World of Coffee Amsterdam zet koffieland Colombia in de schijnwerpers

30 mei 2018 | David Bakker

Van 21 tot en met 23 juni 2018 is de jaarlijkse Europese koffievakbeurs in Rai Amsterdam, georganiseerd door Specialty Coffee Association (SCA). Hèt evenement waar de nieuwste producten en innovaties gepresenteerd worden en duizenden professionals zich laten inspireren en kunnen netwerken. Dit jaar staat het koffieland Colombia in de schijnwerper als Portrait Country.

Ieder jaar staat er een ander koffieland centraal als Portrait Country. Café de Colombia laat bezoekers het koffieland ervaren met uitgebreide kennis over de koffieregio’s, verschillende proeverijen en de mogelijkheid om de koffieproducenten zelf te ontmoeten.

Juan Valdez (afgevaardigde van Colombiaanse koffieboeren): “Om uit te leggen waarom Colombiaanse koffie bij het beste van de wereld hoort, moet je weten dat het leven van meer dan 550.000 gezinnen in het teken van koffie staat. Voor ons is het niet alleen werk, koffie is onze cultuur. Om de diversiteit van onze koffie te mogen laten zien en proeven tijdens een platform als World of Coffee in Amsterdam is een voorrecht en een eer voor mij. Ik kijk er naar uit om iedereen daar te ontmoeten!”

Naast Colombia zullen koffiesoorten uit de vele andere koffielanden te proeven zijn in de Cupping Rooms en in Roaster Village, waar meer dan 50 gespecialiseerde koffiebranderijen te vinden zijn uit heel Europa.

Internationaal karakter

Ruim 200 internationale standhouders presenteren zich op de beursvloer, een uitstekende mogelijkheid om het zakelijke netwerk uit te breiden en nieuwe relaties aan te gaan.

World of Coffee biedt bezoekers een uitgebreid programma van lezingen en presentaties. Het programma is in hoofdlijnen verdeeld in Lecture Series:

 - Sociale ontwikkeling en gelijkheid

 - Duurzaamheid en transparantie

 - Wetenschap en innovatie

 - Landbouw en koffieverwerking

 - Koffiebranden en verkopen

Jeff Koehler, geprezen auteur van Where the Wild Coffee Grows is aanwezig voor een lezing en signeersessie op vrijdag 22 juni tussen 12.00 en 15.00 uur.

Een nieuw onderdeel van de vakbeurs is Automatic Excellence, waar verschillende producenten van volautomatische koffiemachines laten zien en proeven hoe ze met de nieuwste technieken het uiterste uit koffie kunnen halen in smaak en kwaliteit.

Hoogtepunt

Een jaarlijks hoogtepunt is de Best New Product Competition, de uitreiking vindt plaats op de eerste beursdag. De beste producten zijn de hele beursperiode te zien in de speciaal ingerichte displays en zijn verdeeld in de volgende categorieën:

 - Professionele koffie- of thee-zetapparatuur, van espressomachines tot koffiebranders en molens voor professioneel gebruik.

 - Consumenten koffie- of thee-zetapparatuur, van espressomachines tot koffiebranders en molens voor thuisgebruik.

 - Koffie accessoires, van servies tot barista-tools.

 - Specialty dranken, direct drinkbare dranken.

 - Specialty smaaktoevoegers, bijvoorbeeld siropen en creamers.

 - Verpakking, bijvoorbeeld koffie- en theeverpakkingen.

 - Food, etenswaren die niet vloeibaar zijn.

 - Open categorie, producten of diensten die niet in andere categorieën passen en wel bij de huidige trends passen.

 - Technologie, bijvoorbeeld mobiele applicaties.

 

World of Coffee 2018 is tevens de locatie van het World Barista Championship. De nationaal kampioenen van ruim 40 landen komen naar Amsterdam om te strijden voor een felbegeerde plek in de finale. De World Barista Champion wordt zaterdagmiddag 23 juni bekendgemaakt op het Competition Stage.

Entreekaarten zijn online verkrijgbaar vanaf €25 voor SCA leden en €30 voor niet-leden. Aan de deur zijn kaarten €40. Kaarten geven toegang tot de beurs en het World Barista Championship.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Patisserie Advertorial
Creëer je eigen unieke dessert

Patisserie speelt een steeds belangrijkere rol in de Nederlandse horeca. Met een mooi stukje patisserie kun je een geweldige indruk maken op je gasten, hetgeen kan zorgen voor meer omzet. Het is belangrijk om innovatief te blijven. Zo kan het aanbieden van huisgemaakte patisserie een manier zijn om ...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Drinks Achtergronden
Terrasonderzoek: Oslo het duurst, Amsterdam goedkoop

Oslo is de duurste stad van Europa om een terras te pakken. De gemiddelde prijs voor een rondje drank op het terras in de Noorse hoofdstad is € 53,71. Dit is ruim drie keer zo duur als Budapest, waar je € 15,94 kwijt bent voor een rondje (2 espresso, 2 fris, 2 halve liters bier en 2 ros&ea...

Interview Longread
Interview: lunchcafé waar je kunt douchen

Lunchrooms bevinden zich in de meeste gevallen in (stads)centra en stemmen daar het aanbod op af. Winkelend publiek, vriendinnengroepen en schoolgaande jeugd zijn er kind aan huis, maar je zult er zelden een trucker zien. Bij Lunchcafé Jut & Jul is het juist andersom, de truckers kunnen h...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: