Five Guys opent in Almere Centrum

6 juni 2018 | David Bakker

Hamburgerfans kunnen binnenkort hun hart ophalen in Almere Centrum. 11 juni opent aan het Forum een vestiging van het populaire hamburgerrestaurant Five Guys. Op het menu staan verschillende, versgebakken hamburgers, maar ook andere Amerikaanse klassiekers als hotdogs, BLT’s en heerlijke milkshakes. De vestiging in Almere zal door Five Guys gebruikt worden als internationale trainingslocatie voor personeel.

Het verhaal van Five Guys begint in 1986 in de Verenigde Staten. Vijf broers en hun ouders openen een klein hamburgerrestaurantje. Al snel openen er meer vestigingen en inmiddels staat de teller op ruim 1500 restaurants wereldwijd. Maar de receptuur die verantwoordelijk was voor dit succes is onveranderd gebleven. Nog steeds worden de frieten gebakken in pindaolie en de hamburgers gemaakt van vers rundergehakt dat bovendien alleen wordt gekoeld maar nooit wordt bevroren.

De vestiging in Almere is de zesde in Nederland voor Five Guys. Het restaurant opent 11 juni aan Forum 3 en meet 332m2. Five Guys huurt het pand van Unibail-Rodamco.

Martin Ort, Directeur van Ondernemersvereniging Stadscentrum Almere: “We zijn erg blij met de komst van Five Guys. Dat zo’n grote, internationale naam kiest voor ons centrum bevestigt dat het hier goed toeven is voor ondernemers. Het restaurant is bovendien een perfecte aanvulling op ons huidige aanbod van diverse restaurants. Almere Centrum blijft hierdoor ook na winkeltijden aantrekkelijk voor bezoekers."

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Patisserie Advertorial
Creëer je eigen unieke dessert

Patisserie speelt een steeds belangrijkere rol in de Nederlandse horeca. Met een mooi stukje patisserie kun je een geweldige indruk maken op je gasten, hetgeen kan zorgen voor meer omzet. Het is belangrijk om innovatief te blijven. Zo kan het aanbieden van huisgemaakte patisserie een manier zijn om ...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Drinks Achtergronden
Terrasonderzoek: Oslo het duurst, Amsterdam goedkoop

Oslo is de duurste stad van Europa om een terras te pakken. De gemiddelde prijs voor een rondje drank op het terras in de Noorse hoofdstad is € 53,71. Dit is ruim drie keer zo duur als Budapest, waar je € 15,94 kwijt bent voor een rondje (2 espresso, 2 fris, 2 halve liters bier en 2 ros&ea...

Interview Longread
Interview: lunchcafé waar je kunt douchen

Lunchrooms bevinden zich in de meeste gevallen in (stads)centra en stemmen daar het aanbod op af. Winkelend publiek, vriendinnengroepen en schoolgaande jeugd zijn er kind aan huis, maar je zult er zelden een trucker zien. Bij Lunchcafé Jut & Jul is het juist andersom, de truckers kunnen h...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: