Prolongatie keurmerk bij De Heuve in Beuningen

16 maart 2018 | Thijs Jacobs

Het Goed Gefrituurd Keurmerk hangt bij De Heuve in Beuningen al enige tijd aan de gevel en werd onlangs geprolongeerd. Na afloop van de laatste personeelsbijeenkomst kreeg ondernemer Arjan Verploegen het nieuwe certificaat uitgereikt van het Nederlands Frituurcentrum en werd het gevelschildje voorzien van een nieuwe keuringssticker.

Het Goed Gefrituurd Keurmerk is een initiatief van de Vereniging Professionele Frituurders (ProFri) en verschijnt sinds 2015 aan steeds meer gevels van professioneel friturend Nederland.

Drie pijlers


Om het keurmerk te bemachtigen, zijn drie V’s leidend. Dat zijn de V’s van Vakmanschap, Veiligheid en Verantwoordelijkheid. Het Nederlands Frituurcentrum regelt in opdracht van vakvereniging ProFri de toetsing van de bedrijven die zich aanmelden en draagt zorg voor de borging van de verstrekte keurmerken. Om voor het keurmerk in aanmerking te komen hoef je overigens geen lid te zijn van de vereniging. Het keurmerk staat namelijk open voor iedereen in de frituurbranche.

Uit de rapportages van de Mystery Guest-bezoeken en de tweejaarlijkse auditgesprekken blijkt dat Arjan Verploegen samen met zijn team van enthousiaste werknemers nog steeds voldoet aan de voorwaarden die bij het keurmerk horen. De personeelsbijeenkomst werd gebruikt om de puntjes op de i te zetten. Hierbij werden de rapportages van de Mystery Guest bezoekers besproken en toegelicht. Vooraf gingen de medewerkers eerst zelf aan de slag en werd hen gevraagd om heel kritisch naar hun eigen handelen en functioneren te kijken. De resultaten van deze zelfevaluatie werden vergeleken met de bevindingen van de Mystery Guest bezoekers.

Stappenplan 


Het aanvragen van het keurmerk gaat in vijf stappen. Eerst tekent de ondernemer een intentieverklaring, die beschouwd kan worden als een contract met de consument. Stap 2 is het invullen van een checklijst. Deze stap wordt gevolgd door een bezoek van een Mystery Guest. Deze beoordeelt het bedrijf op tal van punten en legt zijn bevindingen vast in een uitgebreide rapportage. Het bedrijf moet in deze fase een minimale score behalen van 75 procent (voor de checklijst én de rapportage). De laatste stap: periodieke herkeuringen. Elk bedrijf wordt ten minste één keer per jaar bezocht door een Mystery Guest en minimaal eens per twee jaar worden de gekeurde bedrijven onderworpen aan een uitgebreide toetsing. Dit alles moet ervoor zorgen dat het bedrijf ook op de langere termijn aan de voorwaarden van het keurmerk blijft voldoen (voorwaarden die vanaf dit jaar trouwens iets worden aangescherpt).

Goedgefrituurd.nl 


Op de website Goedgefrituurd.nl vind je een register met alle gekeurde bedrijven. Ook vindt de consument er informatie over gefrituurde lekkernijen en feiten en fabels over vetten. Verder kan de consument zijn ervaringen met gekeurde bedrijven delen. Hij kan feedback geven over de uitstraling van het bedrijf, gastvrijheid en professionaliteit van de medewerkers, maar ook over de kwaliteit van de producten. De mening van de consument, jouw klanten dus, telt mee bij het verkrijgen én het behouden van het Goed Gefrituurd Keurmerk. Deze meningen worden niet openbaar gemaakt, maar gebruikt om de dienstverlening en de kwaliteit bij de deelnemende bedrijven te verbeteren.

Kijk voor meer informatie op www.frituurcentrum.nl/keurmerk

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
15 jaar geleden in Lunchroom: Pieter Punter

Lunchroom is dit jaar volwassen en bestaat 21 jaar. Tijd om terug te blikken en een greep te doen uit de welhaast onuitputtelijke voorraad interviews en achtergrondverhalen die in het vakblad voor de lunchroombranche hebben gestaan gedurende deze periode. Wekelijks presenteren we je zo'n verh ...

Achtergronden
Bagels & Beans Almere verhuist

Vaak wordt een remix een grotere hit dan het origineel. Datzelfde zou zomaar eens kunnen gebeuren met Bagels & Beans Almere. Vrijdag 14 mei verhuist de vrijplaats voor bagels, koffie en geluk namelijk van restaurantplein ‘Belfort’ naar een veel ruimere locatie mét terras aan d ...

Economie Achtergronden
Advies Belastingdienst aan horecaondernemers: verleng bijzonder uitstel van betaling

Is uw bijzonder uitstel van betaling afgelopen en kunt u nog niet aan uw nieuwe betalingsverplichtingen voldoen? Verleng dan uw bijzonder uitstel van betaling. Dat kan nog tot en met 30 juni. Afgelopen zaterdag ontvingen 60.000 ondernemers, waaronder uit de horecabranche, hierover een brief van de B ...

KHN Corona
KHN: uit eten met sneltest onbespreekbaar

De uitspraken van minister De Jonge over de rol van sneltesten in het openingsplan van het kabinet kunnen rekenen op stevige kritiek vanuit horecaondernemers. Zo wordt er mogelijk gesproken over versoepelingen, waarbij de horeca voor uit eten open mag met de inzet van sneltesten. Vooral het feit dat ...

Achtergronden
De Beren opent nieuw bezorgrestaurant in Breda

Bourgondische Bredanaars kunnen vanaf nu hun hart ophalen met het gloednieuwe Bezorgrestaurant De Beren Breda. De opening van de 27ste bezorgvestiging vond op maandag 3 mei 2021 plaats aan de Haagdijk 24. De Haagdijk is een ideale bezorglocatie, omdat vanaf deze centrale plek veel Bredase huishou ...

Economie Achtergronden
CBS: relatief veel horecabedrijven opgeheven

In het eerste kwartaal van 2021 werden zo’n 30,2 duizend bedrijven opgeheven, ruim 9 duizend minder dan in hetzelfde kwartaal het jaar ervoor. Bij 85 procent van de opheffingen ging het om bedrijven met één werkzame persoon. Er werden 4,7 duizend bedrijven met meer dan é&e ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: