Bedrijfspaspoort: Lotta Imeyer, ETNsaladebar Enschede

20 maart 2018 | Thijs Jacobs

In de rubriek 'Het Bedrijfspaspoort' stellen we een ondernemer in een dagzaak een aantal vragen over de bedrijfsvoering, het concept, doelen, wensen en interesses. Deze keer is Lotta Imeyer aan het woord. Zij runt een trendy dagzaak in Enschede, een zaak die milieubewust opereert en waar wordt gewerkt met veel lokale producten.

Naam: Lotta Imeyer
Leeftijd: 29
Hoe heet je zaak? ETNsaladebar
De locatie van je zaak: Haverstraatpassage 26, Enschede
Prijs kopje koffie: € 2,10
Prijs kopje thee: € 2,10
Prijs frisdrank: € 2,90
Prijs en naam goedkoopste gerecht: Biologische volle yoghurt met huisgemaakte granola, appel en honing, €3,50
Prijs en naam duurste gerecht: Onze Twentse Kip salade, €10,00
Aantal zitplaatsen binnen: 22
Aantal zitplaatsen buiten: 8

Wat is de bestseller op de kaart?

Onze Linzen-Geitenkaas salade

Hoe zou jij je lunchroom omschrijven?

ETNsaladebar staat voor een milieubewust alternatief voor een lekkere lunch. Wij werken met zo veel mogelijk lokale en biologische producten en proberen klanten weer een band met de herkomst van hun eten te geven. Onze kip is bijvoorbeeld antibioticavrij en komt net als de eitjes uit Twente. Onze quinoa komt uit Flevoland.

Wij werken met een open keuken en de zaak is licht en uitnodigend ingericht met veel planten en vintage meubelen. En in de zomer kun je plaatsnemen op ons terras.

Wat is het gekste dat je ooit hebt meegemaakt in je dagzaak?

Gelukkig vallen de echt gekke dingen wel mee, maar wat ik het leukste vind zijn alle  kleine kinderen die met de grootste vanzelfsprekendheid onze hummus en smoothies naar binnen werken. Kennelijk is gezond eten tegenwoordig al op vroege leeftijd heel gewoon. 

Voor welke ondernemer heb je veel respect en waarom?

Voor onze overbuurvrouwen van het Italiaanse restaurant ‘Sapori e Ricordi’, die onvermoeibaar staan voor klantgerichtheid, een hele fijne sfeer in de zaak en knokken als het erop aankomt. Dit zijn echte powervrouwen!

Wat is volgens jou de foodtrend van dit jaar?

Lokale producten worden steeds meer gewaardeerd. Mensen kijken vaker waar producten vandaan komen. Een goed verhaal bij een product maakt het nog lekkerder.

Waar moet je als ondernemer nooit op besparen?

Tijd voor je klanten. Doe wat je doet met aandacht en blijf rustig, ook al is het opeens erg druk in de zaak.

Waar bespaar je op?

Alles zelf willen doen. Ga eens kijken of je niet tijd kunt besparen door samenwerkingen aan te gaan of mensen te vragen om je bij projecten te ondersteunen.

Wat doe je in je vrije tijd?

Uitslapen, naar de Yin-Yoga gaan en nieuwe recepten proberen.

Wat is jouw toekomstvisie voor de horeca, en dan met name op lunchrooms?

Uit eten gaat steeds meer om de beleving en het plaatje ‘eromheen’. Klanten komen natuurlijk ook voor de producten, maar het totaalplaatje moet kloppen. Klanten moeten in een oogopslag kunnen zien waar je voor staat en waarom ze bij jou moeten zijn.

Wat is een droom die je hoopt te bereiken als ondernemer?

Mijn droom is nu na een jaar al voor een groot deel uitgekomen. Met het openen van mijn eigen zaak, die zo goed wordt gewaardeerd, heb ik al een groot deel bereikt. We hopen dit verder uit te kunnen bouwen en verder uit te breiden. Stap voor stap.

Hoe zorg je ervoor dat je onderscheidend bent met je zaak?

Ons concept is nieuw in de regio en wij onderscheiden ons door onze menukaart, het interieur en de beleving. Wij hebben bijvoorbeeld met opzet ervoor gekozen om geen broodjes of tosti's aan te bieden, maar wraps. Er zijn al veel goede broodjeszaken om ons heen, dus hebben wij ervoor gekozen het over een andere boeg te gooien. En het werkt! 

Welke online kanalen gebruik je om meer publiek aan te trekken?

Instagram (Stories), Facebook en onze eigen website werken het beste voor ons. Twitter minder.

Foto: Sema Basut

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Achtergronden Rotterdam
Baker&Moore lanceert TO GO picknickservice 'Baker's Box'

Baker&Moore, gevestigd op de Westblaak mag vanaf 1 juni net als de rest van de Nederlandse horeca haar deuren eindelijk weer openen. Tijdens de lockdown is er hard gewerkt aan een nieuw concept. Deze week lanceerde de heer Bakker (eigenaar Baker&Moore) het gloednieuwe concept, genaamd 'B...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Columns
Column Monique van Gevelt: het nieuwe abnormaal

Voor velen van ons is het drukker dan ooit. Dat wil trouwens niet zeggen dat we geld verdienen. Nee, deze crisis is een financieel drama. We zien de reserves verdampen en staren naar de bodem van onze schatkist. En nu onze voordeur op een kier staat voor onze gasten, zijn we er nog lang niet. Hoe de...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: