Ter Marsch & Co lanceert de wietburger

21 december 2017 | Roy Spijker

Burgerbar Ter Marsch & Co staat bekend om haar prijswinnende burgers, passie voor smaak, innovatie en verrassende ingrediënten. Afgelopen jaar introduceerden zij de Wiedewietsaus op basis van biologische cannabis. Een ode aan Amsterdam en de Hollandse wietcultuur. Voor komend jaar hebben zij opnieuw een spraakmakende primeur: de Cannabis Burger. 

Een smaakvolle burger ontwikkeld door chef Olaf Oldenburg op een brioche wietbroodje uit eigen bakkerij 'Bakkerij Ter Marsch by Edwin Klaasen'. Deze limited edition burger is vanaf dinsdag 9 januari 2018 gedurende een week te proeven bij Ter Marsch & Co in Amsterdam en Rotterdam. De lancering vindt plaats tijdens de hamburgercompetitie op maandag 8 januari 2018 tijdens de horecavakbeurs Horecava in Amsterdam. 

Sublieme ingrediënten
Chef Olaf Oldenburg en bakker Edwin Klaasen werken al geruime tijd succesvol samen. Al eerder ontwikkelden ze de ultieme burgerbol. Ook bij de Cannabis Burger sloegen ze de handen ineen. Deze limited edition burger wordt gemaakt met dry aged Angus Beef, Japans Wagu en langzaam gegaarde biokalfsnek op Brioche wietbroodje uit eigen bakkerij (zou niet alles nog eens helemaal benoemen bovenin al gedaan) De burger is voorzien van originele, veelal biologische ingrediënten zoals Hollandse kropsla, oude Remeker kaascrumble, gedroogde tomaat, zoetzure tomaat, Cornichon relish, romige limoenwietsaus en gepofte boekweit. De unieke briochebol is gemaakt van pure ingrediënten; tarwebloem, verse scharreleieren, roomboter en volle melk van de boer. De bol wordt verrijkt met poeder van gedroogde wietbladeren zonder THC. De gast wordt niet high van de wiet, maar wel van de zintuigprikkelende smaak.

Over de familie Ter Marsch
Het burgerconcept Ter Marsch & Co werd begin 2014 gelanceerd in de Witte de Withstraat in Rotterdam. Toen tijdens de verbouwing van het pand het glas in lood raam tevoorschijn kwam met daarop Ter Marsch & Co, van oudsher een ambachtelijke Vleeschhouwerij die er ooit was gevestigd, was de naam een feit.

Kort na de opening won Ter Marsch & Co de eerste prijs voor zijn hamburgers: de Gouden Burger Spatel, op de voet gevolgd door de titels ‘Beste Hamburger van Rotterdam’ en ‘Beste Burger van Nederland’ uitgeroepen door de horecavakbeurs Horecava. Daarnaast werd het restaurant in 2015 gevraagd om deel te nemen aan de World Food Championships in Florida waar zij als 12e van de wereld eindigde.

In maart 2016 opende in hartje centrum Amsterdam een pop-up versie van Ter Marsch & Co op de hoek van de Vijzelstraat / Bloemenmarkt. Deze zaak werd door Esquire uitgeroepen tot ‘Beste Burgerbar van Amsterdam’.

Afgelopen zomer was Ter Marsch & Co opnieuw deelnemer aan de World Food Championships 2017 en staat er voor 2018 een Parijse vestiging op de planning.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Patisserie Advertorial
Creëer je eigen unieke dessert

Patisserie speelt een steeds belangrijkere rol in de Nederlandse horeca. Met een mooi stukje patisserie kun je een geweldige indruk maken op je gasten, hetgeen kan zorgen voor meer omzet. Het is belangrijk om innovatief te blijven. Zo kan het aanbieden van huisgemaakte patisserie een manier zijn om ...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Drinks Achtergronden
Terrasonderzoek: Oslo het duurst, Amsterdam goedkoop

Oslo is de duurste stad van Europa om een terras te pakken. De gemiddelde prijs voor een rondje drank op het terras in de Noorse hoofdstad is € 53,71. Dit is ruim drie keer zo duur als Budapest, waar je € 15,94 kwijt bent voor een rondje (2 espresso, 2 fris, 2 halve liters bier en 2 ros&ea...

Interview Longread
Interview: lunchcafé waar je kunt douchen

Lunchrooms bevinden zich in de meeste gevallen in (stads)centra en stemmen daar het aanbod op af. Winkelend publiek, vriendinnengroepen en schoolgaande jeugd zijn er kind aan huis, maar je zult er zelden een trucker zien. Bij Lunchcafé Jut & Jul is het juist andersom, de truckers kunnen h...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: