Directeur Horeca Stichting Nederland in de race voor succesvolste vrouwelijke ondernemer

18 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Gabriëlla Café, directeur van Horeca Stichting Nederland (HSN), is doorgedrongen tot de finale van de Aithra-Award* 2018.  Deze Award wordt toegekend aan een vrouwelijk rolmodel dat bekend staat voor succesvol ondernemerschap. Als oprichter van het grootste horeca opleidingsinstituut van Nederland werd zij voorgedragen voor deze prestigieuze onderscheiding die open staat voor professionele, ondernemende en getalenteerde vrouwen. Gabriëlla Café neemt het op tegen Odette Bakker van verzekeringsonderneming Dazure BV en Petra de Kam van de Gemeente Breda. Tijdens de gala-avond van Aithra in Hotel Nassau Breda op 10 november a.s. wordt bekend wie met de felbegeerde prijs naar huis gaat.

Vrouw met VLAMOR

Gabriëlla Café bezit volgens de jury een hoge dosis ‘VLAMOR’, dat staat voor visie, lef, ambitie, maatschappelijke betrokkenheid, ondernemend en rolmodel. Haar horeca opleidingscentrum is in 15 jaar uitgegroeid tot een organisatie met 10 vaste medewerkers en 18 landelijk opererende zelfstandige trainers. Regelmatig is Gabriëlla  ook nog zelf voor de klas te vinden om voeling te houden met het vak en met haar cursisten. Haar unieke techniek van het ‘entertrainen’, met een hoge ‘funfactor’ en pakkende praktijkvoorbeelden, is tekenend voor het succes van HSN met de hoogste slagingspercentages in de branche. Daarnaast houdt ze zich bezig met de ontwikkeling van nieuwe trainingen en tools voor ondernemers om te helpen bij nieuwe wetgeving. Continu veranderende marktsituaties vragen om aanpassing van het cursusaanbod: “We hebben de training ‘Praktisch Leidinggeven’ speciaal ontwikkeld in verband met de huidige krapte op de arbeidsmarkt in de horeca. Hiermee krijgen nieuwbakken managers vaardigheden aangeleerd om medewerkers duurzaam aan zich te binden”. Buiten de landsgrenzen, op Curaçao, is Café gestart met speciale lesprogramma’s gericht op de mentale ontwikkeling van de lokale bevolking om ervoor te zorgen dat dienstverlening niet meer geassocieerd wordt met het slavernijverleden.

Online stemronde

Voor de laatste ronde in de strijd om de Aithra-Award werd van de genomineerden een filmpje gemaakt waarmee ze hun persoonlijke campagne kunnen starten. Gabriëlla is al 25 jaar een begrip in de horeca en werkte mee aan diverse landelijke TV programma’s zoals ‘Mijn Tent is Top’ en ‘Hotel de Toekomst’. Zij trainde alle gelederen in de branche, van toiletjuffrouw tot de koninklijke hofhouding met dezelfde gedrevenheid. Het winnen van deze award voor rolmodel van het vrouwelijk ondernemerschap zou een ultieme erkenning van haar levenswerk betekenen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Opening Bed&Breakfast
Amersfoortse lunchroomeigenaar gaat B&B openen

Eén van de meest uitgesproken horecaondernemers in Amersfoort, Dirk-Jan Stip van lunchzaak Coffee Corazon, gaat een B&B openen. Volgens hem sluit het huidige hotelaanbod niet aan bij het karakter van de stad. “De binnenstad van Amersfoort is zo leuk en gezellig, zo uniek… Maa...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Duurzaamheid Ondernemen
Overheid biedt circulaire ondernemers hulp

Ondernemers die werk maken van een economie zonder afval en vol goede ideeën zitten, krijgen extra hulp bij de uitvoering van hun plannen. Deze hulp moet ervoor zorgen dat circulaire ondernemers sneller doorbreken. Hiervoor slaan de ov...

Economie Fastservice
Domino’s ziet groei van 300 procent in lunch bestellingen

Gedreven door een enorme groei in het aantal winkels, het aandeel winkels dat met lunch is geopend en de toenemende vraag naar gemak, ziet Domino’s het percentage lunch ten opzichte van het totaal aantal bestellingen explosief stijgen. In de gelopen vijf jaar realiseert de keten - met inmiddel...

Opening
Horecafamilie opent derde restaurant in drie jaar tijd

Almere krijgt er vanaf eind maart een nieuwe ‘Fresh Food’ formule bij. In hartje centrum, aan de Grote Markt, wordt momenteel druk verbouwd om aan Taco Y Mas gestalte te geven. Het is het derde restaurant in drie jaar van de horecafamilie Van Eijsden. Na Finn en Rosita’s, gaat Taco...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: