Food is uiting van identiteit voor jongere generaties

13 januari 2020 | redactie

Millennials, dat zijn mensen geboren tussen 1981 en 2000, geven jaarlijks gemiddeld 1.512 euro uit aan eten en drinken buiten de deur. Oudere generaties geven fors minder uit, babyboomers komen bijvoorbeeld niet verder dan 519 euro, zo blijkt uit onderzoek van FoodService Institute Nederland (FSIN).

Hippe drankjes

FSIN-directeur Jan-Willem Grievink geeft aan dat voor millennials en generatie-Z'ers food een speerpunt is, zo lezen we op nu.nl. De jongste generaties besteden hun geld graag aan hippe drankjes en hapjes. Op die manier laten ze zien hoe ze in het leven staan, in tegenstelling tot generatie X, die bespreekt wat er op tv was. Twintigers en dertigers bespreken wat en waar ze gegeten en gedronken hebben. 

Grievink mekrt op dat het niet eten van vlees wel veel besproken wordt door de jongere generaties, maar dat zij in de praktijk nog wel veel fastfood eten. Daarentegen bieden ketens als McDonald's steeds meer vegetarische varianten en minder ongezonde alternatieven.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Zonder horeca blijven er maar weinig openbare toiletten over

Op 19 november was het Wereld Toiletdag. Een dag waarop de app HogeNood samen met de Maag Lever Darm Stichting in kaart brengt wat de meest toiletvriendelijke gemeenten van Nederland zijn. De jaarlijkse ranking laat drastische verschillen zien met en zonder horeca, want zoals jullie weten is de hore ...

Financieel Ondernemen
Aftrekbare kosten in je lunchzaak

Als ondernemer maakt u het hele jaar door kosten. Van de meeste kosten is het duidelijk dat u deze kunt aftrekken van uw winst. Denk bijvoorbeeld aan de huur van de ruimte voor uw restaurant. Er zijn echter ook kosten waarbij dit minder voor de hand ligt, zoals de kosten voor werkkleding of een maal ...

Interview
Bedrijfspaspoort: Brood en Zoets

Hoe zou jij je lunchroom omschrijven? "Een beetje een tweede huiskamer voor heel veel mensen. Er komen hier veel vaste gasten, en veel mensen uit de buurt die gezellig voor een kopje koffie of een praatje komen. We zijn een van de weinige die zo vroeg open zijn in de stad, dus er komen dan o ...

Opening
Dunkin’ opent Pop up Store in Amsterdam The Style Outlet

Koffie- en donutgigant Dunkin’ opent haar deuren in Halfweg. Na het succes van de vestigingen die in de overige outlets in Nederland gevestigd zijn kon een Vestiging in de Amsterdamse The Style Outlet niet uitblijven. Trost zijn we dat we in dit mooie project onze nieuwste concept van Dunkin&r ...

Economie Achtergronden
ING is positiever over economisch herstel

Het komende jaar groeit de Nederlandse economie naar verwachting van het ING Economisch Bureau met 2,6%, na krimp van 4,3% in 2020. Daarmee is het bbp in het vierde kwartaal van 2021 terug op 99% van het niveau van voor de coronacrisis. Het voorziene herstel is in 2021 dus nog niet volledig, maar we ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Heropening horeca blijft dit jaar nog zeer onzeker

Of de horeca open kan met Kerst blijft nog steeds de vraag. De persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge van gisterenavond heeft nog geen perspectief op heropening geboden. Volgens het kabinet is er nog een lange weg te gaan en over Sinterklaas en Kerst is nog niets te zeggen, behalve d ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: