Café Chocolat laat kunstwerk zien

28 maart 2013 |
Café Chocolat laat kunstwerk zien<

Het is 2,50 meter hoog, 550 kilo zwaar en 1,30 meter breed. Een chocolade eyecatcher bij Café Chocolat op Amsterdam Airport Schiphol. Tot eind april is 'het' te bewonderen. Het reusachtige
paasei is een concept van horeca-exploitant HMSHost.

Mal zo groot als badkuip
Chocoladespecialist Arthur Tuytel uit Alblasserdam heeft de afgelopen weken aan dit paasei gebouwd wat een gewicht heeft van circa 550 kilo. Het paasei is gemaakt van pure chocolade. In een mal, zo groot als een badkuip, zijn twee halve eierschalen gegoten van circa 8 cm dik. Vervolgens zijn deze door acht mensen aan elkaar bevestigd en op een sokkel geplaatst. Dit kunstwerk moet bijdragen aan het 'verleidelijke concept' van Café Chocolat.

Arthur Tuytel
Tuytel is door het winnen van de Dutch Pastry Award in 2001 lid geworden van het Nederlands Patisserie Team. Daarnaast won hij meerdere prijzen zoals de Grand Prix Mandarine Napoleon Nationale 2001 en is hij in 2003 benoemd tot 'Ambassador of Belgian Chocolate' in Nederland. In 2005 wist Arthur samen met zijn twee teamgenoten Jeroen Goossens en Ivo Wolters de zilveren medaille op de prestigieuze wedstrijd 'Coupe du Monde de la Patisserie' te bemachtigen.

Myrtille Vromans

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Bezorgen
Thuisbezorgd laat restaurants opbieden om een hogere ranking te krijgen

Thuisbezorgd past haar verdienmodel aan en gaat restaurants een hogere plek op de ranglijst laten kopen. De horecaondernemer moet hiervoor tussen de vijftig cent tot negen euro per order neertellen. Ondernemers spreken al voorzichtig over machtsmisbruik. Het 'opbieden' is nog in de testfase,...

Columns Blog
Column Sico de Moel: cadeaukaart

Meneer wilde afrekenen met een stapeltje van 6 cadeaukaarten. Bij mij kun je betalen met een cadeaukaart, maar niet met zes. Gasten met een cadeaukaart zijn soms wat angstig, ze melden het atijd al bij hun reservering, bij aankomst vragen ze nog een keer of ze echt wel met hun cadeaukaart kunnen ...

trends Bier
Onderzoek: Laag alcoholische bieren steeds populairder

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Dit en ...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Koffie & thee Interview
Interview met een theesommelier: Is thee een belevingsproduct?

Aandacht maakt succes. Theesommelier Karin Kamstra is ervan overtuigd. Maar zie je dit ook terug in de manier waarop thee wordt geserveerd? Het drankje is inmiddels meer dan 7000 jaar oud en nog steeds is het overal te verkrijgen. Van een bekertje op het tankstation tot aan een uitgebreide high tea,...

Columns Blog
Horecaondernemer, kijk uit voor stress!

Het is hollen of stilstaan. Het ene moment is het loei druk en kun je het niet bijbenen en het volgende moment kun je een kanon afschieten. De horeca in een bedrijfstak waar de vraag naar diensten fluctueert. Mensen gaan rond dezelfde periode op vakantie, eten op vaste tijden en gaan het liefst uit ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: