V-label voor Veggieburger McDonalds

25 april 2017 | Roy Spijker

De vegetarische burger – de Veggieburger - die door McDonald’s Nederland in ruim 200 restaurants wordt verkocht, draagt sinds kort het V-label de Vegetariërsbond. Dit Vegetarisch Keurmerk garandeert dat producten geen ingrediënten of hulpstoffen afkomstig van dieren bevatten. McDonald’s is blij met deze erkenning voor de Veggieburger, die sinds december 2016 in bijna al haar restaurants op de menukaart staat.

Het V-Label wordt door de Vegetariërsbond toegekend namens de European Vegetarian Union. Het is bij producten met het V-keurmerk niet meer nodig om te checken of producten volledig vrij zijn van dierlijke ingrediënten en/of hulpstoffen; producten zijn gegarandeerd vegetarisch. De Vegetariërsbond beheert en controleert dit keurmerk in Nederland. Floris de Graad, directeur van de Vegetariërsbond, is blij met de toekenning van het V-label aan de Veggieburger van McDonald’s; ‘in nauwe samenwerking met McDonald’s Nederland hebben wij deze vegetarische burger kunnen controleren op mogelijke dierlijke ingrediënten of hulpstoffen. Wij hebben deze niet geconstateerd en kennen dus graag het belangrijke V-keurmerk toe aan dit product. Ik heb het bereidingsproces zelf gezien en gekeurd. Gasten van McDonald’s kunnen hiermee volledig vertrouwen op het vegetarische karakter van de Veggieburger’.

Eunice Koekkoek van McDonald’s Nederland is blij met de toekenning van het V-label voor de Veggieburger. ‘Al vele jaren presenteren wij onze vegetarische burger aan onze gasten in Nederland en inmiddels kent dit product veel liefhebbers die even geen vlees willen eten. We zijn blij dat de Vegetariërsbond de kwaliteit van de Veggieburger onderstreept door het toekennen van het V-label’. De Veggieburger – die in z’n geheel bestaat uit wortel, rode paprika, groene erwten, groene bonen, aardappel, ui, verse sla, tomaat en plantaardige saus op een sesambroodje – wordt op dit moment in ruim 200 restaurants in Nederland verkocht. ‘De Veggieburger wordt gefrituurd in een aparte pan in 100% plantaardige olie. Bijna alle restaurants in Nederland hebben ruimte voor deze aparte frituurpan op enkele na. Het is onze ambitie om de Veggieburger in alle restaurants te gaan verkopen’, aldus Eunice Koekkoek.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Vlees Marketing
Nationale Week Zonder Vlees is een feit

Halverwege maart is het weer zo ver: de Nationale Week Zonder Vlees in Nederland gaat dan weer van start. Dit evenement is van 9 tot en met 15 maart aan de gang. Veel mensen proberen tijdens deze week geen vlees te eten of in plaats van vlees, vegetarisch te koken. Het doel van dit evenement is om m...

Interieur
"Wij hebben vier barista's in dienst"

Niets is belangrijker dan de goede koffie bij lunchroom Proeverz in Gorinchem. Wim van Willigen, eigenaar van Proeverz: ‘’De mensen gaan vaak naar de vakman of de vakvrouw voor een goed product. Wij van Proeverz staan bekend om onze echte koffie. We hebben dan ook niet voor niks vier bar...

Lunchroom
Ontdekken en genieten: Op wereldreis bij De Ontdekking [video]

Op de hoek van de altijd levendige Voorstraat in Utrecht bevindt zich lunchroom De ontdekking, die je in gedachten even meeneemt naar een ander land. Onder het genot van een Braziliaanse koffie of Arabic-night smoothie, word je even weggetrokken uit de dagelijkse sleur. De Ontdekking zorgt voor e...

Lunchroom Interview
"Ze worden hier echt in hun kracht gezet"

De mooie en speciale samenwerking tussen begeleider en cliënt medewerker is uitermate uniek. De Postkamer is een Grand Café gelegen in het hartje van Nijkerk waar gemotiveerde cliënten begeleid en ondersteund worden door zorgorganisatie Careander. De zaak waar Henriette Eleveld als ...

Lunchroom
Op reportage: La Colline [video]

Nergens in Oss u zo thuis voelen als bij La Colline. Te vinden op d’n heuvel zoals op z’n Brabants gezegd wordt. Wat deze zaak zo bijzonder maakt: “La Colline is de woonkamer van Oss geworden waar alle inwoners uit alle woonwijken van Oss welkom zijn”, zegt verantwoordelijke ...

Opening Rotterdam
Maritiem museum gooit het roer om met eigen horeca

Het Maritiem Museum Rotterdam opent een gloednieuw café op zaterdag 22 februari. Vanaf dat moment baat het museum zijn horeca zelf uit om de bezoekerservaring nog beter te maken, nadat eind vorig jaar ook de museumwinkel in eigen beheer is genomen. Het café draagt de naam ‘Het La...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: