Samuel Levie eerste Smaakburgemeester Amsterdam

2 oktober 2018 | David Bakker

Samuel Levie mag zich de eerste Smaakburgemeester van de metropool Amsterdam noemen. De wethouder van Kunst en Cultuur, Touria Meliani, heeft dit onthuld tijdens de Amsterdam Food Week. Samuel is ondernemer en strijd voor duurzaamheid in de foodwereld. Bij worstmakerij Brandt & Levie, wordt alleen gewerkt met boeren die op een goede en duurzame manier varkens houden.

Een ander initiatief dat Samuel heeft opgericht is Food Cabinet: een project- en campagnebureau voor voedsel en duurzaamheid. Dit jaar vertegenwoordigt hij culinair Amsterdam en zal hij nauw betrokken zijn bij initiatieven om Amsterdam op de culinaire wereldkaart te zetten. Samuel: ''Ik wil vooral een verbindende factor zijn voor de horeca. We kunnen nog heel veel van elkaar leren.''

Amsterdam Food Week staat voor het verbinden, verdiepen en versterken van de food scene, met als doel om Amsterdam samen naar een nog hoger culinair niveau te brengen. Met een gevarieerd programma aan masterclasses, talkshows en discussies worden expertises gedeeld en steekt culinair Amsterdam de koppen bij elkaar.

Programma Amsterdam Food Week

Het programma deze week behandelt alle actuele onderwerpen in onze food scene. Van innovatie, duurzaamheid en diversi­teit, tot distributie- en personeelsbeleid. Hoe gaan we om met het nijpende per­soneelstekort? Wat kunnen we leren van de nieuwste food trends in New York, Berlijn en Londen? Bezorgen we straks met drones? En bovenal: Hoe brengen we onze stad naar een nóg hoger culinair niveau? Deze vragen worden beantwoord aan de hand van inspirerende talks, work­shops, presentaties en rondleidingen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Patisserie Advertorial
Creëer je eigen unieke dessert

Patisserie speelt een steeds belangrijkere rol in de Nederlandse horeca. Met een mooi stukje patisserie kun je een geweldige indruk maken op je gasten, hetgeen kan zorgen voor meer omzet. Het is belangrijk om innovatief te blijven. Zo kan het aanbieden van huisgemaakte patisserie een manier zijn om ...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Drinks Achtergronden
Terrasonderzoek: Oslo het duurst, Amsterdam goedkoop

Oslo is de duurste stad van Europa om een terras te pakken. De gemiddelde prijs voor een rondje drank op het terras in de Noorse hoofdstad is € 53,71. Dit is ruim drie keer zo duur als Budapest, waar je € 15,94 kwijt bent voor een rondje (2 espresso, 2 fris, 2 halve liters bier en 2 ros&ea...

Interview Longread
Interview: lunchcafé waar je kunt douchen

Lunchrooms bevinden zich in de meeste gevallen in (stads)centra en stemmen daar het aanbod op af. Winkelend publiek, vriendinnengroepen en schoolgaande jeugd zijn er kind aan huis, maar je zult er zelden een trucker zien. Bij Lunchcafé Jut & Jul is het juist andersom, de truckers kunnen h...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: