Deliveroo: aanbod van restaurants met eigen bezorging sterk gegroeid in eerste jaar

31 juli 2019 | David Bakker

De Marketplace+-dienst van Deliveroo viert zijn jubileum na een succesvol eerste jaar. De dienst biedt restaurants aan om bestellingen via het Deliveroo-platform te laten verlopen om vervolgens de bestelling te leveren door eigen bezorgmedewerkers. Daarvoor had het techbedrijf alleen partnerships met restaurants die zelf geen bezorgers hebben. Klanten kunnen via het platform al bestellen bij ruim 550 restaurants die hun eigen bezorging verzorgen, Deliveroo wil daar voor het einde van 2019 nog honderden restaurants aan toevoegen.

Groei voor ondernemers

Met Marketplace+ ondersteunt Deliveroo lokale ondernemers in hun groei. Dankzij de dienst profiteren ze van het bereik van het Deliveroo-platform en blijven ze daarnaast hun eigen bezorgnetwerk ontwikkelen. Bovendien kunnen deze restaurants zelf bepalen of ze een minimaal bestelbedrag hanteren én of ze bezorgkosten rekenen. Deliveroo biedt een groot aantal restaurants aan dat geen bezorgkosten rekent. Individuele restaurants met eigen bezorging maken in aantallen het meest gebruik van Deliveroo, daarna volgen de restaurantketens. 

Ruimere besteltijden

Voor klanten biedt deze relatief nieuwe dienst alleen maar voordelen. Ze hebben toegang tot hun vertrouwde Deliveroo-platform, waar steeds meer restaurants te vinden zijn. Zij kunnen daardoor kiezen uit een bredere selectie van gerechten. Daarnaast biedt het feit dat de Marketplace+-restaurants het eigen bezorgnetwerk inzet de mogelijkheid om buiten de standaard bezorgtijden van Deliveroo om te bestellen. Tot een jaar geleden was het platform na 23:00 uur niet meer beschikbaar, dankzij de nieuwe feature kunnen klanten nu ook met midnight cravings terecht bij het bedrijf. 

Groei in 2019

De restaurants met eigen bezorging zijn beschikbaar op het platform in alle Nederlandse steden waar Deliveroo actief is. In Amsterdam, Den Haag en Eindhoven worden de meeste Marketplace+-bestellingen geplaatst. De meest populaire gerechten die via Marketplace+ worden besteld zijn pizza’s, burgers en Indiaas eten.

Stijn Verstijnen, General Manager Deliveroo Netherlands: “Deliveroo werkt sinds de lancering op een nieuwe, succesvolle manier samen met restaurants. Dankzij de dienst krijgen restaurants meer omzet, kunnen wij ons aanbod uitbreiden en hebben onze klanten meer keuze. En dit alles terwijl we de service en kwaliteit hoog houden. We verwachten dat onze bestellingen dit jaar met 125 procent toenemen, dat is ook waar we ons op focussen.”

Positieve restauranteigenaren

“We zijn erg blij dat we bestellingen binnen krijgen via Deliveroo”, zegt Pedram Khalili, eigenaar van restaurant Italian District in Amsterdam. “We hebben getrainde bezorgers, onze eigen scooters en verwarmde bezorgboxen die ervoor zorgen dat we onze klant kunnen voorzien van een goede service. Daarnaast zien we via Deliveroo onze omzet toenemen.”

Jacob en Morris, eigenaren van Amsterdams restaurant Pizza Donna: “We zijn blij dat we afgelopen jaar een samenwerking met Deliveroo zijn gestart. We hebben onze omzet in een jaar tijd enorm zien toenemen, met wel meer dan duizend procent , en zijn ervan overtuigd dat we onze limiet nog niet hebben bereikt. Hier doen we het voor!”

“Deliveroo helpt mijn bedrijf om te groeien. Via Deliveroo heb ik een tweede concept opgezet, dat ook een succes is”, zegt Sadik Afkir, eigenaar van restaurant Fantasia Food in Amsterdam.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview Longread Coronacrisis
Utrechtse horecaondernemers: "De run op de horeca blijft uit"

We zijn nu drie dagen onderweg sinds de 'heropening' van de horeca. Tijd om horecaondernemers te bezoeken en te vragen naar de ervaringen met het ondernemen met coronabeperkingen en de verwachting voor de toekomst. In Utrecht bezochten we daarom verschillende horecaondernemers en voelden vooral het ...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Achtergronden Rotterdam
Baker&Moore lanceert TO GO picknickservice 'Baker's Box'

Baker&Moore, gevestigd op de Westblaak mag vanaf 1 juni net als de rest van de Nederlandse horeca haar deuren eindelijk weer openen. Tijdens de lockdown is er hard gewerkt aan een nieuw concept. Deze week lanceerde de heer Bakker (eigenaar Baker&Moore) het gloednieuwe concept, genaamd 'B...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: