Slager en koffiecaf� bundelen krachten

17 september 2009 |
<

Amsterdam Zuid heeft er deze nazomer een nieuwe hotspot bijgekregen: Hergo & Coffee Company op de Beethovenstraat. Onlangs zijn beide bedrijven een bijzondere en vooral gezellige samenwerking aangegaan. Hoe het werkt? Mensen halen belegde broodjes bij slager Hergo en eten deze op onder het genot van een kopje koffie bij Coffee Company. De samenwerking tussen Hergo en Coffee Company is gezien de liefde voor verse en lekkere producten een logische stap. Ook het publiek en de vaste clientĂšle van beide bedrijven komen veelal overeen.

Zakenmensen lunchen tegelijk met schoolkinderen, jong en oud genieten samen van een koffie en een broodje. Ouders die hun kinderen net naar school hebben gebracht komen even een broodje halen en een kopje koffie drinken en in het weekend is het naar horen zeggen een komen en gaan van hippe Amsterdammers op hun Vespa’s.

Het ambachtelijke slagersbedrijf Hergo werd in 1930 opgericht en is inmiddels uitgegroeid tot een vijftal slagerijen inclusief broodjescounters, een cateringservice en een lunch bezorgservice, dit alles onder de naam Hergo ‘De slager met ’n koksmuts’. Coffee Company opende in 1996 haar eerste filiaal op de Leidsestraat en is in zeer korte tijd uitgegroeid tot een landelijke keten. Geboren uit liefde voor koffie en het ‘grotestadritueel’ is deze populaire koffieketen vandaag de dag niet meer weg te denken uit het straatbeeld.

Lunchroom, Frank Lindner



Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Video
Op Reportage: Brownies&downieS Harderwijk

Brownies&downieS... Een concept waar Pernilla Spijker uit Ermelo wel blij van werd. “Ik studeerde commerciële economie aan Windesheim in Zwolle. Ik had geen idee wat ik na de studie wilde doen. Een kantoorbaan is niks voor mij maar ik wilde graag iets voor mijzelf beginnen", aldu...

Video
Op Reportage: Panino di Pino

Simone Prestifilippo is samen met haar man Michael eigenaar van de lunchroom Panino di Pino. Panino di pino is een lunchroom waar de moderne Italiaanse sfeer samen met de heerlijke broodjes, Pasta’s en sorbetijs in het centraal staat. Panino di Pino is opgericht door de schoonvader van Sim...

Personalia Fastservice
Domino's krijgt Nederlandse CEO voor Europa

Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland publiceerde deze week haar halfjaarcijfers. In Europa realiseerde Domino’s een sterke omzetgroei van +9,4% tot €382,8m (+5,0% SSS) en een EBITDA €29,4m (+15,6%). Daarnaast opende D...

Video
Op Reportage: Het nieuwe Olivier

Brasserie Olivier in Bilthoven is met haar 37 jaar een van de oudste eetgelegenheden in het dorp. Sinds een half jaar is Olivier verhuisd naar een nieuwe locatie. En daar horen veranderingen bij. Eigenaresse Myrna Janssen vertelt trots haar verhaal. ‘’We zijn verhuisd naar de meest ce...

Bezorgen Achtergronden
Brabanders eten vooral kip met carnaval 

Brabantse carnavalsvierders eten graag kip. Dat blijkt uit cijfers van maaltijdplatform Deliveroo. Op basis van data van de carnavalsdagen afgelopen jaren bekeek het bedrijf waar zij tijdens carnaval een piek in bestellingen kunnen verwachten, en waar de feestgangers per stad het meest zin in hebben...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: