Wat komt er in de Arnhemse Korenbeurs?

4 december 2017 | Roy Spijker
Wat komt er in de Arnhemse Korenbeurs?<

De vijf finalisten van de ideeënwedstrijd voor de Korenbeurs zijn bekend. Een jury, met daarin een afvaardiging van ondernemers, Platform Binnenstad Arnhem, bewoners van de binnenstad en externe adviseurs, heeft op basis van de 18 ingezonden ideeën een selectie van de vijf meest kansrijke concepten gemaakt. De vijf finalisten mogen hun ideeën nu verder uitwerken in een businessplan. Daarvoor hebben ze tot begin maart de tijd. In april 2018 wordt definitief bekend wie de winnaar is en wie de Korenbeurs mag exploiteren.

Onder de vijf finalisten zitten indieners uit Arnhem, maar ook Amsterdam en Almere. Opvallend is dat er veel combinaties van functies worden gemaakt. Een hotel gecombineerd met restaurant, een horeca met bierbrouwerij en het concept foodhall.

De vijf beste ideeën

Bierfabriek de Korenbeurs/Herberg de Korenbeurs
Ingediend door: European Hotel Management (Apollo Hotels) en “De Bierfabriek”
Dit concept is een samensmelting van een brouwerij, een café, een restaurant en een herberg. De oude graanhandel staat centraal bij ‘Bierfabriek en Herberg de Korenbeurs’ in de vorm van een brouwerij.
 

Foodhal 2.0
Ingediend door: Atelier Spijker architecten en Kartel exploitatie BV
Foodhal 2.0 biedt een podium voor creatieve (vak-)mensen op het gebied van eten. Wat dit concept uniek maakt is dat er met een wisselende samenstelling van koks wordt gewerkt.
 

Korensche Markthal
Ingediend door: Yellow Concepts, Studio JVL , Königshausen en Design & Practice
De plek waar mensen samenkomen om te genieten van al het lekkers wat koren te bieden heeft. De Korensche Markthal brengt de Korenbeurs weer terug naar haar oorsprong, maar dan in een modern jasje. Koren is de basis van veel etenswaren zoals brood, pizza, taarten, en natuurlijk bier.
 

Poshtel & Fair Taste
Ingediend door: familie de Vries (Elesdeve Holding)
In het teken van ecologisch verantwoord biedt Poshtel & Fair Taste een volledige beleving aan haar gasten. Een Poshtel geeft je de luxe van een driesterrenhotel, maar vraagt de prijs van een hostel. Je kunt hier 24/7 terecht voor een combinatie van een Poshtel en beleefbare ‘fair taste’-horeca.
 

Proeflokaal ‘De Bekoring’
Ingediend door: HBN Holding B.V.
In Proeflokaal De Bekoring draait het om bakkers, brouwers en molenaars. Dit concept richt zich op de ecologische stad & streek landbouw en initiatieven als Slow Food Youth Movement.
 

Over de Korenbeurs
Het monumentale pand de Korenbeurs ligt midden in het centrum van Arnhem, op het bruisende uitgaansplein de Korenmarkt. Het pand stamt uit 1899 en is oorspronkelijk gebouwd voor de graanhandel. Later diende het pand als expositieruimte voor tentoonstellingen. Sinds 1973 is het pand in gebruik als filmhuis en vanaf 2018 zoekt de Korenbeurs een nieuwe toekomst. De nieuwe exploitant wordt in april 2018 bekend gemaakt.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Franchise Friendly Concepts sluit zich aan bij NLVVM

Franchise Friendly Concepts – de onderneming die de ketens Kwalitaria en Délifrance in beheer heeft – sluit zich aan bij de Nederlandse Vereniging van Maaltijdbezorgers. Sinds 2014 bundelen de grootste namen binnen deze branche hun krachten en streven naar een strak georganiseerde...

Wet- en regelgeving Amsterdam
Ministerie sluit horecazaken vanwege arbeidsmarktfraude

Vervalsing van loonstroken, het tewerkstellen van vreemdelingen zonder vergunning, sjoemelen met arbeidstijden en onderbetaling. De Inspectie SZW constateerde deze overtredingen bij diverse horecaondernemingen in de Amsterdamse binnenstad. Ook bij hercontroles bleek er geen verbetering te zijn. In s...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards Video
Video: Baker & Moore wint Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

Afgelopen vrijdag reikte het team van Lunchroom de award voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland uit aan Paul Bakker, de eigenaar van Baker & Moore in Rotterdam. Het winnende broodje heet ‘Mr. Baker goes Asia’ en doet de naam eer aan. De Aziatische invloeden zijn verfijnd, ...

Columns
Column: Hoe zorg je dat je ambitie geen droom blijft?

Tuurlijk heb jij ambities. Elke ondernemer heeft die toch? Want je wilt groeien en je bedrijf continu verbeteren. Meer omzetten en meer overhouden. Meer vrije tijd en toch goed bezig zijn met je bedrijf. 'Ah’s en Oh’s' krijgen als mensen bij je binnenstappen en komen genieten. ...

Achtergronden
Feestdagen in de horeca, wees voorbereid!

De welbekende feestmaand is aanstaande. December is de maand waarin we Sinterklaas en Kerst vieren, maar wist je dat midwinter op 21 december valt, dat het WK Hockey wordt gespeeld en ook het EK handbal voor vrouwen op het programma staat? Goed om te weten. Al deze data vind je in de HorecaMarket...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Baker & Moore in Rotterdam heeft Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland vind je dit jaar in Rotterdam. De inzending van Paul Bakker, de eigenaar van lunchroom Baker & Moore, gooide hoge ogen bij alle juryleden. Het winnende broodje heet ‘Mr. Baker goes Asia’ en doet de naam eer aan. De Aziatische invloeden zij...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: