Foodhall Scheveningen opent haar deuren [Foto's]

11 februari 2020 | Noah Gerssen

Op de Noordboulevard vind je vanaf dit voorjaar de gloednieuwe Foodhall Scheveningen: een prachtige hal met de look en feel van een levendig en werelds marktplein, waar je kunt genieten van gerechten uit zestien verschillende wereldkeukens. Foodhall Scheveningen is dé locatie voor een hapje en een drankje aan de bar, aan tafels in de hal, op het terras met uitzicht op zee, of op je strandbedje in de buurt.

Sfeervolle ontmoetingsplek

Lekker eten brengt mensen samen, en dat is wat Foodhall Scheveningen biedt. Er zijn maar liefst driehonderd zitplaatsen aan grote en kleine tafels, verspreid over een grote hal van 1.200 m2. De verlichting met sfeervolle lampen en straatlantarens, zachte neonletters bij de stands, grote planten, aardse kleuren en comfortabel meubilair maken de Foodhall knus en gezellig. Iedereen is welkom op dit levendige marktplein, waar je de hele dag door kunt eten, drinken en relaxen. In het midden van de hal vind je knusse zitjes bij een haardvuur, of neem je plaats aan de lange bar. Op het ronde podium worden regelmatig optredens gegeven van bandjes of een dj.

Wereldse gerechten

Foodhall Scheveningen is geïnspireerd op de sfeer van een gezellige, Aziatische markt vol lichtjes en geluiden. Waar je samen eet en drinkt in één sfeervolle ruimte met een gezellige bar. Het aanbod van de foodstands is werelds en (inter)nationaal. Na een rondje langs de verschillende food stands is het tijd om een keuze te maken. Worden het bitterballen, spareribs, Spaanse churros, of toch een Aziatisch gerecht? Ga jij voor een bordje oesters, een bijzonder lokaal gerecht of voor een sappige vegaburger? Bij Foodhall Scheveningen is er voor ieder wat wils.

De foodstand-houders vertellen elk hun eigen verhaal. Je vindt er creatieve ondernemers die samen zorgen voor een unieke look & feel. Ieder met een eigen specialiteit of ambacht, lokaal of van ver. Denk hierbij aan geurige wafels of churros, heerlijke pad thai, gestoomde dim sum, sushi, Indonesische saté, sappige spareribs, bijzondere Mexicaanse of Peruaanse specialiteiten of pasta en pizza uit Italië. De selectie van de beste foodstand-houders voor de Foodhallen Scheveningen is nog in volle gang.

Bediening aan tafel

Op elke tafel komt een unieke QR-code waardoor het personeel je weet te vinden. Nadat je bij een standje een gerecht hebt uitgekozen en opgehaald, zoek je een plekje uit waarna je drankjes kunnen worden gebracht. Bestellen vanaf je strandbedje? Geen probleem! De plekken buiten krijgen een QR-code waarmee je drankjes kunt bestellen.

Metamorfose Noordboulevard

Op de boulevard van Scheveningen komt de hele wereld samen. Om te flaneren of te zonnen, om samen te genieten van een welverdiende weekend break of voor een gezellig dagje uit. De huidige Noordboulevard wordt op dit moment getransformeerd in de sfeer van het mondaine Scheveningen van weleer, maar dan in een modern jasje. Het wandelgebied wordt verbreed en verlengd, en ook komt er meer groen die de duinen met het gebied verbindt. Door vernieuwde brede trappen van natuursteen stap je straks vanaf het terras van 500 m2 zo het strand op.

Won Yip is trots dat het gerenoveerde pand van Foodhall Scheveningen een bijdrage levert aan de vernieuwing van de Noordboulevard. De buitenkant van het pand wordt gekenmerkt door natuursteen, grote ramen en decoratief staal, geheel in lijn het nabijgelegen en karakteristieke Kurhaus. Dit geeft de boulevard de grandeur van weleer. De samenstelling en het karakter van de Foodhall bedenkt de Yip Group in samenspraak met alle standhouders.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Achtergronden
Omzet horeca stijgt 1,6 procent in vierde kwartaal

De omzet van de horeca steeg in het vierde kwartaal van 2019 met 1,6 procent ten opzichte van het vorige kwartaal, meldt het CBS. Het volume nam met 1,4 procent toe. De omzet van logiesverstrekking steeg met 1,2 procent, de omzet van eet- en drinkgelegenheden met 1,7 procent. Al bijna zeven jaar nee...

Video
Op reportage: Brownies&downies Woerden

"Onze medewerkers zijn puur", laat Dave van der Wolk weten in een interview met Lunchroom.nl. Het is een belangrijk onderdeel in het concept van de alsmaar groeiende lunchroom. ‘Onze kanjers (red. de medewerkers van Brownies & Downies) zijn het gezicht van de zaak." Het c...

Fastservice Vega
KFC gaat een week lang 'kiploos' door het leven

Het Kentucky Fried Chicken restaurant aan het Binnenwegplein in Rotterdam verruilt van 9 t/m 15 maart, tijdens de Nationale Week Zonder Vlees, een week lang alle kip op het menu voor vegetarische opties. Dit wereldwijde historische moment voor KFC is tevens het startschot van de landelijke introduct...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Meld je aan voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020

Je kunt je vanaf nu weer aanmelden om deel te nemen aan de wedstrijd voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020. Zend de receptuur, bereidingswijze, de prijs op de kaart en een goede foto van het gerecht in via het formulier hieronder. Lukt dat niet? Stuur je inzending dan per e-mail naa...

Video
Op Reportage: Koffie Society

Marco Smit is master barista. Hij is acht jaar geleden begonnen met koffie. 7 jaar geleden met De Koffie Society. Na drie jaar heeft hij 'De Gooische koffiebus' aangeschaft. Zo kunnen klanten door het hele land genieten van de lekkerste koffie. De Gooische Koffiebus werd in 2014 uitgeroep...

Food Achtergronden
Onderzoek: gebruik jij convenience in de keuken?

Graag je aandacht voor dit leuke onderzoek, waarvan we de resultaten binnenkort publiceren. We willen graag weten of jij in je zaak convenience - of gemaksproducten (feitelijk zijn ze hetzelfde) gebruikt. De trend is ambachtelijk en lokaal, maar in hoeverre uit zich dat in de praktijk? Is enkel werk...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: