Simpele bistro krijgt per abuis Michelinster

20 februari 2017 | Thijs Jacobs

Le Bouche à Oreille, zo heet de simpele bistro/brasserie in de Franse plaats Bourges, waar je voor weinig geld simpele gerechten kunt eten. Voor twaalf euro vijftig heb je al een menu, met als hoofdgerecht Boeuf Bourguignon. Niet slecht natuurlijk, maar of het een Michelinster waard is?

Volgens Michelin wel. Althans: voor even dan... Op de website van Michelin stond het bescheiden restaurantje ineens vermeld (met een ster!) en vele culi's liepen de deur van de zaak ineens plat, tot grote verbazing van de eigenaar en de kok. Ze konden de enorme drukte simpelweg niet aan.

Een week lang bleef de fout bij Michelin onopgemerkt, waarna de fout hersteld werd. Gedurende die week konden de vier vaste personeelsleden het tempo haast niet bijhouden. 

Wat was er gebeurd? De inspecteurs van Michelin hadden het restaurant in Bourges verwisseld met een restaurant in Boutervilliers, 180 kilometer verderop. Dat restaurant heeft immers dezelfde naam. Het chique Bouche à Oreille hanteert prijzen die fors hoger zijn dan in de simpele bistro in Bourges. De eigenaren van beide zaken konden wel smakelijk lachen om het foutje....

Hieronder zie je de Facebook-post, waarin het simpele restaurant Michelin hartelijk bedankt voor de gemaakte fout. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Achtergronden Rotterdam
Baker&Moore lanceert TO GO picknickservice 'Baker's Box'

Baker&Moore, gevestigd op de Westblaak mag vanaf 1 juni net als de rest van de Nederlandse horeca haar deuren eindelijk weer openen. Tijdens de lockdown is er hard gewerkt aan een nieuw concept. Deze week lanceerde de heer Bakker (eigenaar Baker&Moore) het gloednieuwe concept, genaamd 'B...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Columns
Column Monique van Gevelt: het nieuwe abnormaal

Voor velen van ons is het drukker dan ooit. Dat wil trouwens niet zeggen dat we geld verdienen. Nee, deze crisis is een financieel drama. We zien de reserves verdampen en staren naar de bodem van onze schatkist. En nu onze voordeur op een kier staat voor onze gasten, zijn we er nog lang niet. Hoe de...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: