Prolongatie keurmerk bij De Heuve in Beuningen

16 maart 2018 | Thijs Jacobs

Het Goed Gefrituurd Keurmerk hangt bij De Heuve in Beuningen al enige tijd aan de gevel en werd onlangs geprolongeerd. Na afloop van de laatste personeelsbijeenkomst kreeg ondernemer Arjan Verploegen het nieuwe certificaat uitgereikt van het Nederlands Frituurcentrum en werd het gevelschildje voorzien van een nieuwe keuringssticker.

Het Goed Gefrituurd Keurmerk is een initiatief van de Vereniging Professionele Frituurders (ProFri) en verschijnt sinds 2015 aan steeds meer gevels van professioneel friturend Nederland.

Drie pijlers


Om het keurmerk te bemachtigen, zijn drie V’s leidend. Dat zijn de V’s van Vakmanschap, Veiligheid en Verantwoordelijkheid. Het Nederlands Frituurcentrum regelt in opdracht van vakvereniging ProFri de toetsing van de bedrijven die zich aanmelden en draagt zorg voor de borging van de verstrekte keurmerken. Om voor het keurmerk in aanmerking te komen hoef je overigens geen lid te zijn van de vereniging. Het keurmerk staat namelijk open voor iedereen in de frituurbranche.

Uit de rapportages van de Mystery Guest-bezoeken en de tweejaarlijkse auditgesprekken blijkt dat Arjan Verploegen samen met zijn team van enthousiaste werknemers nog steeds voldoet aan de voorwaarden die bij het keurmerk horen. De personeelsbijeenkomst werd gebruikt om de puntjes op de i te zetten. Hierbij werden de rapportages van de Mystery Guest bezoekers besproken en toegelicht. Vooraf gingen de medewerkers eerst zelf aan de slag en werd hen gevraagd om heel kritisch naar hun eigen handelen en functioneren te kijken. De resultaten van deze zelfevaluatie werden vergeleken met de bevindingen van de Mystery Guest bezoekers.

Stappenplan 


Het aanvragen van het keurmerk gaat in vijf stappen. Eerst tekent de ondernemer een intentieverklaring, die beschouwd kan worden als een contract met de consument. Stap 2 is het invullen van een checklijst. Deze stap wordt gevolgd door een bezoek van een Mystery Guest. Deze beoordeelt het bedrijf op tal van punten en legt zijn bevindingen vast in een uitgebreide rapportage. Het bedrijf moet in deze fase een minimale score behalen van 75 procent (voor de checklijst én de rapportage). De laatste stap: periodieke herkeuringen. Elk bedrijf wordt ten minste één keer per jaar bezocht door een Mystery Guest en minimaal eens per twee jaar worden de gekeurde bedrijven onderworpen aan een uitgebreide toetsing. Dit alles moet ervoor zorgen dat het bedrijf ook op de langere termijn aan de voorwaarden van het keurmerk blijft voldoen (voorwaarden die vanaf dit jaar trouwens iets worden aangescherpt).

Goedgefrituurd.nl 


Op de website Goedgefrituurd.nl vind je een register met alle gekeurde bedrijven. Ook vindt de consument er informatie over gefrituurde lekkernijen en feiten en fabels over vetten. Verder kan de consument zijn ervaringen met gekeurde bedrijven delen. Hij kan feedback geven over de uitstraling van het bedrijf, gastvrijheid en professionaliteit van de medewerkers, maar ook over de kwaliteit van de producten. De mening van de consument, jouw klanten dus, telt mee bij het verkrijgen én het behouden van het Goed Gefrituurd Keurmerk. Deze meningen worden niet openbaar gemaakt, maar gebruikt om de dienstverlening en de kwaliteit bij de deelnemende bedrijven te verbeteren.

Kijk voor meer informatie op www.frituurcentrum.nl/keurmerk

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Utrecht
De Pizzabakkers Voorstraat opent haar deuren

Komende vrijdag, 21 september, is de feestelijke opening van de tweede vestiging van De Pizzabakkers in Utrecht. De ambachtelijke houtovenpizza’s zijn nu ook te vinden in de Voorstraat. Eigenaren Jean-Marc en Daniël vertellen je wat meer over wat je kan verwachten. Het begin van een...

Events Marketing
Tip: Formule 1 kijken in jouw horecazaak

De Formule 1 is in Nederland ongekend populair, mede door de geweldige prestaties van Max Verstappen. Ook in jouw horecazaak kun je profiteren van dit succes door de races uit te zenden. Maak er een Formule 1-ochtend of -avond van en verzin een speciale actie, zoals het serveren van oranje bitterbal...

Interview Longread
Interview Miljuschka Witzenhausen: ''De Nederlandse horeca is goed bezig''

Miljuschka Witzenhausen is een graag geziene gast binnen het Nederlandse medialandschap. Via een modellenbureau belandde ze bij TMF, ging daarna aan de slag als actrice in soapseries en is nu frequent te zien bij RTL Boulevard, zowel als presentatrice als in de rol van fooddeskundige. Koken is immer...

Achtergronden
Training: hoe maak je jouw horecazaak onderscheidend?

Wat maakt een horecaconcept succesvol? En hoe voorkom je dat je concept blijft steken in de middenmoot? In deze training (15 oktober, in Bunnik) gaan wij het hebben over de, voor velen ontastbare, aspecten die een concept tot een succes maken. Wij leggen uit hoe je het DNA en de werkelijke kernwaard...

Culinair Vega
Zeewier wordt toegankelijker in een burger

Zeewier als voedingsmiddel heeft behoorlijk wat voordelen. Toch eten nog maar weinig Nederlanders het. Door zeewier in een burger te stoppen blijkt het een stuk toegankelijker te worden. En omdat producten van zeewier bovendien vegetarisch zijn, spelen ze in op de trend van duurzame gezonde voeding ...

Amsterdam Culinair
Pop-up restaurant op sterrenniveau

In Amsterdam opent voor slechts één avond een pop-up risotto restaurant op sterrenniveau: de nu al legendarische Peroni Risotteria. Aan het roer staan de Italiaanse Michelinster-chefs The Costardi Brothers, die hun kookkunsten voor het eerst in Nederland komen vertonen. De Risotter...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: