World of Coffee Amsterdam zet koffieland Colombia in de schijnwerpers

30 mei 2018 | David Bakker

Van 21 tot en met 23 juni 2018 is de jaarlijkse Europese koffievakbeurs in Rai Amsterdam, georganiseerd door Specialty Coffee Association (SCA). Hèt evenement waar de nieuwste producten en innovaties gepresenteerd worden en duizenden professionals zich laten inspireren en kunnen netwerken. Dit jaar staat het koffieland Colombia in de schijnwerper als Portrait Country.

Ieder jaar staat er een ander koffieland centraal als Portrait Country. Café de Colombia laat bezoekers het koffieland ervaren met uitgebreide kennis over de koffieregio’s, verschillende proeverijen en de mogelijkheid om de koffieproducenten zelf te ontmoeten.

Juan Valdez (afgevaardigde van Colombiaanse koffieboeren): “Om uit te leggen waarom Colombiaanse koffie bij het beste van de wereld hoort, moet je weten dat het leven van meer dan 550.000 gezinnen in het teken van koffie staat. Voor ons is het niet alleen werk, koffie is onze cultuur. Om de diversiteit van onze koffie te mogen laten zien en proeven tijdens een platform als World of Coffee in Amsterdam is een voorrecht en een eer voor mij. Ik kijk er naar uit om iedereen daar te ontmoeten!”

Naast Colombia zullen koffiesoorten uit de vele andere koffielanden te proeven zijn in de Cupping Rooms en in Roaster Village, waar meer dan 50 gespecialiseerde koffiebranderijen te vinden zijn uit heel Europa.

Internationaal karakter

Ruim 200 internationale standhouders presenteren zich op de beursvloer, een uitstekende mogelijkheid om het zakelijke netwerk uit te breiden en nieuwe relaties aan te gaan.

World of Coffee biedt bezoekers een uitgebreid programma van lezingen en presentaties. Het programma is in hoofdlijnen verdeeld in Lecture Series:

 - Sociale ontwikkeling en gelijkheid

 - Duurzaamheid en transparantie

 - Wetenschap en innovatie

 - Landbouw en koffieverwerking

 - Koffiebranden en verkopen

Jeff Koehler, geprezen auteur van Where the Wild Coffee Grows is aanwezig voor een lezing en signeersessie op vrijdag 22 juni tussen 12.00 en 15.00 uur.

Een nieuw onderdeel van de vakbeurs is Automatic Excellence, waar verschillende producenten van volautomatische koffiemachines laten zien en proeven hoe ze met de nieuwste technieken het uiterste uit koffie kunnen halen in smaak en kwaliteit.

Hoogtepunt

Een jaarlijks hoogtepunt is de Best New Product Competition, de uitreiking vindt plaats op de eerste beursdag. De beste producten zijn de hele beursperiode te zien in de speciaal ingerichte displays en zijn verdeeld in de volgende categorieën:

 - Professionele koffie- of thee-zetapparatuur, van espressomachines tot koffiebranders en molens voor professioneel gebruik.

 - Consumenten koffie- of thee-zetapparatuur, van espressomachines tot koffiebranders en molens voor thuisgebruik.

 - Koffie accessoires, van servies tot barista-tools.

 - Specialty dranken, direct drinkbare dranken.

 - Specialty smaaktoevoegers, bijvoorbeeld siropen en creamers.

 - Verpakking, bijvoorbeeld koffie- en theeverpakkingen.

 - Food, etenswaren die niet vloeibaar zijn.

 - Open categorie, producten of diensten die niet in andere categorieën passen en wel bij de huidige trends passen.

 - Technologie, bijvoorbeeld mobiele applicaties.

 

World of Coffee 2018 is tevens de locatie van het World Barista Championship. De nationaal kampioenen van ruim 40 landen komen naar Amsterdam om te strijden voor een felbegeerde plek in de finale. De World Barista Champion wordt zaterdagmiddag 23 juni bekendgemaakt op het Competition Stage.

Entreekaarten zijn online verkrijgbaar vanaf €25 voor SCA leden en €30 voor niet-leden. Aan de deur zijn kaarten €40. Kaarten geven toegang tot de beurs en het World Barista Championship.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Video
Op Reportage: Brownies&downieS Harderwijk

Brownies&downieS... Een concept waar Pernilla Spijker uit Ermelo wel blij van werd. “Ik studeerde commerciële economie aan Windesheim in Zwolle. Ik had geen idee wat ik na de studie wilde doen. Een kantoorbaan is niks voor mij maar ik wilde graag iets voor mijzelf beginnen", aldu...

Video
Op Reportage: Panino di Pino

Simone Prestifilippo is samen met haar man Michael eigenaar van de lunchroom Panino di Pino. Panino di pino is een lunchroom waar de moderne Italiaanse sfeer samen met de heerlijke broodjes, Pasta’s en sorbetijs in het centraal staat. Panino di Pino is opgericht door de schoonvader van Sim...

Personalia Fastservice
Domino's krijgt Nederlandse CEO voor Europa

Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland publiceerde deze week haar halfjaarcijfers. In Europa realiseerde Domino’s een sterke omzetgroei van +9,4% tot €382,8m (+5,0% SSS) en een EBITDA €29,4m (+15,6%). Daarnaast opende D...

Video
Op Reportage: Het nieuwe Olivier

Brasserie Olivier in Bilthoven is met haar 37 jaar een van de oudste eetgelegenheden in het dorp. Sinds een half jaar is Olivier verhuisd naar een nieuwe locatie. En daar horen veranderingen bij. Eigenaresse Myrna Janssen vertelt trots haar verhaal. ‘’We zijn verhuisd naar de meest ce...

Bezorgen Achtergronden
Brabanders eten vooral kip met carnaval 

Brabantse carnavalsvierders eten graag kip. Dat blijkt uit cijfers van maaltijdplatform Deliveroo. Op basis van data van de carnavalsdagen afgelopen jaren bekeek het bedrijf waar zij tijdens carnaval een piek in bestellingen kunnen verwachten, en waar de feestgangers per stad het meest zin in hebben...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: