AB InBev lanceert biertraining voor horeca

12 mei 2015 |
AB InBev lanceert biertraining voor horeca<

Bierdrinkers hebben steeds meer interesse in het verhaal achter het bier en de oorsprong van de smaak. In de horeca verwachten ze
een bierbeleving. Om op het terras, in het café of in het restaurant goede bieradviezen te geven, is verregaande bierkennis essentieel. AB InBev lanceert daarom voor de horeca een gratis online biertraining, Bier Master, zodat kennis nog verder verdiept kan worden. Via een geavanceerde E-Learning kunnen zeven levels met bijbehorende studiestof doorlopen worden. Ieder level wordt afgesloten met een examen.

Groei populariteit speciaalbier
Harm van Esterik, Country Director AB InBev Nederland: "Met de sterk groeiende populariteit van speciaalbier verwachten bierliefhebbers steeds meer van de bierkennis van medewerkers in de horeca. Dit vraagt om kennis over het brouwproces, de wijze waarop bier bij spijs gecombineerd kan worden maar ook over de ingrediënten die zorgen voor de biersmaak. Dit was voor ons de reden een training te ontwikkelen waarmee we onze kennis met onze klanten kunnen delen. Met het succesvol doorlopen van de online biertraining wordt iedere medewerker een echte bierkenner en kan kennis snel en makkelijk binnen een heel horecateam worden gedeeld. Via maandelijkse speed courses blijven we medewerkers bovendien steeds bijscholen en besteden we extra aandacht aan speciaalbier."

Bier Master
Op de site & via de app van Bier Master wordt de kennis van het brouwen, proeven, serveren en combineren van bier met eten stap voor stap uitgelegd en verder verdiept. Van Bier Beginner met interessante weetjes over bier tot Bier Master waarin brouwlogboeken en bierrecepten zijn opgenomen. Ieder level dient afgesloten te worden met een examen waarvan de vragen absoluut pittig zijn. Indien nodig kan een herexamen worden afgelegd. De horecaondernemer ziet in een persoonlijk account wie van het team welke stof beheerst en hoe het dus gesteld is met de bierkennis in de horecazaak.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Achtergronden Rotterdam
Baker&Moore lanceert TO GO picknickservice 'Baker's Box'

Baker&Moore, gevestigd op de Westblaak mag vanaf 1 juni net als de rest van de Nederlandse horeca haar deuren eindelijk weer openen. Tijdens de lockdown is er hard gewerkt aan een nieuw concept. Deze week lanceerde de heer Bakker (eigenaar Baker&Moore) het gloednieuwe concept, genaamd 'B...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Columns
Column Monique van Gevelt: het nieuwe abnormaal

Voor velen van ons is het drukker dan ooit. Dat wil trouwens niet zeggen dat we geld verdienen. Nee, deze crisis is een financieel drama. We zien de reserves verdampen en staren naar de bodem van onze schatkist. En nu onze voordeur op een kier staat voor onze gasten, zijn we er nog lang niet. Hoe de...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: