Doppio opent op 1 juni en gaat zelfs een stapje verder

20 mei 2020 | Thijs Jacobs

De medewerkers van de 29 vestigingen van Espressobarketen Doppio Espresso bereiden zich voor om op 1 juni de deuren weer te openen voor hun gasten. Naast de regels die voor iedere horecazaak gaan gelden, kiest de landelijke koffiefranchise voor extra maatregelen om veiligheid te bieden aan gasten en het personeel. Daarbij blijft er ruimte voor ondernemende en creatieve oplossingen.

Extra maatregelen

Anderhalve meter afstand, maximaal 30 personen binnen en een triage aan de deur. De algemene regels leveren veel horecaondernemers al genoeg kopzorgen. Toch gaat Peter van Eijl, eigenaar en franchisegever van Doppio Espresso vol overtuiging een stap verder. Extra maatregelingen als: vrijwillige registratie van gegevens door gasten, inzet van een gloednieuwe bestel-app tot een ingrijpende aanpassing van het menu, alles om risico uit te sluiten en te helpen om verspreiding van het virus tegen te gaan.

Peter van Eijl: “Ik vind dat wij onze verantwoordelijkheid moeten pakken door een uiterst veilige omgeving te scheppen met veilige producten voor onze gasten en ons team. Deze veiligheid is het meest zichtbaar in onze compleet aangepaste lunchkaart. We hebben gekozen al onze broodjes centraal in een veilige omgeving te produceren en te verpakken. Voedselbereiding en beweging in de keuken van onze vestigingen is hiermee geminimaliseerd. Dit is geen verplichting vanuit de overheid, maar wordt door onze hygiëne partner wel geadviseerd. Onze gastvrijheid en koffiekwaliteit blijven zoals onze gasten het gewend zijn. We streven naar een ontspannen en prettige sfeer, dat kan ook met de nieuwe regels waar we samen mee gaan leven.”

Bestel-app

Gasten van Doppio Espresso kunnen binnenkort hun bestelling en betaling regelen via hun eigen smartphone. De ontwikkeling van de Doppio bestelapp is versneld, zodat gasten de keuze hebben om contactloos hun bestelling te doen, terwijl ze in de zaak of op het terras zitten.

Bestellen van de menukaart bij de bediening van Doppio blijft ook gewoon mogelijk. Voorlopig kies je iets van een menukaart die slechts één keer gebruikt wordt, ook weer om het risico te verkleinen.

Vol vertrouwen werkt Van Eijl met zijn team en ondernemers samen naar het moment dat gasten weer kunnen komen genieten van de vertrouwde koffie, taartjes en lunch, de medewerkers en omgeving.

Lokale initiatieven

Sommige Doppio-ondernemers zoeken daarnaast lokaal verschillende samenwerkingen om op een creatieve manier ook iets meer omzet te kunnen maken. Jelle Stoker van Doppio Espresso Joure: "Wij werken heel goed samen met de buurt en hebben ondertussen nieuwe afspraken gemaakt over bijvoorbeeld looproutes. Met onze buurvrouw zijn we een paar stappen verder gegaan; zij heeft een Italiaans restaurant. We hebben afgesproken dat ik overdag haar terras mag gebruiken. ’s Avonds ontvangt zij vanaf 1 juni haar gasten bij ons. Daarbij verzorgen wij dan weer in de avonduren de drankjes."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Nice 'n Easy
Gebruik van convenience is vaak afhankelijk van je volume

Of je convenience- of gemaksproducten gebruikt in de keuken is vaak afhankelijk van het type restaurant waarin je werkt en welke volumes je draait. We benaderden verschillende chefs die in uiteenlopende restaurants werken en zij vertellen je meer over hoe zij werken. Peter Postma is chef-kok en m...

Awards Vega
Restaurant Veggies On Fire wint duurzaamheidsprijs voor de horeca

Veggies On Fire, Vegan Restaurant Den Haag wint voor de tweede maal op rij de duurzaamheidsprijs voor de horeca van Nederland en België. Op dinsdag 22 september werden in Ahoy, tijdens de zwaar versoberde editie van Gastvrij Rotterdam, maar toch geheel in stijl, de Gaia Green Awards 2020 uitger...

Food trends
De Dessertclub creëert eerste zoete bitterbal van Nederland

Het eerste dessert only pop-up restaurant van Nederland, de Dessertclub, krijgt wegens het grote succes een vervolg. Op 1 oktober opent het restaurant opnieuw haar deuren in Apeldoorn met een compleet nieuw 7-gangen menu. De Dessertclub heeft daarvoor een bijzondere versie van een typisch Nederlands...

Drinks trends
Consument kiest voor bewustere drinks sinds de lockdown

Met dank aan de crisis waarin we ons nog steeds begeven, maken consumenten steeds bewustere keuzes. Maar hoe uiten de consumententrends van nu zich eigenlijk? Het is niet gek te concluderen dat de afgelopen periode en de situatie waarin we ons bevinden diepe sporen hebben achtergelaten. Niet alleen ...

Coronacrisis
Hellendoornse lunchroom dicht vanwege corona

De Hellendoornse Lunchroom Lorkeers is sinds maandag gesloten, meldt Tubantia. Een personeelslid werd positief getest op corona. De eigenaresse en vier personeelsleden kregen van de GGD te horen dat zij tien dagen in thuisquarantaine moeten. Het personeelslid zat al langere tijd ziek thuis, waarn...

Nice 'n Easy
Convenience: is het eigenlijk wel gezond?

Convenienceproducten zijn een uitkomst voor de professionele keuken, vooral vanwege de tijdwinst die het gebruik ervan oplevert. Maar er zijn, bij overmatig gebruik van bepaalde soorten convenienceproducten, ook nadelen. Wieke van der Vossen, expert voedselveiligheid en etikettering bij het Voedings...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: