Directeur Horeca Stichting Nederland in de race voor succesvolste vrouwelijke ondernemer

18 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Gabriëlla Café, directeur van Horeca Stichting Nederland (HSN), is doorgedrongen tot de finale van de Aithra-Award* 2018.  Deze Award wordt toegekend aan een vrouwelijk rolmodel dat bekend staat voor succesvol ondernemerschap. Als oprichter van het grootste horeca opleidingsinstituut van Nederland werd zij voorgedragen voor deze prestigieuze onderscheiding die open staat voor professionele, ondernemende en getalenteerde vrouwen. Gabriëlla Café neemt het op tegen Odette Bakker van verzekeringsonderneming Dazure BV en Petra de Kam van de Gemeente Breda. Tijdens de gala-avond van Aithra in Hotel Nassau Breda op 10 november a.s. wordt bekend wie met de felbegeerde prijs naar huis gaat.

Vrouw met VLAMOR

Gabriëlla Café bezit volgens de jury een hoge dosis ‘VLAMOR’, dat staat voor visie, lef, ambitie, maatschappelijke betrokkenheid, ondernemend en rolmodel. Haar horeca opleidingscentrum is in 15 jaar uitgegroeid tot een organisatie met 10 vaste medewerkers en 18 landelijk opererende zelfstandige trainers. Regelmatig is Gabriëlla  ook nog zelf voor de klas te vinden om voeling te houden met het vak en met haar cursisten. Haar unieke techniek van het ‘entertrainen’, met een hoge ‘funfactor’ en pakkende praktijkvoorbeelden, is tekenend voor het succes van HSN met de hoogste slagingspercentages in de branche. Daarnaast houdt ze zich bezig met de ontwikkeling van nieuwe trainingen en tools voor ondernemers om te helpen bij nieuwe wetgeving. Continu veranderende marktsituaties vragen om aanpassing van het cursusaanbod: “We hebben de training ‘Praktisch Leidinggeven’ speciaal ontwikkeld in verband met de huidige krapte op de arbeidsmarkt in de horeca. Hiermee krijgen nieuwbakken managers vaardigheden aangeleerd om medewerkers duurzaam aan zich te binden”. Buiten de landsgrenzen, op Curaçao, is Café gestart met speciale lesprogramma’s gericht op de mentale ontwikkeling van de lokale bevolking om ervoor te zorgen dat dienstverlening niet meer geassocieerd wordt met het slavernijverleden.

Online stemronde

Voor de laatste ronde in de strijd om de Aithra-Award werd van de genomineerden een filmpje gemaakt waarmee ze hun persoonlijke campagne kunnen starten. Gabriëlla is al 25 jaar een begrip in de horeca en werkte mee aan diverse landelijke TV programma’s zoals ‘Mijn Tent is Top’ en ‘Hotel de Toekomst’. Zij trainde alle gelederen in de branche, van toiletjuffrouw tot de koninklijke hofhouding met dezelfde gedrevenheid. Het winnen van deze award voor rolmodel van het vrouwelijk ondernemerschap zou een ultieme erkenning van haar levenswerk betekenen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Download nu de decembereditie van Lunchroom

Hij is er weer! Voor wie dit jaar goed wil afsluiten, hebben we de decembereditie van Lunchroom als download op de website geplaatst. Je kunt de uitgave downladen via deze link. Natuurlijk blikken we terug op het afgelopen jaar met het Horeca Jaaroverzicht, maar kijken we ook naar het heden en de to...

Achtergronden Culinair
Kerstmenu: Spoom en foie gras uit de gratie 

In bijna de helft van de Nederlandse restaurants wordt deze Kerst hert als hoofdgerecht gereserveerd. Hiermee is hert het populairste hoofdgerecht op de kerstmenu’s in de Nederlandse horeca. In Nederland betaal je in 2018 gemiddeld € 61,- voor een vijfgangen kerstdiner. Goedkoop eten doe ...

F&B Den Haag
Plek voor ruim 60 F&B-concepten in Haagse binnenstad

De binnenstad van Den Haag is uitgegroeid tot één van de meest aantrekkelijke winkelgebieden van Nederland. Toch is er nog ruimte om verder te verbeteren. Op basis van de horecabenchmark tussen de vijf grootste steden, blijkt dat het aanbod Food & Beverage (F&B) beperkt is. Er ...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Achtergronden Lunchroom
Bagels & Beans kerstactie voor Muziekids

Muziek doet (ver)wonderen. Tijdens het luisteren naar muziek of het bespelen van een instrument vergeet je even de wereld om je heen. Stichting Muziekids zorgt dat kinderen tijdens een verblijf in het ziekenhuis muziek kunnen beleven. Een prachtig goed doel voor de jaarlijkse kerstactie van Bagels &...

Wet- en regelgeving Achtergronden
Consumentenbond: hygiënescore horeca moet toegankelijk blijven

De Consumentenbond roept de Tweede Kamer op de openbaarmaking van de inspectiegegevens van de horeca gemakkelijk toegankelijk te houden. Het kabinet wil alleen nog maar samenvattingen van de inspectierapporten publiceren, zonder overzichtelijke kleurcodering. De Consumentenbond vindt dit onacceptabe...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: