijf in Nederland onder één dak, vierde maandag haar 50-jarig bestaan en succesvolle samenwerking met Schiphol Group. Sinds de officiële opening van de terminal van de luchthaven Schiphol in 1967 en het tekenen van de eerste overeenkomst, is HMSHost uitgegroeid tot een van de belangrijkste werkgevers in de regio. Vanwege de succesvolle samenwerking is in 2012 het contract met Schiphol Group verlengd tot 2027.

Om het jubileum te vieren, trakteerde HMSHost haar belangrijkste business partners op een rondvlucht boven de Noord-Hollandse steden met een Koninklijke DC-3 Dakota uit 1944. Dakota’s Restaurant & Bar was het decor voor een uitgebreide lunch voor alle medewerkers en voor de drukbezochte receptie voor alle business relaties. In de speeches werd teruggeblikt op de groei van HMSHost in de afgelopen vijf decennia, maar werd er ook nadrukkelijk vooruitgekeken. De nieuwe strategie ‘Creating a place to be’ werd uitgelegd en is zichtbaar in de ruim honderd pagina’s tellende jubileumuitgave van ’50 years Feeling Good on the Move’.

Walter Seib, CEO van HMSHost International: “Met 50 jaar ervaring, passie en bekwaamheid hebben wij een stevig fundament voor ons huidige en toekomstige succes gelegd. Dit alles was niet mogelijk geweest zonder de intensieve en langdurige samenwerking met onze opdrachtgever, business partners, leveranciers, brands én de onuitputtelijke inzet van onze medewerkers. Wij zijn heel trots op de bijdrage die HMSHost International heeft geleverd aan de groei van Schiphol tot een van ’s werelds meest geliefde vliegvelden, en onze eigen groei als gevolg van deze succesvolle samenwerking. De kick van ons werk bestaat eruit om grensverleggende concepten te vinden die reizigers iets brengen waarvan ze niet wisten dat ze het misten. Schiphol biedt hierin nog altijd het perfecte podium voor de kernactiviteiten van HMSHost International.”

Achtergrond
De wereld van de horeca en de luchtvaart is enorm veranderd de afgelopen 50 jaar. Waar vliegen vroeger alleen was weggelegd voor een klein deel van de bevolking, is het nu toegankelijk voor een breder publiek. Een luchthaven was in eerste instantie een plaats om efficiënt reizigers te laten vertrekken en aankomen. Met de komst en ontwikkeling van concepten en medewerkers voegde HMSHost International daar een dimensie aan toe. Van de gehaaste zakenreiziger tot het gezin dat twee extra broodjes wil bij de soep: om iedereen een goed aanbod te garanderen investeert HMSHost International in partnerships met bekende merken als Starbucks en LEON als ook in eigen brands als GrabandFly. Met meer dan 200 brands, het grootste merk- en conceptportfolio in de horeca-industrie, en 6.000 medewerkers, waarvan ruim 40 procent op Schiphol, is HMSHost International gegroeid van kleine speler in een kleine markt tot marktleider van wereldniveau.

Eetbehoeften van reizigers onderweg veranderen razendsnel. Het vermogen om conceptueel te denken is een voorwaarde voor succes voor elk horecabedrijf in de reissector. HMSHost International investeert hier daarom aanzienlijk in. Het bedrijf heeft een afdeling business development die zich uitsluitend bezighoudt met het spotten van de laatste internationale trends en met de ontwikkeling van nieuwe concepten die reizigers graag bezoeken. Het vroegtijdig inspelen op trends als puurheid, transparantie en oprechtheid is voor HMSHost International een tweede natuur geworden en cruciaal om zo in te kunnen springen op veranderende consumentbehoeften.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Koffie & thee Advertorial
Spicy Chai Latte: lunchrooms zien kansen om de omzet te verhogen!

Steeds meer lunchrooms hebben Chai Latte ontdekt: hét superhippe, spannende alternatief voor koffie en thee. Chai Latte is de warme drank op basis van thee en melk met verschillende specerijen; zoals gember, kaneel, anijs, kruidnagel en nootmuskaat. Zet Chai Latte op de kaart en haal vee...

Opening Rotterdam
Papa John´s Pizza opent nieuwe vestiging in Rotterdam

Papa John’s, de op drie na grootste pizza bezorgketen ter wereld, opende op maandag 19 februari een nieuwe vestiging in Rotterdam aan de Goudsesingel 95. Na succesvolle openingen in Amsterdam breidt Papa John’s zich steeds verder uit, nu dus ook in Rotterdam! Papa John’s weet v...

Achtergronden Culinair
Restaurant Valuas Venlo ontwikkelt knaloranje vegetarische Koningsbitterbal

Sterrenrestaurant Valuas in Venlo heeft een speciale Koningsbitterbal ontwikkeld. De bitterbal is gevuld met pompoen en oud-Hollandse specerijen en is knaloranje van kleur. De vegetarische snack is een ode aan Koning Willem-Alexander en Koningsdag. De Koningsbitterbal is de nieuwste aanwinst binnen ...

Interview CityTrip
CityTrip Enschede: interview 'Melan'

In de CityTrip Enschede-reeks bezochten we eerder al Stoet en Meisje, twee relatief nieuwe zaken. Enschede is een stad met een rijke historie en ook binnen het lunchroomaanbod in de stad hebben we een zaak gevonden die zich al langer staande heeft weten te houden. Melan is een dagzaak die al achttie...

Opening Restaurant
De Beren opent eerste vestiging in Apeldoorn

Nabij het stadshart van Apeldoorn, aan de Molenstraat-Centrum opent restaurant De Beren op 22 februari de deuren. Het restaurant heeft een prachtige ligging aan het Apeldoornse kanaal. Hierdoor is het de ideale spot om met mooi weer te vertoeven op het terras, maar ook tijdens de koudere dagen genie...

Dick Koerselman nieuwe voorzitter FNV Horecabond

De leden van FNV Horecabond hebben vandaag tijdens het Ledencongres Dick Koerselman verkozen tot voorzitter. Per 1 april 2018 zal Dick Koerselman het voorzitterschap overnemen van Ben Francooy die 1 mei 2018 met pensioen gaat. Dick Koerselman over zijn rol als voorzitter: “Ik zie het als mi...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: