Urban Espresso Bar wint AD Koffietest

19 oktober 2014 |
Urban Espresso Bar wint AD Koffietest<

De AD Koffietest 2014 is gewonnen door de Rotterdamse Urban Espresso Bar. Opmerkelijk: de twee zaken van UEB zijn nog maar vijf maanden geleden
overgestapt op de koffie van de Rotterdamse koffiebranders Giraffe Coffee Roasters. Met twee noteringen in de top 10 (de IJssalon eindigde vorig jaar op nummer 2 én nu weer in de top10) en vier in de top 30 is Giraffe goed vertegenwoordigd. Oprichter Mark Jordaan is er blij mee. “Koffie is hot tegenwoordig en er wordt op veel plekken fantastische koffie gemaakt. Als je dan op één eindigt, mag je daar zeker trots op zijn. Met drie keer een 10 heeft Urban Espressobar West het natuurlijk geweldig gedaan, maar IJssalon Hellevoetsluis weet er ook drie keer een 8,5 uit te slepen. Dat je met zulke cijfers scoort, laat zien hoe sterk het veld tegenwoordig is.”

Over Urban Espresso Bar
In 1992 kwam de Australische Jo McCambridge naar Nederland. Wat ze in Rotterdam vooral miste: goede koffie. Dus opende ze in 2001 aan de Botersloot de eerste vestiging van de Urban Espressobar. In de strakke zaak kon je terecht voor wat te eten en, uiteraard, koffie. Toen de koffiecultuur in de stad groeide, mede dankzij Jo, opende ze in 2011 een tweede zaak aan de Nieuwe Binnenweg.

Samenwerking
Ook bij UEB zijn ze bijzonder tevreden. Jacolien Stubbe is manager van Urban Espresso Bar: “We hebben hier echt geïnvesteerd in een heel goed team dat zwaar geïnteresseerd is in koffie, dus dan is dit extra leuk.” Voor Jacolien is de samenwerking met Giraffe een hele goede. “Als er iets is, staan ze meteen voor ons klaar. Wat voor ons ook fijn is, is dat ze ontzettend compleet zijn. Ze weten niet alleen heel veel van smaak en het branden van koffie, maar kennen het baristavak uit eigen ervaring én weten hoe het is om een zaak te runnen.” Ook voor Giraffe is de samenwerking belangrijk. Mark: “Urban Espresso Bar is een begrip in de stad. Als eerste hielden ze zich serieus bezig met het vak, dat je met zo’n partij samen aan perfectie mag werken, is als brander heel waardevol. Met de Jo en haar team ontwikkelden we een speciale UEB blend, we cuppen (samples proeven) gezamenlijk de topkoffies voor specials. Je daagt elkaar daarbij ook uit, ieder van zijn eigen achtergrond. Welke koffie doet het nu goed bij een typisch Australische koffiedrank als een flat white?”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Achtergronden Rotterdam
Baker&Moore lanceert TO GO picknickservice 'Baker's Box'

Baker&Moore, gevestigd op de Westblaak mag vanaf 1 juni net als de rest van de Nederlandse horeca haar deuren eindelijk weer openen. Tijdens de lockdown is er hard gewerkt aan een nieuw concept. Deze week lanceerde de heer Bakker (eigenaar Baker&Moore) het gloednieuwe concept, genaamd 'B...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Columns
Column Monique van Gevelt: het nieuwe abnormaal

Voor velen van ons is het drukker dan ooit. Dat wil trouwens niet zeggen dat we geld verdienen. Nee, deze crisis is een financieel drama. We zien de reserves verdampen en staren naar de bodem van onze schatkist. En nu onze voordeur op een kier staat voor onze gasten, zijn we er nog lang niet. Hoe de...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: