Yoghurt Barn kiest heel bewust voor in-store music van A Music Moment

28 augustus 2018 | Thijs Jacobs

Een samenwerking waarbij A Music Moment alle vestigingen van Yoghurt Barn
voorziet van hun muziekdienst 'Soundtrack Business': De eerste door Spotify
zelf ondersteunde muziek-streamingdienst voor de zakelijke markt.
De Barns van Wouter Staal, oprichter en eigenaar, zijn karakteristieke combinaties van een coffeecorner en een lunchroom waar je als gast kunt genieten van goede koffie, (h)eerlijke thee en vooral yoghurt georiënteerde ontbijtjes, lunches, high tea’s en tussendoortjes.

Wanneer je een Barn binnenloopt hoor je de muziek van A Music Moment. Passende, specifiek ingedeelde en eerlijke muziek. Muziek die matched met de identiteit en het concept van Yoghurt Barn.

“Wij waren al enige tijd op zoek naar een in-store music systeem dat vergelijkbaar is met Spotify, maar dan voor de zakelijke markt. Ik heb een aantal jaren terug zelfs deelgenomen aan de pilot van dit systeem” aldus Wouter. “Begin komend jaar gaan wij een nieuw avontuur aan, namelijk het openen van onze eerste franchiselocatie. Het systeem van A Music Moment past heel goed binnen het doel om Yoghurt Barn klaar te stomen voor verdere groei”.

Een soort Spotify

Het systeem werkt hetzelfde als Spotify, maar is legaal te gebruiken binnen commerciële ruimtes. Het bevat een aantal extra functies die ideaal zijn voor een concept met meerdere locaties. Zo houden we via één account overzicht op alle locaties, hanteren we een muziek schedule voor de dag indeling en bewaken wij daarmee de kwaliteit van de muziek.
Daarnaast wordt er voor het eerst binnen deze markt een model gehanteerd waar alle artiesten en labels op basis van het aantal streams een fee uitgekeerd krijgen voor hun muziek. 'Fair-Trade Music', zo noemt Reinier Middel, founder van A Music Moment, het.
Beide eigenaren zijn enthousiast over deze samenwerking.
“Yoghurt Barn is een heel tof, uniek en groeiend bedrijf. We zijn blij dat wij hier met onze muziekdienst en fair-trade music een bijdrage aan kunnen leveren en waarderen het dat Yoghurt Barn hier heel bewust voor kiest”, aldus Reinier.

Volgens Wouter is Yoghurt Barn al sinds 2013 op zoek naar een systeem als dit en is hij blij dat hij dit passende concept gevonden heeft. “We vinden het belangrijk dat zowel onze gasten als het personeel zich prettig en thuis voelt in onze Barns. Muziek is daar een belangrijk onderdeel van en op dat gebied zitten we nu helemaal goed!”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Interview
Bagels & Beans opent eerste aGoGo in Hoog Catharijne Utrecht

Speciaal voor wie wel wil genieten, maar niet wil wachten, opent op donderdag 4 juli de allereerste Bagels & Beans aGoGo: de bekende belegde bagels en prijswinnende Panamese koffie, maar dan sneller. Naast dit compleet nieuwe concept krijgt winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht ook een &lsquo...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 38(!) graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Vanwege het personeelstekort zijn sommige bedrijven zelfs genoodzaakt om dicht te gaan. Zonde natuurlijk. Met deze tips a...

Achtergronden
Juni-editie Lunchroom: alles over thee, terras-etiquette, gebak en brood

Je kunt de juni-editie van Lunchroom weer gratis downloaden. In deze uitgave lees je het interview met de dames van Thee Leutje in Leerdam. Deze lunch- en tearoom is authentiek en gezellig, maar bovenal zijn de producten van topkwaliteit! Verder lees je over brood, terras-etiquette (Anne-Marie va...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Horecaexploitant, gedraag je!

Wie bedrijfsmatig alcohol mag schenken, komt een bepaalde verantwoordelijkheid toe. Althans, dat vindt de wetgever. Als leidinggevende van een kroeg of als slijter moet je in staat zijn om klanten op de naleving van de waarden en normen van de Drank- en Horecawet aan te spreken. Kennelijk is dat nie...

Tech Advertorial
Een goede betaalervaring is essentieel voor u en uw gasten

Pinbetalingen zijn al jaren in opmars. De ontwikkeling van contactloos betalen heeft dit nog verder versterkt. Ook de horecaondernemers profiteren meer en meer van de gemakken van digitaal afrekenen. Wij vragen ons af welke ontwikkelingen relevant zijn voor horecaondernemers. Hoe willen toekomstige ...

Awards
Wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca van start

De jaarlijkse wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca is op maandag 24 juni weer van start gegaan. De door Stichting Vakbekwaamheid Horeca (SVH) georganiseerde wedstrijd draagt een steentje bij aan de kwaliteitsverbetering van opleiden in de horeca en geeft inzicht in de belangrijkste ontwikkelingen...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: