De Kop van Oost bijna open

1 mei 2018 | David Bakker

Deze zomer is Amsterdam een hotspot rijker. Momenteel wordt een voormalige fabrieksloods aan het Zeeburgerpad in Amsterdam Oost getransformeerd naar een bijzondere horecazaak. De Kop van Oost krijgt een spraakmakend interieur, een fantastisch terras met uitzicht op het water en de molen van Brouwerij ’t IJ en een verrassend lekkere menukaart.


De Kop van Oost is het concept van drie jonge ondernemers: Eshwin Boetting, Pieter Bas den Burger en chef-kok Nick Holter, en mede-initiators Boudewijn Siliakus en Tjebbel Maris. Een deel van het team was al eerder betrokken bij de locatie. Zij startten hier het pop-up restaurant Schnitzel & Weizen en ontdekten al snel de potentie van deze unieke plek in Amsterdam aan het water. Er werden ambitieuze plannen gemaakt en samen met designer Rein Rambaldo van De Horeca Fabriek kwam een indrukwekkend interieurontwerp tot stand.

Aan het water


De Kop van Oost wordt een transparante, lichte zaak met een prominente bar, een semi open keuken, een aangebouwde serre en een groot terras in de zon aan het water. Een plek in Amsterdam Oost waar gasten elkaar ontmoeten voor ontbijt, koffie, lunch, borrel en diner. En tevens een plek die zich uitstekend leent als flexibele werkplek of als smaakvolle locatie voor een zakelijke lunch met een uitstekende bereikbaarheid en parkeergelegenheid. Op de menukaart komen klassiekers met een twist voor verrassend toegankelijke prijzen. Er is veel aandacht voor het borrelmoment, speciale koffies en cocktails. De verwachting is dat De Kop van Oost begin deze zomer haar deuren openslaat.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Utrecht
De Pizzabakkers Voorstraat opent haar deuren

Komende vrijdag, 21 september, is de feestelijke opening van de tweede vestiging van De Pizzabakkers in Utrecht. De ambachtelijke houtovenpizza’s zijn nu ook te vinden in de Voorstraat. Eigenaren Jean-Marc en Daniël vertellen je wat meer over wat je kan verwachten. Het begin van een...

Events Marketing
Tip: Formule 1 kijken in jouw horecazaak

De Formule 1 is in Nederland ongekend populair, mede door de geweldige prestaties van Max Verstappen. Ook in jouw horecazaak kun je profiteren van dit succes door de races uit te zenden. Maak er een Formule 1-ochtend of -avond van en verzin een speciale actie, zoals het serveren van oranje bitterbal...

Interview Longread
Interview Miljuschka Witzenhausen: ''De Nederlandse horeca is goed bezig''

Miljuschka Witzenhausen is een graag geziene gast binnen het Nederlandse medialandschap. Via een modellenbureau belandde ze bij TMF, ging daarna aan de slag als actrice in soapseries en is nu frequent te zien bij RTL Boulevard, zowel als presentatrice als in de rol van fooddeskundige. Koken is immer...

Achtergronden
Training: hoe maak je jouw horecazaak onderscheidend?

Wat maakt een horecaconcept succesvol? En hoe voorkom je dat je concept blijft steken in de middenmoot? In deze training (15 oktober, in Bunnik) gaan wij het hebben over de, voor velen ontastbare, aspecten die een concept tot een succes maken. Wij leggen uit hoe je het DNA en de werkelijke kernwaard...

Culinair Vega
Zeewier wordt toegankelijker in een burger

Zeewier als voedingsmiddel heeft behoorlijk wat voordelen. Toch eten nog maar weinig Nederlanders het. Door zeewier in een burger te stoppen blijkt het een stuk toegankelijker te worden. En omdat producten van zeewier bovendien vegetarisch zijn, spelen ze in op de trend van duurzame gezonde voeding ...

Amsterdam Culinair
Pop-up restaurant op sterrenniveau

In Amsterdam opent voor slechts één avond een pop-up risotto restaurant op sterrenniveau: de nu al legendarische Peroni Risotteria. Aan het roer staan de Italiaanse Michelinster-chefs The Costardi Brothers, die hun kookkunsten voor het eerst in Nederland komen vertonen. De Risotter...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: