Rein Rambaldo vertelt je alles over interieur

20 augustus 2015 |
Rein Rambaldo vertelt je alles over interieur<

Bij wie anders dan Rein Rambaldo kun je zijn voor de laatste trends en adviezen op interieurgebied. Als eigenaar van ontwerpbureau De Horeca Fabriek
is hij gespecialiseerd in horecaverbouwingen en interieurontwerpen. Hij vertelt in dit exclusieve online interview alles wat je moet weten over interieur in je lunchroom.

Foto: Rein Rambaldo van De Horeca Fabriek

Versbeleving
Versbeleving is een trend in lunchroomland. “Als lunchroom kun je daarop inspelen door aan je gasten te laten zien wat je doet, maakt en verkoopt. Zo kun je stolpjes neerzetten met daaronder zelfgemaakte gebakjes of broodjes”, vertelt Rambaldo. Hij benadrukt vooral dat zelfgemaakte aspect. “In Londen zie je tegenwoordig bijvoorbeeld veel verse smoothies op de kaart staan en kunnen gasten producten zelf opscheppen en afrekenen.” Ook vertelt hij dat er steeds meer gefocust wordt op de kwaliteit van de producten: “Er hoeven geen honderd broodjes op je kaart te staan, maar zorg dat wát je erop hebt staan ook echt goed is.”


EXKi Den Haag: gasten kunnen zelf producten pakken en afrekenen.

Menukaart
Wat betreft die kaart: Rambaldo geeft als advies om alles op één menukaart te zetten; ook, of juist, als je avondeten als lunch aanbiedt. “Laat daarnaast zien waar je producten vandaan komen. Gebruik je bijvoorbeeld brood van een ambachtelijke bakker, vertel dat er dan bij”, zegt hij.

Verlichting
Steeds meer lunchrooms blenden met andere horecazaken, waardoor de zaken vaak nog tot ’s avonds open zijn. Rambaldo adviseert om hier je verlichting goed op aan te passen. “Een goed lichtplan is essentieel. In lunchrooms willen mensen niet in het donker zitten en is het van belang dat er genoeg daglicht is of nagebootst kan worden. ’s Avonds is juist sfeerverlichting belangrijk. Zorg dus dat je met de verlichting in je zaak kunt spelen”, aldus Rambaldo.


EXKi Den Haag: Goede combinatie van daglicht en sfeerverlichting.

Tip
Als laatste tip geeft interieurontwerper Rambaldo aan dat het interieur in je zaak nooit de overhand mag hebben, want op die manier kun je verkeerde verwachtingen creëren. “Laat je interieur aansluiten op je producten."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Lunchroom
Anne&Max wil vijf nieuwe vestigingen in 2020

Anne&Max wilt dé huiskamer in de stad zijn die haar gasten elke dag verrast met heerlijke biologische producten, zeer gastvrije service in mooie karakteristieke panden met een trendy interieur. Anne&Max is hard gegroeid in de afgelopen twee jaar en is nog steeds volop in ontwikkeli...

Opening Rotterdam
Bagels & Beans opent in Rotterdam Alexandrium

Goed nieuws voor wie in het oosten van Rotterdam woont of daar graag gaat shoppen: voor een paddoburgerbagel of de beruchte cheesecake kun je gewoon hier terecht. De vijfde Bagels & Beans van de Maasstad opent op 23 oktober in Rotterdam Alexandrium zijn prachtige glazen puien. Niet te missen als...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Interview Longread
Schenk je geen alcohol? Gemiste kans!

Lang niet alle lunchrooms schenken alcohol. Na een paar minuten ‘googelen’ weten we dat van de grotere lunchketens blijkbaar alleen Anne&Max alcohol schenkt. Dat zet je toch aan het denken… Is het geen gemiste kans om geen alcohol te schenken en waarom doen ze het bij Anne&...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: