Ter Marsch & Co lanceert de wietburger

21 december 2017 | Roy Spijker

Burgerbar Ter Marsch & Co staat bekend om haar prijswinnende burgers, passie voor smaak, innovatie en verrassende ingrediënten. Afgelopen jaar introduceerden zij de Wiedewietsaus op basis van biologische cannabis. Een ode aan Amsterdam en de Hollandse wietcultuur. Voor komend jaar hebben zij opnieuw een spraakmakende primeur: de Cannabis Burger. 

Een smaakvolle burger ontwikkeld door chef Olaf Oldenburg op een brioche wietbroodje uit eigen bakkerij 'Bakkerij Ter Marsch by Edwin Klaasen'. Deze limited edition burger is vanaf dinsdag 9 januari 2018 gedurende een week te proeven bij Ter Marsch & Co in Amsterdam en Rotterdam. De lancering vindt plaats tijdens de hamburgercompetitie op maandag 8 januari 2018 tijdens de horecavakbeurs Horecava in Amsterdam. 

Sublieme ingrediënten
Chef Olaf Oldenburg en bakker Edwin Klaasen werken al geruime tijd succesvol samen. Al eerder ontwikkelden ze de ultieme burgerbol. Ook bij de Cannabis Burger sloegen ze de handen ineen. Deze limited edition burger wordt gemaakt met dry aged Angus Beef, Japans Wagu en langzaam gegaarde biokalfsnek op Brioche wietbroodje uit eigen bakkerij (zou niet alles nog eens helemaal benoemen bovenin al gedaan) De burger is voorzien van originele, veelal biologische ingrediënten zoals Hollandse kropsla, oude Remeker kaascrumble, gedroogde tomaat, zoetzure tomaat, Cornichon relish, romige limoenwietsaus en gepofte boekweit. De unieke briochebol is gemaakt van pure ingrediënten; tarwebloem, verse scharreleieren, roomboter en volle melk van de boer. De bol wordt verrijkt met poeder van gedroogde wietbladeren zonder THC. De gast wordt niet high van de wiet, maar wel van de zintuigprikkelende smaak.

Over de familie Ter Marsch
Het burgerconcept Ter Marsch & Co werd begin 2014 gelanceerd in de Witte de Withstraat in Rotterdam. Toen tijdens de verbouwing van het pand het glas in lood raam tevoorschijn kwam met daarop Ter Marsch & Co, van oudsher een ambachtelijke Vleeschhouwerij die er ooit was gevestigd, was de naam een feit.

Kort na de opening won Ter Marsch & Co de eerste prijs voor zijn hamburgers: de Gouden Burger Spatel, op de voet gevolgd door de titels ‘Beste Hamburger van Rotterdam’ en ‘Beste Burger van Nederland’ uitgeroepen door de horecavakbeurs Horecava. Daarnaast werd het restaurant in 2015 gevraagd om deel te nemen aan de World Food Championships in Florida waar zij als 12e van de wereld eindigde.

In maart 2016 opende in hartje centrum Amsterdam een pop-up versie van Ter Marsch & Co op de hoek van de Vijzelstraat / Bloemenmarkt. Deze zaak werd door Esquire uitgeroepen tot ‘Beste Burgerbar van Amsterdam’.

Afgelopen zomer was Ter Marsch & Co opnieuw deelnemer aan de World Food Championships 2017 en staat er voor 2018 een Parijse vestiging op de planning.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie
Horecaondernemers verwachten voorzichtige groei in 2019

De horeca groeit dankzij een ‘gouden mix’ van economische expansie en een grotere toestroom van toeristen, plus het goede weer in een groot deel van 2018. De omzet in de branche neemt al ruim vijf jaar elk kwartaal toe. De verwachting is dat in 2019 het oplopende personeelstekort echt...

Zo zet je een succesvol horecaconcept neer

Het ene na het andere horecaconcept werd de laatste jaren geopend. Van vegan koffie bars en bierkelders tot een heus avocadorestaurant. En allen succesvol! De wens van de consument verandert drastisch en om bij te blijven is een helder concept nodig. De HM Academy helpt je daarbij en organiseert op ...

Wet- en regelgeving
Rechter: maaltijdbezorgers Deliveroo geen zzp'ers, Deliveroo in beroep

De maaltijdbezorgers van Deliveroo zijn zzp'ers en mogen aanspraak maken op dienstverband. Dat bepaalde de rechter in Amsterdam vanmiddag. Deliveroo gaat in beroep tegen de uitspraak. Vorig jaar besloot Deliveroo om de aflopende contracten van bezorgers niet te verlengen. Zo konden bezorgers...

Koffie & thee Achtergronden
Onderzoek prijsontwikkeling koffie en thee in lunchrooms

De prijsontwikkeling van koffie en thee binnen lunchrooms is nog vrijwel nooit onderzocht. Daarom deed de redactie van vakblad Lunchroom zelf een onderzoekje naar de prijsontwikkeling gedurende de afgelopen twee jaar en daarbij keken zij ook nog verder terug, naar het jaar 2001 om precies te zijn. I...

Onderwijs Ondernemen
Training concepting voor gepassioneerde horecaondernemers

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Lunch Opening
23-jarige onderneemster Naomi Jansen opent Vital4Skool in Leek

Op maandag 7 januari opende Naomi Jansen in Leek haar gezonde schoolkantine. Ze is slechts 23 jaar en is nu al een eigen zaak begonnen. Naomi koos voor de scholengemeenschap rsg de Borgen om het cateringbedrijf op te zetten. Haar oog viel daarbij op de franchiseformule Vital4Skool. Dat Naomi voor...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: