Wederom grote omzetgroei voor De Beren (bezorg)restaurants

7 februari 2018 | David Bakker

Vorige week werden tijdens het jaarlijkse nieuwsjaarevent van De Beren de omzetcijfers van 2017 bekend gemaakt. De horecaketen opende afgelopen jaar maar liefst acht nieuwe vestigingen. Dankzij de goede prestaties van alle nieuwe en bestaande vestigingen is de omzet van de horecaketen met 35% gegroeid ten opzichte van 2016. Ad Schaap, eigenaar van De Beren restaurants vertelt: "Dit is een prestatie waar we ontzettend trots op zijn. Mede door de juiste mensen om ons heen te verzamelen, bereiken wij met elkaar wat we willen en bepalen we ons eigen succes. Samen met de franchisenemers, managers en alle medewerkers weten we De Beren elk jaar naar een hoger niveau te tillen."

Toekomstplannen voor 2018

In 2017 opende De Beren nieuwe vestigingen door heel Nederland. Waar de keten voorheen vooral bekend was in Zuid-Holland, de regio waar ‘De grote Berendroom’ 34 jaar geleden begon, genieten zij nu van landelijke naamsbekendheid. Het doel voor het nieuwe jaar is om minimaal vijftien vestingen te openen door het hele land. Hiervoor timmeren zij hard aan de weg: deze maand opent De Beren een zaak in Apeldoorn en in april opent een vestiging in Groningen. Het geheim van het succes van deze horecaketen? Martijn Jansen, eigenaar van De Beren bezorgrestaurants vertelt: "als ondernemers blijven wij onszelf ontwikkelen en uitdagen: voor ons bestaan er geen grenzen in het groeien en dromen. Daarnaast vinden we het belangrijk om naar onze medewerkers te kijken wanneer het goed gaat, en in de spiegel te kijken als het slecht gaat, niet andersom." 

Een restaurantmerk met een sterke persoonlijkheid. Het typisch Rotterdamse horecaconcept De Beren staat bekend om haar kwalitatieve royale gerechten voor een vriendelijke prijs. De Beren startte in 1984 met de opening van een eetcafé op de Noordsingel in Rotterdam. Inmiddels is het concept uitgegroeid tot een succesvolle horecaformule met restaurants en bezorgrestaurants door heel Nederland.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Franchise Friendly Concepts sluit zich aan bij NLVVM

Franchise Friendly Concepts – de onderneming die de ketens Kwalitaria en Délifrance in beheer heeft – sluit zich aan bij de Nederlandse Vereniging van Maaltijdbezorgers. Sinds 2014 bundelen de grootste namen binnen deze branche hun krachten en streven naar een strak georganiseerde...

Wet- en regelgeving Amsterdam
Ministerie sluit horecazaken vanwege arbeidsmarktfraude

Vervalsing van loonstroken, het tewerkstellen van vreemdelingen zonder vergunning, sjoemelen met arbeidstijden en onderbetaling. De Inspectie SZW constateerde deze overtredingen bij diverse horecaondernemingen in de Amsterdamse binnenstad. Ook bij hercontroles bleek er geen verbetering te zijn. In s...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards Video
Video: Baker & Moore wint Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

Afgelopen vrijdag reikte het team van Lunchroom de award voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland uit aan Paul Bakker, de eigenaar van Baker & Moore in Rotterdam. Het winnende broodje heet ‘Mr. Baker goes Asia’ en doet de naam eer aan. De Aziatische invloeden zijn verfijnd, ...

Columns
Column: Hoe zorg je dat je ambitie geen droom blijft?

Tuurlijk heb jij ambities. Elke ondernemer heeft die toch? Want je wilt groeien en je bedrijf continu verbeteren. Meer omzetten en meer overhouden. Meer vrije tijd en toch goed bezig zijn met je bedrijf. 'Ah’s en Oh’s' krijgen als mensen bij je binnenstappen en komen genieten. ...

Achtergronden
Feestdagen in de horeca, wees voorbereid!

De welbekende feestmaand is aanstaande. December is de maand waarin we Sinterklaas en Kerst vieren, maar wist je dat midwinter op 21 december valt, dat het WK Hockey wordt gespeeld en ook het EK handbal voor vrouwen op het programma staat? Goed om te weten. Al deze data vind je in de HorecaMarket...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Baker & Moore in Rotterdam heeft Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland vind je dit jaar in Rotterdam. De inzending van Paul Bakker, de eigenaar van lunchroom Baker & Moore, gooide hoge ogen bij alle juryleden. Het winnende broodje heet ‘Mr. Baker goes Asia’ en doet de naam eer aan. De Aziatische invloeden zij...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: