Ziekenhuis biedt koffie Starbucks aan

24 januari 2013 |
Ziekenhuis biedt koffie Starbucks aan<

Het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam is het eerste ziekenhuis in Nederland met een 'We Proudly Serve' espressobar van Starbucks. De koffiezaak werkt hiervoor samen met cateraar Albron.

Behoefte van mensen
Volgend op de eerdere openingen in 2012 op de Erasmus Universiteit en de Christelijke Hogeschool Ede heeft Albron grote verwachtingen van de nieuwe dienstverlening in het ziekenhuis: "Uit ervaring weten we dat deze formule positief wordt ontvangen. Het productaanbod en de uitstraling sluiten naadloos aan op de behoeften van de doelgroep. En dat is uiteindelijk wat wij als organisatie nastreven", aldus Eric Petit, projectmanager bij Albron.

Concept van Starbucks
De We Proudly Serve espressobar is een concept waarin foodservice operators zoals Albron de mogelijkheid hebben om hun productaanbod en klantenervaring te verrijken. Hiervoor levert Starbucks product expertise, service, machines, materialen en training van baristas. De espressobar biedt binnen haar totaal assortiment een uitgebreid aanbod van Starbucks dranken, inclusief 100% Fairtrade premium Starbucks espresso, thee en speciale dranken zoals de Starbucks Frappuccinos.

Myrtille Vromans

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie
Horecaondernemers zijn positiever dan een jaar geleden

De horeca kijkt met vertrouwen naar 2020, zo blijkt uit het nieuwe SRA-BiZ-visierapport ‘2020 in Zicht, de verwachtingen van Nederlandse ondernemingen’. De consumentenbestedingen zullen waarschijnlijk op peil blijven en buitenlandse toeristen weten ons land nog steeds goed te vinden. Er ...

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Koffie & thee Achtergronden
Starbucks vraagt teveel voor plantaardige melk

Als je bij Starbucks een cappuccino met havermelk bestelt betaal je 70 cent extra. Dit botst met hun eigen klimaatdoelstellingen, want de milieu-impact van plantaardige melk is gemiddeld meer dan de helft lager dan die van koemelk. ProVeg verzoekt daarom de toeslag op plantaardige melk te laten vall...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Culinair Recepten
Wat zit er in de originele bolognesesaus?

De bolognesesaus is de allerbekendste Italiaanse pastasaus. In tegenstelling tot veel andere pastasauzen is deze behoorlijk rijk gevuld, doorgaans is het een saus op basis van gehakt, (gepelde) tomaten, wortel, selderie, knoflook en ui. Hieraan worden vaak nog meer ingrediënten aan toegevoegd, ...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: