World of Coffee Amsterdam zet koffieland Colombia in de schijnwerpers

30 mei 2018 | David Bakker

Van 21 tot en met 23 juni 2018 is de jaarlijkse Europese koffievakbeurs in Rai Amsterdam, georganiseerd door Specialty Coffee Association (SCA). Hèt evenement waar de nieuwste producten en innovaties gepresenteerd worden en duizenden professionals zich laten inspireren en kunnen netwerken. Dit jaar staat het koffieland Colombia in de schijnwerper als Portrait Country.

Ieder jaar staat er een ander koffieland centraal als Portrait Country. Café de Colombia laat bezoekers het koffieland ervaren met uitgebreide kennis over de koffieregio’s, verschillende proeverijen en de mogelijkheid om de koffieproducenten zelf te ontmoeten.

Juan Valdez (afgevaardigde van Colombiaanse koffieboeren): “Om uit te leggen waarom Colombiaanse koffie bij het beste van de wereld hoort, moet je weten dat het leven van meer dan 550.000 gezinnen in het teken van koffie staat. Voor ons is het niet alleen werk, koffie is onze cultuur. Om de diversiteit van onze koffie te mogen laten zien en proeven tijdens een platform als World of Coffee in Amsterdam is een voorrecht en een eer voor mij. Ik kijk er naar uit om iedereen daar te ontmoeten!”

Naast Colombia zullen koffiesoorten uit de vele andere koffielanden te proeven zijn in de Cupping Rooms en in Roaster Village, waar meer dan 50 gespecialiseerde koffiebranderijen te vinden zijn uit heel Europa.

Internationaal karakter

Ruim 200 internationale standhouders presenteren zich op de beursvloer, een uitstekende mogelijkheid om het zakelijke netwerk uit te breiden en nieuwe relaties aan te gaan.

World of Coffee biedt bezoekers een uitgebreid programma van lezingen en presentaties. Het programma is in hoofdlijnen verdeeld in Lecture Series:

 - Sociale ontwikkeling en gelijkheid

 - Duurzaamheid en transparantie

 - Wetenschap en innovatie

 - Landbouw en koffieverwerking

 - Koffiebranden en verkopen

Jeff Koehler, geprezen auteur van Where the Wild Coffee Grows is aanwezig voor een lezing en signeersessie op vrijdag 22 juni tussen 12.00 en 15.00 uur.

Een nieuw onderdeel van de vakbeurs is Automatic Excellence, waar verschillende producenten van volautomatische koffiemachines laten zien en proeven hoe ze met de nieuwste technieken het uiterste uit koffie kunnen halen in smaak en kwaliteit.

Hoogtepunt

Een jaarlijks hoogtepunt is de Best New Product Competition, de uitreiking vindt plaats op de eerste beursdag. De beste producten zijn de hele beursperiode te zien in de speciaal ingerichte displays en zijn verdeeld in de volgende categorieën:

 - Professionele koffie- of thee-zetapparatuur, van espressomachines tot koffiebranders en molens voor professioneel gebruik.

 - Consumenten koffie- of thee-zetapparatuur, van espressomachines tot koffiebranders en molens voor thuisgebruik.

 - Koffie accessoires, van servies tot barista-tools.

 - Specialty dranken, direct drinkbare dranken.

 - Specialty smaaktoevoegers, bijvoorbeeld siropen en creamers.

 - Verpakking, bijvoorbeeld koffie- en theeverpakkingen.

 - Food, etenswaren die niet vloeibaar zijn.

 - Open categorie, producten of diensten die niet in andere categorieën passen en wel bij de huidige trends passen.

 - Technologie, bijvoorbeeld mobiele applicaties.

 

World of Coffee 2018 is tevens de locatie van het World Barista Championship. De nationaal kampioenen van ruim 40 landen komen naar Amsterdam om te strijden voor een felbegeerde plek in de finale. De World Barista Champion wordt zaterdagmiddag 23 juni bekendgemaakt op het Competition Stage.

Entreekaarten zijn online verkrijgbaar vanaf €25 voor SCA leden en €30 voor niet-leden. Aan de deur zijn kaarten €40. Kaarten geven toegang tot de beurs en het World Barista Championship.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events
Innovatief netwerken tijdens BBB Maastricht 2018

BBB Maastricht, de oudste horecavakbeurs van Nederland, vindt plaats van maandag 8 t/m woensdag 10 oktober in MECC Maastricht. BBB Maastricht biedt een veelzijdig programma voor horecaprofessionals uit ieder segment. Van (speciaal) bieren tot biologische streekproducten en van innovatieve productont...

Creëer een ijzersterke Social Media strategie

Je bedrijf gratis promoten en verkopen op Facebook is aan banden gelegd. Pitchen, promoten, reacties uitlokken, win acties en zelfs vragen om een like, het is allemaal uit den boze. Facebook wil enkel waardevolle verhalen van je zien. Wil je je horecabedrijf actief promoten dan kan dat alleen nog vi...

Verbouwen
Family Naarden is verbouwd

Bij Family Naarden zijn ze een aantal weken geleden druk bezig geweest om alle wanden in de vestiging een nieuwe uitstraling te geven. En het resultaat mag er wezen! De wand achter de counter en bij de bakwand heeft een mooie, frisblauwe tegellaag gekregen. Op de andere wand zijn tegels geplaatst in...

Opening Culinair
Foodhallen Rotterdam geopend op Kop van Zuid

Vanaf vandaag valt er weer flink wat te nassen in Rotterdam. Vier jaar na de introductie van de Foodhallen Amsterdam opent een tweedeindoor foodmarket in 010. Geen gevalletje copy-paste, maar een ras-Rotterdammer van een foodhal. Foodhallen Rotterdam betrekt samen met het naastgelegen designhotel Ro...

Uber Eats breidt uit

Waar Foodora sopt in Nederland, pakt Uber Eats juist door. Het bedrijf breidt voor het einde van dit jaar uit naar Groningen en Haarlem en vergroot het bezorggebied in de regio Den Haag door Scheveningen en Voorburg aan de app toe te voegen. Daarnaast kunnen bestaande en nieuwe gebruikers van de app...

Opening
Sidney Schutte en David Baxter openen Café Cliché

Vandaag opent Café Cliché, de gloednieuwe buurtbrasserie van Amsterdam-Oost. Hier kookt chef David Baxter vijf dagen per week voor de buurt en voor wie in de buurt is. Het initiatief en het menu zijn van Sidney Schutte, die net als Baxter carrière maakte in sterrenrestaurants. ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: