Takeaway.com: 56 procent meer bestellingen in vierde kwartaal van 2019 

14 januari 2020 | Thijs Jacobs

Takeaway.com N.V. gaf een orderupdate uit voor het vierde kwartaal van 2019, waaruit blijkt dat er in totaal 56 procent meer werd besteld en Duitsland er met een plus van 137 procent duidelijk bovenuit steekt qua groei. Jitse Groen, CEO van Takeaway.com: "Takeaway.com heeft in het vierde kwartaal van 2019 een sterke ordergroei laten zien, met name in Duitsland, waar onze groei in vergelijking met voorgaande kwartalen is versneld. Vorig jaar was in veel opzichten een gedenkwaardig jaar voor ons bedrijf en we zijn verheugd om ook in 2020 het absoluut beste online voedselleveringsbedrijf te kunnen blijven bouwen."

Op 12 november 2019 tekende Takeaway.com als officiële partner van de UEFA EURO 2020™, met een topsponsorpakket inclusief pan-Europese uitzendrechten en in-stadiumreclame. Takeaway.com is actief in veel van de landen die deelnemen aan het toernooi, evenals in een aantal van de gaststeden, waaronder Amsterdam, Boekarest en München.

Partnerschap met McDonald's

Takeaway.com heeft zijn wereldwijde partnerschap met McDonald's verder versterkt met uitbreiding in België, Israël en Nederland in het vierde kwartaal van 2019. McDonald's was al beschikbaar voor klanten van Takeaway.com in Duitsland, Polen en Bulgarije.

De uitrol van Scoober werd voortgezet met de toevoeging van 18 steden in het vierde kwartaal van 2019. Scoober is nu actief in 91 steden in tien landen.

Op 10 januari 2020 had Takeaway.com geldige aanvaardingen ontvangen die ongeveer 80,4 procent van de stemrechten van Just Eat vertegenwoordigen en als gevolg daarvan is het verhoogde aanbod van Takeaway.com onvoorwaardelijk geworden wat betreft aanvaardingen. Takeaway.com verwacht dat het aanbod uiterlijk op 31 januari 2020 geheel onvoorwaardelijk en volledig zal worden verklaard.

Over Takeaway.com

Takeaway.com is de toonaangevende online marktplaats voor de levering van levensmiddelen op het Europese vasteland en in Israël. Het bedrijf richt zich op het verbinden van consumenten en restaurants via haar platform. Met bijna 50.000 aangesloten restaurants biedt Takeaway.com de consument een grote verscheidenheid aan voedselkeuze. Takeaway.com werkt voornamelijk samen met bezorgingsrestaurants. Daarnaast levert Takeaway.com in 91 steden in tien landen ook bezorgingsdiensten voor restaurants die niet zelf leveren.

Takeaway.com is in 2000 opgericht en is snel uitgegroeid tot de toonaangevende online bezorgmarkt voor levensmiddelen op het Europese vasteland, met vestigingen in Nederland, Duitsland, België, Polen, Oostenrijk, Israël, Zwitserland, Luxemburg, Portugal, Bulgarije en Roemenië. In de twaalf maanden eindigend op 30 juni 2019 heeft Takeaway.com meer dan 123 miljoen bestellingen van 16,7 miljoen unieke consumenten verwerkt.

Met ongeveer 4.500 medewerkers verwerkte Takeaway.com orders ter waarde van €2,3 miljard en genereerde het bedrijf een omzet van bijna €315 miljoen in de twaalf maanden eindigend op 30 juni 2019.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie
Horecaondernemers zijn positiever dan een jaar geleden

De horeca kijkt met vertrouwen naar 2020, zo blijkt uit het nieuwe SRA-BiZ-visierapport ‘2020 in Zicht, de verwachtingen van Nederlandse ondernemingen’. De consumentenbestedingen zullen waarschijnlijk op peil blijven en buitenlandse toeristen weten ons land nog steeds goed te vinden. Er ...

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Koffie & thee Achtergronden
Starbucks vraagt teveel voor plantaardige melk

Als je bij Starbucks een cappuccino met havermelk bestelt betaal je 70 cent extra. Dit botst met hun eigen klimaatdoelstellingen, want de milieu-impact van plantaardige melk is gemiddeld meer dan de helft lager dan die van koemelk. ProVeg verzoekt daarom de toeslag op plantaardige melk te laten vall...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Culinair Recepten
Wat zit er in de originele bolognesesaus?

De bolognesesaus is de allerbekendste Italiaanse pastasaus. In tegenstelling tot veel andere pastasauzen is deze behoorlijk rijk gevuld, doorgaans is het een saus op basis van gehakt, (gepelde) tomaten, wortel, selderie, knoflook en ui. Hieraan worden vaak nog meer ingrediënten aan toegevoegd, ...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: