Wederom grote omzetgroei voor De Beren (bezorg)restaurants

7 februari 2018 | David Bakker

Vorige week werden tijdens het jaarlijkse nieuwsjaarevent van De Beren de omzetcijfers van 2017 bekend gemaakt. De horecaketen opende afgelopen jaar maar liefst acht nieuwe vestigingen. Dankzij de goede prestaties van alle nieuwe en bestaande vestigingen is de omzet van de horecaketen met 35% gegroeid ten opzichte van 2016. Ad Schaap, eigenaar van De Beren restaurants vertelt: "Dit is een prestatie waar we ontzettend trots op zijn. Mede door de juiste mensen om ons heen te verzamelen, bereiken wij met elkaar wat we willen en bepalen we ons eigen succes. Samen met de franchisenemers, managers en alle medewerkers weten we De Beren elk jaar naar een hoger niveau te tillen."

Toekomstplannen voor 2018

In 2017 opende De Beren nieuwe vestigingen door heel Nederland. Waar de keten voorheen vooral bekend was in Zuid-Holland, de regio waar ‘De grote Berendroom’ 34 jaar geleden begon, genieten zij nu van landelijke naamsbekendheid. Het doel voor het nieuwe jaar is om minimaal vijftien vestingen te openen door het hele land. Hiervoor timmeren zij hard aan de weg: deze maand opent De Beren een zaak in Apeldoorn en in april opent een vestiging in Groningen. Het geheim van het succes van deze horecaketen? Martijn Jansen, eigenaar van De Beren bezorgrestaurants vertelt: "als ondernemers blijven wij onszelf ontwikkelen en uitdagen: voor ons bestaan er geen grenzen in het groeien en dromen. Daarnaast vinden we het belangrijk om naar onze medewerkers te kijken wanneer het goed gaat, en in de spiegel te kijken als het slecht gaat, niet andersom." 

Een restaurantmerk met een sterke persoonlijkheid. Het typisch Rotterdamse horecaconcept De Beren staat bekend om haar kwalitatieve royale gerechten voor een vriendelijke prijs. De Beren startte in 1984 met de opening van een eetcafé op de Noordsingel in Rotterdam. Inmiddels is het concept uitgegroeid tot een succesvolle horecaformule met restaurants en bezorgrestaurants door heel Nederland.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie
Horecaondernemers zijn positiever dan een jaar geleden

De horeca kijkt met vertrouwen naar 2020, zo blijkt uit het nieuwe SRA-BiZ-visierapport ‘2020 in Zicht, de verwachtingen van Nederlandse ondernemingen’. De consumentenbestedingen zullen waarschijnlijk op peil blijven en buitenlandse toeristen weten ons land nog steeds goed te vinden. Er ...

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Koffie & thee Achtergronden
Starbucks vraagt teveel voor plantaardige melk

Als je bij Starbucks een cappuccino met havermelk bestelt betaal je 70 cent extra. Dit botst met hun eigen klimaatdoelstellingen, want de milieu-impact van plantaardige melk is gemiddeld meer dan de helft lager dan die van koemelk. ProVeg verzoekt daarom de toeslag op plantaardige melk te laten vall...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Culinair Recepten
Wat zit er in de originele bolognesesaus?

De bolognesesaus is de allerbekendste Italiaanse pastasaus. In tegenstelling tot veel andere pastasauzen is deze behoorlijk rijk gevuld, doorgaans is het een saus op basis van gehakt, (gepelde) tomaten, wortel, selderie, knoflook en ui. Hieraan worden vaak nog meer ingrediënten aan toegevoegd, ...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: