TGI Fridays komt naar Nederland

21 september 2016 | Thijs Jacobs

TGI Fridays komt naar Nederland. De Amerikaanse franchiseketen van bar en grillrestaurants heeft een overeenkomst gesloten met Beijk Catering voor de uitrol van het casual dining concept in Nederland. De ambitie is om binnen 10 jaar 15 restaurants te hebben op A1-locaties in alle grote steden. De eerste zaak moet volgend jaar oktober de deuren openen.

TGI Fridays combineert een grillrestaurant met een (cocktail)bar. Kernwaarden van de formule zijn een hoge servicegraad, gastvrijheid, toegankelijkheid en fun. Binnen het menu ligt de nadruk op kwaliteitsburgers, -steaks en -ribs. Daarnaast biedt het concept ook pasta’s, salades en ‘eten om te delen’, zoals nacho’s en pizzaslices. Na een dag hard werken, voor een bezoek aan de bioscoop of gewoon even tijdens de lunch; TGI Fridays is er om elkaar te ontmoeten, om te socializen, plezier te hebben en lekker te eten en te drinken. Het eten wordt persoonlijk geserveerd en het zogenoemde ‘flair bartending’ speelt een belangrijke rol in het vermaken van de gasten. De formule is met deze insteek succesvol in inmiddels zestig landen en heeft meer dan 900 restaurants.

Zeer verheugd

Jean Baudrand, Vice President International Franchise Development, is zeer verheugd met de toetreding tot de Nederlandse markt: “Het was al enige tijd onze ambitie om hier een vestiging te openen. Samen met het zeer bekwame franchise adviesbureau Koelewijn & Partners hebben we gespeurd naar de juiste partner in Nederland. We zochten een partij met ervaring met casual dining en ervaring in het opbouwen van een merk, in Beijk Catering hebben we die gevonden. Samen geven we nu vorm en inhoud aan de opening van de eerste zaak in Nederland.” Volgens Baudrand is er geen concept in Nederland dat te vergelijken is met TGI Fridays. “We zijn dan ook zeer enthousiast om Nederland kennis te laten maken met onze unieke en typische Amerikaanse stijl van casual dining. De sfeer in onze restaurants is ongedwongen; niets moet, maar er kan veel.”

Langgekoesterde wens

Directeur Fokko van der Velde van Beijk Catering vertelt dat een lang gekoesterde wens van hem uitkomt. “Ik kende de formule al jaren, ben er echt fan van. Na het moment dat Koelewijn & Partners bij ons aanklopte was het snel beklonken.” Van der Velde laat weten in gesprek te zijn met verschillende pandeigenaren. Hij denkt de eerste vestiging volgend jaar oktober te kunnen openen. Er wordt gekeken naar panden van minimaal 500 vierkante meter op A1-locaties. “De ambitie is er om in 10 jaar 15 vestigingen te openen in vooral de grote steden in Nederland”, aldus Van der Velde.

Over TGI Fridays

TGI Fridays is een casual dining franchiseconcept. Het combineert een bar met een grillrestaurant. Het biedt authentieke Amerikaanse gerechten en drankjes, persoonlijk geserveerd. Belangrijk doel van TGI Fridays is mensen bij elkaar brengen en hen in een ongedwongen sfeer te laten genieten van eten en drinken. Burgers, steaks en ribs zijn de speerpunten in het assortiment, evenals cocktails. De vrijdag was stichtend uitgangspunt van het concept, waaruit de merkbelofte ‘Hier is het is altijd vrijdag’ is geboren. TGI Fridays heeft inmiddels meer dan 900 restaurants in meer dan 60 landen. Er werken bijna 74.000 mensen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Koffie & thee Achtergronden
Starbucks vraagt teveel voor plantaardige melk

Als je bij Starbucks een cappuccino met havermelk bestelt betaal je 70 cent extra. Dit botst met hun eigen klimaatdoelstellingen, want de milieu-impact van plantaardige melk is gemiddeld meer dan de helft lager dan die van koemelk. ProVeg verzoekt daarom de toeslag op plantaardige melk te laten vall...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Culinair Recepten
Wat zit er in de originele bolognesesaus?

De bolognesesaus is de allerbekendste Italiaanse pastasaus. In tegenstelling tot veel andere pastasauzen is deze behoorlijk rijk gevuld, doorgaans is het een saus op basis van gehakt, (gepelde) tomaten, wortel, selderie, knoflook en ui. Hieraan worden vaak nog meer ingrediënten aan toegevoegd, ...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Interview
Zus&Zus: eigentijdse lunchroom in Barneveld [video]

Zus&Zus is een kleine lunchroom gevestigd op het Dijkje in Barneveld. Het is opgericht door de twee zussen Dynande en Sharissa. Nadat Dynande haar opleiding tot banketbakker had afgerond en Sharissa haar baan in de zorg had opgezegd, besloten de twee hun passie voor bakken te volgen. Na een jaar...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: