Eerste vestiging Pret A Manger gaat open op Utrecht Centraal

14 maart 2018 | Thijs Jacobs

De eerste Nederlandse vestiging van het succesvolle Britse sandwichconcern Pret A Manger opent maandag 19 maart zijn deuren op Utrecht Centraal. De keten, met wereldwijd 450 vestigingen, viert de opening met het ‘Het grootste ontbijt van Utrecht’.

Vierhonderd mensen kunnen vrijdag 16 maart tussen 7.30 en 9.30 uur aanschuiven voor een gratis kop biologische koffie en een vers gemaakte sandwich. Pret A Manger biedt verse, handgemaakte producten die dagelijks ter plekke bereid worden. De ingrediënten zijn waar mogelijk biologisch en zo veel mogelijk lokaal geproduceerd. Er is een brede selectie vegetarische en veganistische broodjes, salades en wraps, naast het aanbod van gerechten met onder andere Zweedse gehakballen, zalm en rivierkreeft. Jij bent ook van harte welkom om dan langs te komen. Meer info vind je op http://www.pretamanger.nl/gratisontbijt

450 winkels

Pret A Manger opende in 1986 voor het eerst de deuren in Londen. Momenteel heeft het wereldwijd ongeveer 450 winkels, onder andere in Singapore, de Verenigde Staten, China, Dubai en sinds vorige maand Denemarken. De winkels zitten zowel in steden als op stations en op vliegvelden.

Samenwerking

Pret A Manger is voor de komst naar Nederland en Denemarken een samenwerking aangegaan met HMSHost International, wereldleider in het creëren van winkel- en dinerervaringen op reislocaties. HMSHost zal de winkel in Utrecht exploiteren.

De keten streeft er naar zo min mogelijk afval te produceren door het hergebruik van materialen. Wie zijn eigen beker meeneemt krijgt 50 cent korting. Overal ter wereld worden niet verkochte producten aan het eind van de dag gedoneerd aan een goed doel. In Utrecht zal het Leger des Heils dagelijks deze producten mogen verdelen onder daklozen.

Ontmoetingsplekken

Walter Seib, CEO HMSHost International: “HMSHost International heeft als streven om overal ter wereld fijne ontmoetingsplekken te ontwikkelen door inspirerende winkels te openen. Pret A Manger en HMSHost International delen dezelfde visie op het gebied van duurzame aanpak, voedselkwaliteit, versheid en innovatie en we willen die graag delen met onze bezoekers in de nieuwe winkel in Utrecht.”

Michael Haley, partnerships director bij Pret A Manger: “We kijken erg uit naar de opening van onze eerste vestiging in Utrecht, op een van de drukste punten van Nederland. We hebben een ervaren team samengesteld dat hard gewerkt heeft om de beste lokale producten te selecteren voor onze gerechten. Het team heeft in Groot-Brittannië een speciale training gevolgd om zo de beste kwaliteit en service te kunnen bieden aan onze Nederlandse gasten.”

Over HMSHost

HMSHost is een wereldleider in het creëren van winkel- en dinerervaringen op reislocaties en is onderdeel van de Autogrill Group, ’s werelds leidende leverancier van voedsel-, drank- en winkeldiensten voor mensen die onderweg zijn. HMSHost bedient internationale merken en concepten op meer dan 100 vliegvelden over de hele wereld. Via de HMSHost International divisie heeft de onderneming eet- en drinkgelegenheden op meer dan 41 vliegvelden in Europa, het Midden Oosten, Azië en de Stille Oceaan (Pacific).

Over Pret A Manger

De eerste vestiging van Pret A Manger opende in 1986 de deuren. De sandwiches, salades en wraps worden dagelijks met de hand gemaakt in de winkel. De gerechten worden bereid met biologische, duurzame ingrediënten. De gerechten hebben geen uiterste houdbaarheidsdatum: aan het eind van iedere dag worden overgebleven gerechten gedoneerd aan een lokaal goed doel. Pret A Manger is een private onderneming met ongeveer 450 winkels in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Hong Kong, Frankrijk, Shanghai, Dubai, Singapore en Denemarken.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Patisserie Advertorial
Creëer je eigen unieke dessert

Patisserie speelt een steeds belangrijkere rol in de Nederlandse horeca. Met een mooi stukje patisserie kun je een geweldige indruk maken op je gasten, hetgeen kan zorgen voor meer omzet. Het is belangrijk om innovatief te blijven. Zo kan het aanbieden van huisgemaakte patisserie een manier zijn om ...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Drinks Achtergronden
Terrasonderzoek: Oslo het duurst, Amsterdam goedkoop

Oslo is de duurste stad van Europa om een terras te pakken. De gemiddelde prijs voor een rondje drank op het terras in de Noorse hoofdstad is € 53,71. Dit is ruim drie keer zo duur als Budapest, waar je € 15,94 kwijt bent voor een rondje (2 espresso, 2 fris, 2 halve liters bier en 2 ros&ea...

Interview Longread
Interview: lunchcafé waar je kunt douchen

Lunchrooms bevinden zich in de meeste gevallen in (stads)centra en stemmen daar het aanbod op af. Winkelend publiek, vriendinnengroepen en schoolgaande jeugd zijn er kind aan huis, maar je zult er zelden een trucker zien. Bij Lunchcafé Jut & Jul is het juist andersom, de truckers kunnen h...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: