Topvlees van de houtskoolgrill bij de With

24 mei 2018 | Thijs Jacobs

Dry aged ribeye, kakelvers piepkuiken en spareribs van Iberico. Voor een goed stuk vlees ga je naar de With. Dit nieuwe bar-restaurant op de Witte de Withstraat in Rotterdam is de specialist voor gerechten van de houtskoolgrill. Een mooi drankassortiment en een stijlvolle inrichting vol details maken de beleving bij de Rotterdamse vleesspecialist compleet.

  ‘We laten niemand in de steak!’. Deze uitspraak van de With vertelt alles over het concept. Mooie stukken vlees (van zevende generatie slagersfamilie De Jong & Vader) voeren hier de menukaart aan en de kwaliteit ligt hoog. De drempel om binnen te stappen is daarentegen juist laag. De With kenmerkt zich door een ongedwongen sfeer, een randje Rotterdamse humor en goed gastheerschap.

Houtskoolgrill

Chef Olaf Oldenburg (Arzak** Spanje, Rijks) zwaait de scepter in de keuken. Hij is gespecialiseerd in gerechten van de houtskoolgrill en de Big Green Egg. ‘In de keuken staat een grill van twee meter breed. We kiezen bewust voor houtskool. Niets anders geeft zo’n smaak aan de gerechten. Daar kun je met gas niet tegenop’, vertelt mede-eigenaar Pim de Lange. ‘Maar we laten niemand in de steak. Op onze spannende kaart vind je ook genoeg vis en met de barbecue kunnen we groenten de perfecte garing geven.’ Waar het de chef vooral om draait zijn de bijzondere lichtrokerige smaken en specifieke grill accenten aan gerechten. ‘Dat spelen met vuur en de ongekende bereidingsmogelijkheden, prachtig!’. De With serveert dagelijks diner en borrelgerechten. En bij goed weer kun je op het zonovergoten terras aanschuiven voor een lunch aan de bruisende Witte de Withstraat.

Borrelen

De With zet ook met de drankenkaart in op kwaliteit. Van klinkende wijnen tot cocktails en een breed assortiment (speciaal)bieren. Voor de liefhebbers is er de “bartenders choice”, een smaaksensatie van alles behalve traditionele smaken. Bij de With is het naast goed eten dus ook heerlijk borrelen met vrienden, familie en collega’s. Het restaurant is geschikt voor groepen en er kan lang genoten worden: de With houdt de deuren namelijk tot gezellig laat open.

Rotterdam, Amsterdam, Parijs

De With is misschien een nieuwe naam in de straat, de gezichten erachter zijn bekend in het Rotterdamse horecaland. Het is een concept van de ondernemers achter Ter Marsch & Co®. De ambities van deze ondernemers reiken verder dan alleen Rotterdam. Zo krijgt Ter Marsch & Co Amsterdam een compleet nieuwe invulling en opent de locatie in Parijs binnenkort haar deuren.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview KHN Longread
Interview nieuwe directeur KHN: “Meer zichtbaarheid in politiek Den Haag”

Afschaffing van de pariteitsclausules, minder macht voor de OTA’s, een eerlijk speelveld creëren en de problemen op de arbeidsmarkt aanpakken. Dirk Beljaarts is per 1 februari de nieuwe algemeen directeur van de Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en is ambitieus. “Met bijna 450.000 ...

Economie
Horecaondernemers verwachten voorzichtige groei in 2019

De horeca groeit dankzij een ‘gouden mix’ van economische expansie en een grotere toestroom van toeristen, plus het goede weer in een groot deel van 2018. De omzet in de branche neemt al ruim vijf jaar elk kwartaal toe. De verwachting is dat in 2019 het oplopende personeelstekort echt...

Zo zet je een succesvol horecaconcept neer

Het ene na het andere horecaconcept werd de laatste jaren geopend. Van vegan koffie bars en bierkelders tot een heus avocadorestaurant. En allen succesvol! De wens van de consument verandert drastisch en om bij te blijven is een helder concept nodig. De HM Academy helpt je daarbij en organiseert op ...

Wet- en regelgeving
Rechter: maaltijdbezorgers Deliveroo geen zzp'ers, Deliveroo in beroep

De maaltijdbezorgers van Deliveroo zijn zzp'ers en mogen aanspraak maken op dienstverband. Dat bepaalde de rechter in Amsterdam vanmiddag. Deliveroo gaat in beroep tegen de uitspraak. Vorig jaar besloot Deliveroo om de aflopende contracten van bezorgers niet te verlengen. Zo konden bezorgers...

Koffie & thee Achtergronden
Onderzoek prijsontwikkeling koffie en thee in lunchrooms

De prijsontwikkeling van koffie en thee binnen lunchrooms is nog vrijwel nooit onderzocht. Daarom deed de redactie van vakblad Lunchroom zelf een onderzoekje naar de prijsontwikkeling gedurende de afgelopen twee jaar en daarbij keken zij ook nog verder terug, naar het jaar 2001 om precies te zijn. I...

Onderwijs Ondernemen
Training concepting voor gepassioneerde horecaondernemers

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: