Deliveroo gaat voor een publiek van 100 miljoen mensen

6 maart 2019 | Thijs Jacobs

Deliveroo is wereldwijd beschikbaar in meer dan 14 landen en 500 steden en plaatsen. In 2019 breidt het platform haar service in Europa uit. Dit door met nog meer bezorgers en restaurants te werken, nieuwe opties uit te rollen en meer klanten aan te trekken. Tegen het einde van 2019 zal Deliveroo zo gegroeid zijn dat 100 miljoen mensen in Europa via het platform lekkere maaltijden kunnen bestellen.

Vergroting van het restaurantaanbod en ondersteuning van restaurants

In 2019 is het verbreden en vergroten van het restaurant-aanbod prioriteit voor Deliveroo. Ten opzichte van vorig jaar kunnen klanten nu al hun keuze maken uit twee keer zoveel restaurants. Dit jaar zal het bedrijf nieuwe samenwerkingen aangaan met restaurants die verschillende cuisine-types en prijsranges bieden. Eind 2019 wil Deliveroo samenwerken met meer dan 85.000 restaurants in heel  Europa.

Deliveroo verbetert voortdurend haar restaurant-aanbod, onder meer door zogeheten 'Virtual Brands'. Een ‘Virtual Brand’ is beschikbaar via de Deliveroo-app of -website, als een apart restaurant met een nieuwe keuken of een andere menukaart. Met een ‘Virtual Brand’ kan bijvoorbeeld een BBQ-zaak een Mexicaanse menukaart aanbieden, een Grieks restaurant gezonde proteïne bowls bereiden en een populaire pizzeria ook wraps bezorgen. Precies waar de klant behoefte aan heeft.

Het creëren van ‘Virtual Brands’ stelt bestaande restaurants in staat om meer klanten en omzet te genereren door nieuwe of complementaire keukens aan te bieden vanuit hun huidige keuken, maar dan onder een nieuwe merknaam. Restaurants maken gebruik van hun bestaande keukenpersoneel en chefs en kunnen zo besparen op inkoop en verspilling verminderen. Beide belangrijke uitdagingen in de restaurant-industrie. Eind 2019 wil Deliveroo samen met restauranthouders 1.700 Europese virtuele merken beschikbaar maken voor klanten.

Verbetering van het aanbod aan bezorgers

Deliveroo biedt goed betaald, flexibel werk dat steeds populairder wordt. Het werk stelt bezorgers in staat om hun werk zelf om hun leven te plannen, in plaats van andersom. In 2019 zullen 170.000 Deliveroo-bezorgers minimaal 1 bestelling bezorgen. Deliveroo wil de manier van werken voortdurend verbeteren voor bezorgers. Vorig jaar is het bedrijf gestart met een dynamische vergoeding per bestelling, die grotendeels afhankelijk is van de afstand die bezorgers afleggen. Voorheen kregen zij dezelfde vergoeding voor kortdurende bestellingen, als voor bestellingen die veel verder weg waren. Bij 85% van de bezorgers zijn de verdiensten toegenomen sinds de start van dit nieuwe systeem.

Binnenkort maakt Deliveroo het mogelijk om bezorgers voor ‘Cash Out’ te kiezen, waarmee zij, door simpelweg op een knop in hun app te drukken, hun verdiensten de volgende dag ontvangen. Deze nieuwe optie zal bezorgers helpen bij het beheren van hun financiën en zo kunnen zij hun vergoeding eerder ontvangen dan de vaste, tweewekelijkse momenten. Of het nu gaat om een student die extra geld nodig heeft voor de huur, of voor een vakantie, of iemand die geld nodig heeft om een onverwachte rekening te betalen, ‘Cash Out’ zorgt ervoor dat de verdiensten van bezorgers op hun bankrekening staan wanneer ze die nodig hebben.

Gepersonaliseerde restaurantselectie

Deliveroo zal haar service in 2019 verder personaliseren voor klanten. De restaurants die zij in de app en op de website zien worden meer en meer toegespitst op hun persoonlijke voorkeuren. Klanten gaan de selectie aan restaurants zien op basis van de restaurants waar zij eerder een bestelling hebben geplaatst, en op basis van de restaurants waarvan het waarschijnlijk is dat zij zullen bestellen, gebaseerd op voorkeuren van vergelijkbare klantprofielen. Dit is een grote stap van het platform om elke klant een meer gepersonaliseerde ervaring te bieden. Hierin zal Deliveroo stappen blijven zetten om te verbeteren.

Alessandro Celli, Managing Director van Deliveroo Europa: "In 2019 zal Deliveroo de beste prijs, selectie en service blijven bieden aan klanten. Tegelijkertijd gaan wij ons aanbod voor restaurants en bezorgers verbeteren. Consumenten willen altijd en overal lekkere maaltijden kunnen bestellen, waar en wanneer het hen uitkomt - en dat is precies wat Deliveroo hen blijft bieden.

We zijn daarnaast enthousiast over onze groeiplannen voor Europa in 2019, waarmee we meer klanten bereiken, meer flexibel en goedbetaald werk kunnen aanbieden en meer restaurants helpen om hun klantenbestand uit te breiden en zo hun omzet te vergroten".

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Vlees Marketing
Nationale Week Zonder Vlees is een feit

Halverwege maart is het weer zo ver: de Nationale Week Zonder Vlees in Nederland gaat dan weer van start. Dit evenement is van 9 tot en met 15 maart aan de gang. Veel mensen proberen tijdens deze week geen vlees te eten of in plaats van vlees, vegetarisch te koken. Het doel van dit evenement is om m...

Interieur
"Wij hebben vier barista's in dienst"

Niets is belangrijker dan de goede koffie bij lunchroom Proeverz in Gorinchem. Wim van Willigen, eigenaar van Proeverz: ‘’De mensen gaan vaak naar de vakman of de vakvrouw voor een goed product. Wij van Proeverz staan bekend om onze echte koffie. We hebben dan ook niet voor niks vier bar...

Lunchroom
Ontdekken en genieten: Op wereldreis bij De Ontdekking [video]

Op de hoek van de altijd levendige Voorstraat in Utrecht bevindt zich lunchroom De ontdekking, die je in gedachten even meeneemt naar een ander land. Onder het genot van een Braziliaanse koffie of Arabic-night smoothie, word je even weggetrokken uit de dagelijkse sleur. De Ontdekking zorgt voor e...

Lunchroom Interview
"Ze worden hier echt in hun kracht gezet"

De mooie en speciale samenwerking tussen begeleider en cliënt medewerker is uitermate uniek. De Postkamer is een Grand Café gelegen in het hartje van Nijkerk waar gemotiveerde cliënten begeleid en ondersteund worden door zorgorganisatie Careander. De zaak waar Henriette Eleveld als ...

Lunchroom
Op reportage: La Colline [video]

Nergens in Oss u zo thuis voelen als bij La Colline. Te vinden op d’n heuvel zoals op z’n Brabants gezegd wordt. Wat deze zaak zo bijzonder maakt: “La Colline is de woonkamer van Oss geworden waar alle inwoners uit alle woonwijken van Oss welkom zijn”, zegt verantwoordelijke ...

Opening Rotterdam
Maritiem museum gooit het roer om met eigen horeca

Het Maritiem Museum Rotterdam opent een gloednieuw café op zaterdag 22 februari. Vanaf dat moment baat het museum zijn horeca zelf uit om de bezoekerservaring nog beter te maken, nadat eind vorig jaar ook de museumwinkel in eigen beheer is genomen. Het café draagt de naam ‘Het La...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: