Culinair evenement in Alkmaar steunt goede doelen

10 augustus 2016 | Thijs Jacobs

JCI Alkmaar, organisator van het Nh1816 Alkmaar Culinair Plaza, pakt flink uit om de 25ste editie van het evenement van extra glans te voorzien. Niet alleen door de bezoekers te verrassen en te vermaken met culinaire versnaperingen, foodpairing en top entertainment. Een van de hoofdpijlers van het evenement blijft het verblijden van regionale goede doelen, dit jaar maar liefst 25 stuks. De kaartverkoop van het evenement is inmiddels gestart.

Bij de selectie van de goede doelen houdt de organisatie jaarlijks rekening met een aantal criteria als kinderen en de regio. De bijdrage die de goede doelen ontvangen is afhankelijk van de opbrengst van het Culinair Plaza. De afgelopen 24 jaar heeft de totale uitkering aan de goede doelen de 1 miljoen euro gepasseerd. Om dit uitgekeerde bedrag nog omvangrijker te maken zijn er diverse fundraise initiatieven ontwikkeld.

Waaghalzen

Je moet er een beetje lef voor hebben, maar het beste dat Alkmaar heeft te bieden wordt gecombineerd in deze chocoladekaasbonbons. Elk doosje Waaghalzen bevat drie unieke smaakcombinaties: de Pure Pacanaca, de Milky Magic en de Wacky White. Dubbel lekker, dubbel genieten. Een doosje met negen stuks kost 10 euro is exclusief verkrijgbaar bij Chocolate Girl of via www.waaghalzen.nu.

Goede doelen veiling

Tot medio augustus kunnen ondernemers en particulieren nog aantrekkelijke kavels aanleveren voor de online goede doelen veiling. Het succes van vorig jaar wil men overtreffen. Vanaf donderdag 08 september kan er online worden meegeboden op meer dan 100 kavels, van voetbalshirts tot vakanties, die te bezichtigen zijn via www.bva-auctions.com. De veilingstukken sluiten uiterlijk zondag 11 september tijdens het Culinair Plaza.

Sportiviteit troef middels PubQuiz en Fundrunner

Goede doelen, sportteams of andere sportievelingen kunnen daarnaast op twee uiteenlopende wijzen hun steentje bijdragen. Zaterdagmiddag 10 september vindt er een heuse PubQuiz plaats op het Waagplein. Er is plaats voor maximaal 80 teams die met elkaar de strijd aangaan voor een extra donatie voor één van de 25 goede doelen, een beloning voor het team zelf en natuurlijk de eeuwigdurende eer.

Daarnaast kan iedereen met wandelen, hardlopen, golfen of een andere sportieve activiteit geld ophalen voor één van de 25 goede doelen. Met behulp van de Fundrunner App op uw smartphone kan iedereen in een straal van 20 kilometer rondom het Waagplein zijn sportieve inzet laten uitkeren aan de 25 goede doelen.

Culinaire kaasmarkt

Vrijdag 09 september vanaf 09.00 uur vindt er een speciale editie plaats van de Alkmaarse kaasmarkt met leuke activiteiten voor jong en oud. Tussen de deelnemende restaurants aan het Culinair Plaza wordt de traditionele kaasmarkt verweven met kaasdragers, kaasmeisjes en kaasspelletjes. Als muzikale afsluiter treden deelnemers aan de talentenjacht ‘Alkmaars Talent’ op.

Kaartverkoop en vrij entree

De entree voor de culinaire kaasmarkt op vrijdagochtend is gratis. Tijdens de middagen en avonden van het Culinair Plaza is het Waagplein te betreden met een entreekaart. Deze zijn via www.AlkmaarCulinairPlaza.nl of aan de kassa te verkrijgen voor 10 euro per stuk. Online is het ook mogelijk om een passe-partout voor alle drie de dagen te kopen. Deze weekendkaarten kosten 25 euro per stuk. De bezoeker ontvangt hiervoor een dag lang toegang tot het lekkerste evenement van Alkmaar. Bij de kassa op het plein zijn de muntjes te koop waarmee bezoekers bij de deelnemende restaurants kunnen betalen. Kinderen tot en met 9 jaar mogen gratis naar binnen.

Openingstijden

Het culinaire evenement vindt dit jaar plaats van vrijdag 09 september tot en met zondag 11 september. De Culinaire kaasmarkt is op vrijdag van 09.00 tot 13.30 uur. Het Culinair Plaza is vervolgens weer op vrijdag geopend van 18.00 tot 23.30 uur; zaterdag van 15.30 tot 23.30 uur en zondag van 14.00 tot 23.00 uur.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving
Loondoorbetaling bij ziekte en re-integratie wordt en duidelijker

Veel werkgevers in de horeca hebben moeite met de verplichting om het loon door te betalen van zieke werknemers. Ook zijn zij verantwoordelijk voor de re-integratie, al zijn zij zich daar vaak niet van bewust. Om werkgevers te ontzorgen, komt er per 1 januari 2020 een nieuw pakket aan maatregelen...

Opening Koffie & thee
Betjeman & Barton Den Haag heropent vernieuwde theewinkel

De winkel van Theekopers Betjeman & Barton aan de Aert van der Goesstraat 1 in Den Haag heeft een metamorfose ondergaan. De volledig verbouwde winkel van het bekende Franse kwaliteitstheemerk zal op 16 november 2019 feestelijk worden heropend door de directeur van Betjeman & Barton Frankrijk...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Villa Heidetuin heeft het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland vind je dit jaar in Bergen op Zoom. De inzending van Villa Heidetuin gooide hoge ogen bij alle juryleden. Het winnende broodje heet ‘Gegrilde Aubergineburger’ en kan naar wens als vegetarisch gerecht besteld worden. De mystery jury was vol ...

Awards
SVH presenteert de Top 10 van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca  

Op vrijdag 8 november heeft SVH de top 10 van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca bekend gemaakt. Voor deze jaarlijkse wedstrijd werden dit jaar 150 leerbedrijven genomineerd. Tot maandag 4 november zijn deelnemende leerbedrijven met elkaar de strijd aangegaan om de eerste mijlpaal van de wedstrij...

trends
Vijf trends op het gebied van (voedsel)verpakkingen

Er zijn een hoop ontwikkelingen gaande op het gebied van food verpakkingen. De consument kiest steeds meer voor gemak. Zij wensen betere en meer productinformatie, willen to- go verpakkingen en minder plastic verpakkingen. De consument bepaalt in grote mate de trends en ontwikkelingen voor food verp...

Koffie & thee
De red cups zijn terug bij Starbucks

De dagen worden korter, de temperatuur daalt gestaag en na het lange wachten is het vanaf vandaag eindelijk zo ver: de red cup is weer verkrijgbaar bij Starbucks! Het is de perfecte tijd om lekker warm binnen te zitten en samen met je vrienden en familie te genieten van de knusse wintermaanden. De s...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: