Starbucks boekt meer omzet en winst

28 april 2016 |

Starbucks heeft zijn omzet in het tweede kwartaal van zijn gebroken boekjaar zien toenemen tot bijna vijf miljard dollar. Dat
is een groei van negen procent ten opzichte van vorig jaar.

China
Ook de winst van de koffieketen steeg, van ruim 495 naar 575 miljoen dollar. Vooral in China groeide Starbucks explosief, met achttien procent meer omzet. De koffieketen wil tegen 2019 over 3400 vestigingen in het Aziatische land beschikken.

Technologische innovatie
Vooral de investeringen in technologische innovatie en het loyaliteitsprogramma stuwen de wereldwijde verkopen, aldus ceo Howard Schultz in een toelichting op de kwartaalcijfers. Zo wil Starbucks zijn klanten bij al zijn vestigingen een gepersonaliseerde ervaring bieden. Hierdoor moeten klanten alle losse vestigingen op dezelfde manier beleven zoals zij hun vaste vestiging ervaren.

Loyaliteitsprogramma
Ook het loyaliteitsprogramma is vernieuwd. Klanten kochten voorheen meerdere items en rekenden deze één voor één af, omdat ze per transactie een punt spaarden. In het nieuwe systeem sparen bezoekers twee punten per uitgegeven dollar, ongeacht het aantal bestellingen. Dit moet ervoor zorgen dat bezoekers hun bestelling in één keer afrekenen.

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Food Achtergronden
Onderzoek: gebruik jij convenience in de keuken?

Graag je aandacht voor dit leuke onderzoek, waarvan we de resultaten binnenkort publiceren. We willen graag weten of jij in je zaak convenience - of gemaksproducten (feitelijk zijn ze hetzelfde) gebruikt. De trend is ambachtelijk en lokaal, maar in hoeverre uit zich dat in de praktijk? Is enkel werk...

Amsterdam Opening
Coffeecompany opent nieuw filiaal aan Bos en Lommerplein

Coffeecompany opent in mei zijn deuren aan het Amsterdamse Bos en Lommerplein. Het is de eerste nieuwe huurder sinds het plein in handen is van Propertize. De koffieketen betrekt het pand van 133 vierkante meter aan de rechterkant van de trap die vanaf de Bos en Lommerweg naar het plein toe leidt. ...

Video
"We bakken 10.000 American pancakes per jaar

The Blueberry is een Amerikaanse lunchroom gevestigd op twee plekken in Amersfoort. De vestiging op Emiclaerhof in Amersfoort-Noord bevat zo’n 70 binnen- en 60 buitenzitplaatsen. Door het hippe en stijlvolle interieur voelt het echt alsof je in Amerika zit. De doelgroep wisselt per locatie,...

Video
Reportage: Brasserie De Haven verbindt jong en oud 

De laatste jaren heeft er in de zorgsector een verschuiving plaats gevonden. Steeds meer mensen moeten langer thuis wonen. “Om die doelgroep in huis te krijgen, moet je ze op een of andere manier lokken en met ze verbinden", vertelt gastheer Arthur Karstens. Zorgcentrum De Haven in Bun...

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Video
Op Reportage: Brownies&downieS Harderwijk

Brownies&downieS... Een concept waar Pernilla Spijker uit Ermelo wel blij van werd. “Ik studeerde commerciële economie aan Windesheim in Zwolle. Ik had geen idee wat ik na de studie wilde doen. Een kantoorbaan is niks voor mij maar ik wilde graag iets voor mijzelf beginnen", aldu...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: