Takeaway.com: 56 procent meer bestellingen in vierde kwartaal van 2019 

14 januari 2020 | Thijs Jacobs

Takeaway.com N.V. gaf een orderupdate uit voor het vierde kwartaal van 2019, waaruit blijkt dat er in totaal 56 procent meer werd besteld en Duitsland er met een plus van 137 procent duidelijk bovenuit steekt qua groei. Jitse Groen, CEO van Takeaway.com: "Takeaway.com heeft in het vierde kwartaal van 2019 een sterke ordergroei laten zien, met name in Duitsland, waar onze groei in vergelijking met voorgaande kwartalen is versneld. Vorig jaar was in veel opzichten een gedenkwaardig jaar voor ons bedrijf en we zijn verheugd om ook in 2020 het absoluut beste online voedselleveringsbedrijf te kunnen blijven bouwen."

Op 12 november 2019 tekende Takeaway.com als officiële partner van de UEFA EURO 2020™, met een topsponsorpakket inclusief pan-Europese uitzendrechten en in-stadiumreclame. Takeaway.com is actief in veel van de landen die deelnemen aan het toernooi, evenals in een aantal van de gaststeden, waaronder Amsterdam, Boekarest en München.

Partnerschap met McDonald's

Takeaway.com heeft zijn wereldwijde partnerschap met McDonald's verder versterkt met uitbreiding in België, Israël en Nederland in het vierde kwartaal van 2019. McDonald's was al beschikbaar voor klanten van Takeaway.com in Duitsland, Polen en Bulgarije.

De uitrol van Scoober werd voortgezet met de toevoeging van 18 steden in het vierde kwartaal van 2019. Scoober is nu actief in 91 steden in tien landen.

Op 10 januari 2020 had Takeaway.com geldige aanvaardingen ontvangen die ongeveer 80,4 procent van de stemrechten van Just Eat vertegenwoordigen en als gevolg daarvan is het verhoogde aanbod van Takeaway.com onvoorwaardelijk geworden wat betreft aanvaardingen. Takeaway.com verwacht dat het aanbod uiterlijk op 31 januari 2020 geheel onvoorwaardelijk en volledig zal worden verklaard.

Over Takeaway.com

Takeaway.com is de toonaangevende online marktplaats voor de levering van levensmiddelen op het Europese vasteland en in Israël. Het bedrijf richt zich op het verbinden van consumenten en restaurants via haar platform. Met bijna 50.000 aangesloten restaurants biedt Takeaway.com de consument een grote verscheidenheid aan voedselkeuze. Takeaway.com werkt voornamelijk samen met bezorgingsrestaurants. Daarnaast levert Takeaway.com in 91 steden in tien landen ook bezorgingsdiensten voor restaurants die niet zelf leveren.

Takeaway.com is in 2000 opgericht en is snel uitgegroeid tot de toonaangevende online bezorgmarkt voor levensmiddelen op het Europese vasteland, met vestigingen in Nederland, Duitsland, België, Polen, Oostenrijk, Israël, Zwitserland, Luxemburg, Portugal, Bulgarije en Roemenië. In de twaalf maanden eindigend op 30 juni 2019 heeft Takeaway.com meer dan 123 miljoen bestellingen van 16,7 miljoen unieke consumenten verwerkt.

Met ongeveer 4.500 medewerkers verwerkte Takeaway.com orders ter waarde van €2,3 miljard en genereerde het bedrijf een omzet van bijna €315 miljoen in de twaalf maanden eindigend op 30 juni 2019.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Digitaal Ondernemen
Alles over digitaal ondernemen in je lunchzaak

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Economie Coronacrisis
Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onderzoek van Foodservice Community en GROUP7 onder bijna 600 horeca-, fastservice- (dit zijn broodjeszaken en frituren) en cateringprofessionals, dat tuss ...

Achtergronden
Zonder horeca blijven er maar weinig openbare toiletten over

Op 19 november was het Wereld Toiletdag. Een dag waarop de app HogeNood samen met de Maag Lever Darm Stichting in kaart brengt wat de meest toiletvriendelijke gemeenten van Nederland zijn. De jaarlijkse ranking laat drastische verschillen zien met en zonder horeca, want zoals jullie weten is de hore ...

Financieel Ondernemen
Aftrekbare kosten in je lunchzaak

Als ondernemer maakt u het hele jaar door kosten. Van de meeste kosten is het duidelijk dat u deze kunt aftrekken van uw winst. Denk bijvoorbeeld aan de huur van de ruimte voor uw restaurant. Er zijn echter ook kosten waarbij dit minder voor de hand ligt, zoals de kosten voor werkkleding of een maal ...

Interview
Bedrijfspaspoort: Brood en Zoets

Hoe zou jij je lunchroom omschrijven? "Een beetje een tweede huiskamer voor heel veel mensen. Er komen hier veel vaste gasten, en veel mensen uit de buurt die gezellig voor een kopje koffie of een praatje komen. We zijn een van de weinige die zo vroeg open zijn in de stad, dus er komen dan o ...

Opening
Dunkin’ opent Pop up Store in Amsterdam The Style Outlet

Koffie- en donutgigant Dunkin’ opent haar deuren in Halfweg. Na het succes van de vestigingen die in de overige outlets in Nederland gevestigd zijn kon een Vestiging in de Amsterdamse The Style Outlet niet uitblijven. Trost zijn we dat we in dit mooie project onze nieuwste concept van Dunkin&r ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: