Yoghurt Barn kiest heel bewust voor in-store music van A Music Moment

28 augustus 2018 | Thijs Jacobs

Een samenwerking waarbij A Music Moment alle vestigingen van Yoghurt Barn
voorziet van hun muziekdienst 'Soundtrack Business': De eerste door Spotify
zelf ondersteunde muziek-streamingdienst voor de zakelijke markt.
De Barns van Wouter Staal, oprichter en eigenaar, zijn karakteristieke combinaties van een coffeecorner en een lunchroom waar je als gast kunt genieten van goede koffie, (h)eerlijke thee en vooral yoghurt georiënteerde ontbijtjes, lunches, high tea’s en tussendoortjes.

Wanneer je een Barn binnenloopt hoor je de muziek van A Music Moment. Passende, specifiek ingedeelde en eerlijke muziek. Muziek die matched met de identiteit en het concept van Yoghurt Barn.

“Wij waren al enige tijd op zoek naar een in-store music systeem dat vergelijkbaar is met Spotify, maar dan voor de zakelijke markt. Ik heb een aantal jaren terug zelfs deelgenomen aan de pilot van dit systeem” aldus Wouter. “Begin komend jaar gaan wij een nieuw avontuur aan, namelijk het openen van onze eerste franchiselocatie. Het systeem van A Music Moment past heel goed binnen het doel om Yoghurt Barn klaar te stomen voor verdere groei”.

Een soort Spotify

Het systeem werkt hetzelfde als Spotify, maar is legaal te gebruiken binnen commerciële ruimtes. Het bevat een aantal extra functies die ideaal zijn voor een concept met meerdere locaties. Zo houden we via één account overzicht op alle locaties, hanteren we een muziek schedule voor de dag indeling en bewaken wij daarmee de kwaliteit van de muziek.
Daarnaast wordt er voor het eerst binnen deze markt een model gehanteerd waar alle artiesten en labels op basis van het aantal streams een fee uitgekeerd krijgen voor hun muziek. 'Fair-Trade Music', zo noemt Reinier Middel, founder van A Music Moment, het.
Beide eigenaren zijn enthousiast over deze samenwerking.
“Yoghurt Barn is een heel tof, uniek en groeiend bedrijf. We zijn blij dat wij hier met onze muziekdienst en fair-trade music een bijdrage aan kunnen leveren en waarderen het dat Yoghurt Barn hier heel bewust voor kiest”, aldus Reinier.

Volgens Wouter is Yoghurt Barn al sinds 2013 op zoek naar een systeem als dit en is hij blij dat hij dit passende concept gevonden heeft. “We vinden het belangrijk dat zowel onze gasten als het personeel zich prettig en thuis voelt in onze Barns. Muziek is daar een belangrijk onderdeel van en op dat gebied zitten we nu helemaal goed!”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Sligro lanceert herstartcampagne voor heel horeca-Nederland

Na een bizar jaar ligt er, met de aangekondigde opening van de terrassen op 28 april, een nieuw begin in het verschiet. Dat we elkaar weer mogen ontmoeten en samen kunnen genieten. Sligro wil op een hartverwarmende manier heel horeca-Nederland laten weten dat ze er voor ze zijn en graag met ze optre ...

Achtergronden Corona
15 procent Nederlanders bezoekt minder vaak horeca vanwege contactformulieren

Nu de terrassen weer gedeeltelijk heropend worden, zullen horecaondernemers hun bezoekers ook opnieuw moeten vragen om contactgegevens voor bron- en contactonderzoek. 14,9 procent van de Nederlanders bezoekt echter minder horeca vanwege de vraag om contactgegevens achter te laten. Dit en meer blijkt ...

Corona
Terrassen per 28 april (beperkt) open

De terrassen gaan weer beperkt open. Na maanden van lockdown mogen horecaondernemers per 28 april weer gasten op hun terrassen ontvangen tussen 12.00 uur en 18.00 uur. Dat maakte demissionair premier Rutte zojuist bekend tijdens de persconferentie. Naast het (beperkt) openen van de terrassen wordt d ...

Drinks Corona
Grote bierbrouwers klaar voor herstart

Mocht vanavond bekend worden gemaakt dat de horeca de terrassen vanaf 28 april mag openen, zijn de grote bierleveranciers klaar om de horeca te voorzien van bier. Heineken laat tegenover persbureau ANP weten dat de brouwer ongeveer 8000 klanten heeft met een terras. Veel horecabedrijven spelen a ...

Internationaal Mensen
Naft bier wint gold award op internationale bierverkiezing

Het Gentse Naft bier, gebrouwen door Brandstof, een nieuwe brouwerij gestart door 2 jonge ondernemers uit Gent, valt in de prijzen op de Frankfurt International Trophy. De internationale bier- en wijnverkiezing - die jaarlijks plaatsvindt in Frankfurt in Duitsland - heeft uit meer dan 3800 bieren, w ...

KHN
KHN wil horeca volledig open voor 1 juni

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) vindt dat de horeca sneller en onbeperkt open moet. Dat laat de brancheveniging weten middels een persbericht. KHN-voorzitter Robèr Willemsen vindt het openen van de terrassen onvoldoende. “Bij de aangekondigde versoepelingen per 28 april, wil KHN d ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: