Culinair evenement in Alkmaar steunt goede doelen

10 augustus 2016 | Thijs Jacobs

JCI Alkmaar, organisator van het Nh1816 Alkmaar Culinair Plaza, pakt flink uit om de 25ste editie van het evenement van extra glans te voorzien. Niet alleen door de bezoekers te verrassen en te vermaken met culinaire versnaperingen, foodpairing en top entertainment. Een van de hoofdpijlers van het evenement blijft het verblijden van regionale goede doelen, dit jaar maar liefst 25 stuks. De kaartverkoop van het evenement is inmiddels gestart.

Bij de selectie van de goede doelen houdt de organisatie jaarlijks rekening met een aantal criteria als kinderen en de regio. De bijdrage die de goede doelen ontvangen is afhankelijk van de opbrengst van het Culinair Plaza. De afgelopen 24 jaar heeft de totale uitkering aan de goede doelen de 1 miljoen euro gepasseerd. Om dit uitgekeerde bedrag nog omvangrijker te maken zijn er diverse fundraise initiatieven ontwikkeld.

Waaghalzen

Je moet er een beetje lef voor hebben, maar het beste dat Alkmaar heeft te bieden wordt gecombineerd in deze chocoladekaasbonbons. Elk doosje Waaghalzen bevat drie unieke smaakcombinaties: de Pure Pacanaca, de Milky Magic en de Wacky White. Dubbel lekker, dubbel genieten. Een doosje met negen stuks kost 10 euro is exclusief verkrijgbaar bij Chocolate Girl of via www.waaghalzen.nu.

Goede doelen veiling

Tot medio augustus kunnen ondernemers en particulieren nog aantrekkelijke kavels aanleveren voor de online goede doelen veiling. Het succes van vorig jaar wil men overtreffen. Vanaf donderdag 08 september kan er online worden meegeboden op meer dan 100 kavels, van voetbalshirts tot vakanties, die te bezichtigen zijn via www.bva-auctions.com. De veilingstukken sluiten uiterlijk zondag 11 september tijdens het Culinair Plaza.

Sportiviteit troef middels PubQuiz en Fundrunner

Goede doelen, sportteams of andere sportievelingen kunnen daarnaast op twee uiteenlopende wijzen hun steentje bijdragen. Zaterdagmiddag 10 september vindt er een heuse PubQuiz plaats op het Waagplein. Er is plaats voor maximaal 80 teams die met elkaar de strijd aangaan voor een extra donatie voor één van de 25 goede doelen, een beloning voor het team zelf en natuurlijk de eeuwigdurende eer.

Daarnaast kan iedereen met wandelen, hardlopen, golfen of een andere sportieve activiteit geld ophalen voor één van de 25 goede doelen. Met behulp van de Fundrunner App op uw smartphone kan iedereen in een straal van 20 kilometer rondom het Waagplein zijn sportieve inzet laten uitkeren aan de 25 goede doelen.

Culinaire kaasmarkt

Vrijdag 09 september vanaf 09.00 uur vindt er een speciale editie plaats van de Alkmaarse kaasmarkt met leuke activiteiten voor jong en oud. Tussen de deelnemende restaurants aan het Culinair Plaza wordt de traditionele kaasmarkt verweven met kaasdragers, kaasmeisjes en kaasspelletjes. Als muzikale afsluiter treden deelnemers aan de talentenjacht ‘Alkmaars Talent’ op.

Kaartverkoop en vrij entree

De entree voor de culinaire kaasmarkt op vrijdagochtend is gratis. Tijdens de middagen en avonden van het Culinair Plaza is het Waagplein te betreden met een entreekaart. Deze zijn via www.AlkmaarCulinairPlaza.nl of aan de kassa te verkrijgen voor 10 euro per stuk. Online is het ook mogelijk om een passe-partout voor alle drie de dagen te kopen. Deze weekendkaarten kosten 25 euro per stuk. De bezoeker ontvangt hiervoor een dag lang toegang tot het lekkerste evenement van Alkmaar. Bij de kassa op het plein zijn de muntjes te koop waarmee bezoekers bij de deelnemende restaurants kunnen betalen. Kinderen tot en met 9 jaar mogen gratis naar binnen.

Openingstijden

Het culinaire evenement vindt dit jaar plaats van vrijdag 09 september tot en met zondag 11 september. De Culinaire kaasmarkt is op vrijdag van 09.00 tot 13.30 uur. Het Culinair Plaza is vervolgens weer op vrijdag geopend van 18.00 tot 23.30 uur; zaterdag van 15.30 tot 23.30 uur en zondag van 14.00 tot 23.00 uur.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Food trends
De Dessertclub creëert eerste zoete bitterbal van Nederland

Het eerste dessert only pop-up restaurant van Nederland, de Dessertclub, krijgt wegens het grote succes een vervolg. Op 1 oktober opent het restaurant opnieuw haar deuren in Apeldoorn met een compleet nieuw 7-gangen menu. De Dessertclub heeft daarvoor een bijzondere versie van een typisch Nederlands...

Drinks trends
Consument kiest voor bewustere drinks sinds de lockdown

Met dank aan de crisis waarin we ons nog steeds begeven, maken consumenten steeds bewustere keuzes. Maar hoe uiten de consumententrends van nu zich eigenlijk? Het is niet gek te concluderen dat de afgelopen periode en de situatie waarin we ons bevinden diepe sporen hebben achtergelaten. Niet alleen ...

Coronacrisis
Hellendoornse lunchroom dicht vanwege corona

De Hellendoornse Lunchroom Lorkeers is sinds maandag gesloten, meldt Tubantia. Een personeelslid werd positief getest op corona. De eigenaresse en vier personeelsleden kregen van de GGD te horen dat zij tien dagen in thuisquarantaine moeten. Het personeelslid zat al langere tijd ziek thuis, waarn...

Nice 'n Easy
Convenience: is het eigenlijk wel gezond?

Convenienceproducten zijn een uitkomst voor de professionele keuken, vooral vanwege de tijdwinst die het gebruik ervan oplevert. Maar er zijn, bij overmatig gebruik van bepaalde soorten convenienceproducten, ook nadelen. Wieke van der Vossen, expert voedselveiligheid en etikettering bij het Voedings...

Branded Content Nice 'n Easy
Unieke horeca op Strijp-S, welkom in Blok 63-S

Bram van Uden: “Parkeren doe je voor de deur of dichtbij op P De Hoek. Blok 63-S vind je op 5 minuten loopafstand van station Strijp-S, het Klokgebouw of het PSV-stadion. Hier beleef je de energie en open sfeer van het culturele en creatieve hart van Eindhoven. Gewoon lekker eten, gezelligheid...

Food Amsterdam
De nieuwe high tea ervaring op een bijzondere plek

Hoewel het heerlijke nazomerzonnetje zich nog even van zijn beste kant laat zien, is de herfst alweer in aantocht. Dat heeft natuurlijk ook zijn voordelen. Wie herfst zegt, zegt high tea! Lekker naar binnen, de kachel een standje hoger, een dampende kop thee voor je neus en urenlang tafelen en klets...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: