Yoghurt Barn kiest heel bewust voor in-store music van A Music Moment

28 augustus 2018 | Thijs Jacobs

Een samenwerking waarbij A Music Moment alle vestigingen van Yoghurt Barn
voorziet van hun muziekdienst 'Soundtrack Business': De eerste door Spotify
zelf ondersteunde muziek-streamingdienst voor de zakelijke markt.
De Barns van Wouter Staal, oprichter en eigenaar, zijn karakteristieke combinaties van een coffeecorner en een lunchroom waar je als gast kunt genieten van goede koffie, (h)eerlijke thee en vooral yoghurt georiënteerde ontbijtjes, lunches, high tea’s en tussendoortjes.

Wanneer je een Barn binnenloopt hoor je de muziek van A Music Moment. Passende, specifiek ingedeelde en eerlijke muziek. Muziek die matched met de identiteit en het concept van Yoghurt Barn.

“Wij waren al enige tijd op zoek naar een in-store music systeem dat vergelijkbaar is met Spotify, maar dan voor de zakelijke markt. Ik heb een aantal jaren terug zelfs deelgenomen aan de pilot van dit systeem” aldus Wouter. “Begin komend jaar gaan wij een nieuw avontuur aan, namelijk het openen van onze eerste franchiselocatie. Het systeem van A Music Moment past heel goed binnen het doel om Yoghurt Barn klaar te stomen voor verdere groei”.

Een soort Spotify

Het systeem werkt hetzelfde als Spotify, maar is legaal te gebruiken binnen commerciële ruimtes. Het bevat een aantal extra functies die ideaal zijn voor een concept met meerdere locaties. Zo houden we via één account overzicht op alle locaties, hanteren we een muziek schedule voor de dag indeling en bewaken wij daarmee de kwaliteit van de muziek.
Daarnaast wordt er voor het eerst binnen deze markt een model gehanteerd waar alle artiesten en labels op basis van het aantal streams een fee uitgekeerd krijgen voor hun muziek. 'Fair-Trade Music', zo noemt Reinier Middel, founder van A Music Moment, het.
Beide eigenaren zijn enthousiast over deze samenwerking.
“Yoghurt Barn is een heel tof, uniek en groeiend bedrijf. We zijn blij dat wij hier met onze muziekdienst en fair-trade music een bijdrage aan kunnen leveren en waarderen het dat Yoghurt Barn hier heel bewust voor kiest”, aldus Reinier.

Volgens Wouter is Yoghurt Barn al sinds 2013 op zoek naar een systeem als dit en is hij blij dat hij dit passende concept gevonden heeft. “We vinden het belangrijk dat zowel onze gasten als het personeel zich prettig en thuis voelt in onze Barns. Muziek is daar een belangrijk onderdeel van en op dat gebied zitten we nu helemaal goed!”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Koffie & thee Interview
Interview met een theesommelier: Is thee een belevingsproduct?

Aandacht maakt succes. Theesommelier Karin Kamstra is ervan overtuigd. Maar zie je dit ook terug in de manier waarop thee wordt geserveerd? Het drankje is inmiddels meer dan 7000 jaar oud en nog steeds is het overal te verkrijgen. Van een bekertje op het tankstation tot aan een uitgebreide high tea,...

Columns Blog
Horecaondernemer, kijk uit voor stress!

Het is hollen of stilstaan. Het ene moment is het loei druk en kun je het niet bijbenen en het volgende moment kun je een kanon afschieten. De horeca in een bedrijfstak waar de vraag naar diensten fluctueert. Mensen gaan rond dezelfde periode op vakantie, eten op vaste tijden en gaan het liefst uit ...

Achtergronden Fastservice
Voortaan altijd groente of fruit in het Happy Meal

McDonald’s biedt voortaan altijd groente of fruit aan in het Happy Meal. In de toetjesstap in het Happy Meal kunnen jonge gasten kiezen uit seizoensfruit of groente. Op deze manier wil McDonald’s het eten van meer groente en fruit stimuleren. Jaarlijks worden er ruim twaalf miljoen Happy...

Food Achtergronden Fastservice
Groeiend aanbod in horecaconcepten die bijdragen aan gezonde en bewuste levensstijl

Op Schiphol Plaza kunnen reizigers nu ook terecht bij Eggs&Co, de Health Food Wall en Yoghurt Barn Na de opening van de Verspillingsfabriek in februari dit jaar, biedt Schiphol Plaza nu nog drie horecaconcepten die gericht zijn op gezond en bewust eten. De opening van de nieuwe ketens is een ant...

Achtergronden Tech
6 restaurant apps om van te smullen

Ga je vanavond uiteten of zoek je als restaurateur een app waar jouw zaak niet op mag ontbreken? Lees dan vooral verder. Een leuk restaurant vinden voor een simpele hap of juist een uitgebreid diner kan soms een flinke kluif zijn. Want, opties te over! Vooral als je in een stad bent waarvan je niet ...

Interview Longread
Interview: de mooiste strandtent van Nederland

Strandpaviljoen De Staat viert deze zomer haar tienjarig bestaan. Jeroen Kuiper is de trotse eigenaar van deze ultieme ‘strandhotspot’ op Scheveningen, die vooral door locals wordt bezocht. Toeristen bezoeken de boulevard, wie de drukte wil vermijden en wil genieten van één...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: