Vernieuwende fastservice formule WOK& succesvol gelanceerd

12 september 2017 | Roy Spijker

Mie Like Franchise B.V. heeft op 7 september 2017 in Oostzaan de nieuwe Aziatische fastserviceformule WOK& gelanceerd. Partners, pers en (potentiële) franchisenemers hebben de conceptstore bekeken en verschillende producten geproefd. WOK& is vernieuwend in veel opzichten. Zo verkoopt ze geen frisdrank. De wijze van personeelswerving verloopt via social media. Het franchiseconcept voldoet bovendien aan de nieuwste wettelijke eisen.

Onder grote belangstelling van partners, pers en geïnteresseerde franchisenemers hebben Wim Markwat (64) en Boris van Leeuwen (24) hun nieuwe fastservice formule WOK& gepresenteerd. Na een half jaar hard werken achter de schermen, is deze Aziatische, gezonde fastservice formule bijna klaar gestoomd om in Rotterdam van start te gaan aan de Zwart Janstraat.

Via een video is Nawal Hasan (35) voorgesteld als franchisenemer van deze Rotterdamse WOK&. Samen met Boris van Leeuwen gaat ze daarbij in op de vier pijlers van WOK&: Aziatisch en natural food, eerlijkheid, bevlogenheid en maatschappelijke betrokkenheid.

Door de inzet van video en pitches op social media, gaat WOK& personeel werven. “We zijn op zoek naar bevlogen medewerkers. Communicatie en beleving is belangrijk. Ze hoeven geen sollicitatiebrief te schrijven maar kunnen zich via een video presenteren en solliciteren”, vertelt Boris van Leeuwen.

Nadruk op partnerschap
Ook vernieuwend is de wijze waarop de franchiseformule is ingericht: volgens de meest recente wettelijke eisen. De nadruk ligt vooral op partnerschap. De franchise overeenkomst is tot stand gekomen met Ludwig & Van Dam Advocaten in Rotterdam. Zij zijn gespecialiseerd in franchiserecht. Tijdens de bijeenkomst op 7 september gaf formulecoördinator Mike Peters, een korte toelichting op het handboek voor franchisenemers.

Naast een rondleiding bij partner VHC Jongens, konden de aanwezigen de concept- en trainingstore bekijken. Deze bestaat uit een counter, een compacte wokkeuken en zitgelegenheid aan de zijkant. Uitgangspunt is het bereiden van maaltijden in twee minuten tijd, voor de ogen van de klant.

Het assortiment bevat smoothies, sappen, broodjes en salades. WOK& legt het accent op snelheid en gezonde producten.“De klant heeft een ruimte keuze uit 25 gerechten. We gebruiken speciaal voor WOK& ontwikkelde sauzen die laag in suikers en heel smaakvol zijn”, vertelt Wim Markwat.

Laag in suikers
De aanwezigen reageerden enthousiast op de Beef Teriyaki, Green Curry Chicken, Bombay Shrimp en een vegetarische Gado-Gado die ze mochten proeven. De producten van WOK& zijn niet alleen laag in suikers: ze bevatten ook zo min mogelijk e-nummers en zout. Op de menukaart zijn de allergenen en voedingswaarden vermeld. Transparantie is daarbij het uitgangspunt.

De smoothies zijn op natuurlijke basis bereid. Nog een opvallend gegeven: er wordt geen frisdrank verkocht bij deze formule die zich richt op jongvolwassenen. “Mensen die sporten, werken, studeren en te druk zijn om zelf eten te koken maar wel graag gezond willen eten zijn onze doelgroep”, vertelt Boris van Leeuwen.
 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Amsterdam Events
Het Amsterdamse Terrassen Festival verhuist naar Rembrandtpark

Na een succesvolle eerste editie van Het Amsterdamse Terrassen Festival vorig jaar in het Oosterpark, strijkt het grootste terras van Amsterdam dit jaar neer in het Rembrandtpark. Diverse Amsterdamse terrassen sluiten hier gezamenlijk het terrasseizoen af. Ook dit jaar is de crème de la cr...

Food Advertorial
GRATIS Aviko Oerfriet proefpakket!

Oerfriet van Aviko smaakt als zelfgemaakt, is heerlijk knapperig en bakt goudbruin. Precies wat je gasten het allerliefst willen. Proef zelf het verschil en vraag een GRATIS proefpakket aan. Ambachtelijke, verse frietjes met de juiste ‘bite’, een goudbruine kleur en een volle aardappe...

Lekkerste Lunchroombroodje Video
Video: heb jij het Lekkerste Lunchroombroodje van 2018?

Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland. Dat broodje staat misschien al ergens op de kaart, maar waar? Tot 5 oktober 2018 kunnen medewerkers en eigenaren van dagzaken en lunchrooms in Nederland hun creatie inzenden via thijs.jacobs@uitgeverijps.nl. De voorwaarden vind je hier: https://www.lunch...

Culinair Fastservice
Fusie De Pizzabakkers en Da Portare Via

De Pizzabakkers (nu 12 vestigingen) en Da Portare Via (nu 9 vestigingen) maken bekend in de loop van dit jaar te fuseren. De bedrijven zijn ervan overtuigd samen sterker te staan. De kernwaarden van beide bedrijven komen nagenoeg overeen, ze staan voor een ambachtelijke houtovenpizza van hoge kwa...

Achtergronden Tech
Kok op vakantie dankzij keukenmanagementsysteem

De kok kan eindelijk weer eens op vakantie. Niet omdat hij de keuken sluit, maar vanwege de vlekkeloze keukenoperatie, mogelijk gemaakt door een systeem dat het keukenmanagement stroomlijnt. De meeste chefs die ermee werken willen niet anders meer, merkt Arjan Mul op. Arjan is dealer van unTill K...

Fonte Frappés: veganistisch, minder suikers en razend populair

Als horeca ondernemer ben je steeds op zoek naar een hogere omzet en rendementmakers. Frappé is zo’n rendementmaker. Profiteer van de bekendheid en populariteit die de Frappuccino van Starbucks door de jaren heen heeft opgebouwd. De Frappuccino is een espresso, ijsklontjes, melk, suiker...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: