Yoghurt Barn kiest heel bewust voor in-store music van A Music Moment

28 augustus 2018 | Thijs Jacobs

Een samenwerking waarbij A Music Moment alle vestigingen van Yoghurt Barn
voorziet van hun muziekdienst 'Soundtrack Business': De eerste door Spotify
zelf ondersteunde muziek-streamingdienst voor de zakelijke markt.
De Barns van Wouter Staal, oprichter en eigenaar, zijn karakteristieke combinaties van een coffeecorner en een lunchroom waar je als gast kunt genieten van goede koffie, (h)eerlijke thee en vooral yoghurt georiënteerde ontbijtjes, lunches, high tea’s en tussendoortjes.

Wanneer je een Barn binnenloopt hoor je de muziek van A Music Moment. Passende, specifiek ingedeelde en eerlijke muziek. Muziek die matched met de identiteit en het concept van Yoghurt Barn.

“Wij waren al enige tijd op zoek naar een in-store music systeem dat vergelijkbaar is met Spotify, maar dan voor de zakelijke markt. Ik heb een aantal jaren terug zelfs deelgenomen aan de pilot van dit systeem” aldus Wouter. “Begin komend jaar gaan wij een nieuw avontuur aan, namelijk het openen van onze eerste franchiselocatie. Het systeem van A Music Moment past heel goed binnen het doel om Yoghurt Barn klaar te stomen voor verdere groei”.

Een soort Spotify

Het systeem werkt hetzelfde als Spotify, maar is legaal te gebruiken binnen commerciële ruimtes. Het bevat een aantal extra functies die ideaal zijn voor een concept met meerdere locaties. Zo houden we via één account overzicht op alle locaties, hanteren we een muziek schedule voor de dag indeling en bewaken wij daarmee de kwaliteit van de muziek.
Daarnaast wordt er voor het eerst binnen deze markt een model gehanteerd waar alle artiesten en labels op basis van het aantal streams een fee uitgekeerd krijgen voor hun muziek. 'Fair-Trade Music', zo noemt Reinier Middel, founder van A Music Moment, het.
Beide eigenaren zijn enthousiast over deze samenwerking.
“Yoghurt Barn is een heel tof, uniek en groeiend bedrijf. We zijn blij dat wij hier met onze muziekdienst en fair-trade music een bijdrage aan kunnen leveren en waarderen het dat Yoghurt Barn hier heel bewust voor kiest”, aldus Reinier.

Volgens Wouter is Yoghurt Barn al sinds 2013 op zoek naar een systeem als dit en is hij blij dat hij dit passende concept gevonden heeft. “We vinden het belangrijk dat zowel onze gasten als het personeel zich prettig en thuis voelt in onze Barns. Muziek is daar een belangrijk onderdeel van en op dat gebied zitten we nu helemaal goed!”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Rotterdam
[FOTO'S] Is dit de gaafste horecahotspot van Rotterdam?

Één plek waar je terecht kunt voor een tal van uiteenlopende culturen, thema's en smaken. Midden in het centrum van Rotterdam opende café DoDo haar imposante deuren voor publiek. Met maar liefst 220 zitplaatsen verdeeld over 7 uiteenlopende wereldse themaruimtes, belooft dez...

Lunchroom
Anne&Max wil vijf nieuwe vestigingen in 2020

Anne&Max wilt dé huiskamer in de stad zijn die haar gasten elke dag verrast met heerlijke biologische producten, zeer gastvrije service in mooie karakteristieke panden met een trendy interieur. Anne&Max is hard gegroeid in de afgelopen twee jaar en is nog steeds volop in ontwikkeli...

Opening Rotterdam
Bagels & Beans opent in Rotterdam Alexandrium

Goed nieuws voor wie in het oosten van Rotterdam woont of daar graag gaat shoppen: voor een paddoburgerbagel of de beruchte cheesecake kun je gewoon hier terecht. De vijfde Bagels & Beans van de Maasstad opent op 23 oktober in Rotterdam Alexandrium zijn prachtige glazen puien. Niet te missen als...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: